Toon posts:

Maxtor 40Gb fout.. nu weer goed... hoe kan dat?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een 40Gb U133 7200rpm Maxtor schijf liggen.
Nu gaf windows bad sectors aan, en de harddisk tikte...

Nou voordat ik 'em naar mijn leverancier wou sturen, dacht ik..
Powerdiag van Maxtor draaien..

Nu kwam powerdiag met de S.M.A.R.T. Foutcode 362S57.. ?!?!?
Ik dacht nu is het gebeurd..
Maar ik zag de optie LOW-LEVEL format staan.. (write zero blocks), en heb dit uitgevoerd. (toch genoeg tijd; NOT! :Z )
Nu doe ik na de LOW-LEVEL format; weer de advanced TEST..

NU GEEN ERRORS.. EN GEEN GETIK ??

WAT NU.. moet ik 'em vertrouwen op goede werking of toch terugsturen?

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

dit is het verhaal dat ik over IBM heb gehoord, misschien heeft maxtor hetzelfde, het is overigens niet zeker dat dit zo is:

door een fout in de firmware maken de koppen bij een bepaalde smart bewerking een fout waardoor ze zichverplaatsen terwijl ze aant schrijven zijn. Dit zorgt ervoor dat er een heleboel sectors vernaggeld worden, (geen leesbare data) maar er is fysiek niks mis met de schijf. Als de koppen de volgende keer weer langs die sectoren komen, dan proberen ze de troep te lezen, maar komen er niet wijs uit, en proberen opnieuw, en opniew en opnieuw...

dit is dat kgg, kgg, kgg geluid.
Als je dan lowlevelt, dan zijn alle sectoren weer leeg, dus ook geen troep meer. Dan is de schijf dus weer geheel in orde.
Houdt er rekening mee dat het slechts een kwestie van tijd is voordat ie weer die evil bewerking maakt.

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Verwijderd

Topicstarter
Oke. ik zal 'em verder testen

Verwijderd

Zelfde probleem gehad met een maxtor 20Gb HD. Bad sectors, failures etc. Allemaal veroorzaakt door een slechte voedings-aansluiting. Check deze even grondig. Ik had bijna mijn HD opgegeven, maar had gewoon even wat power nodig... ;)

Verwijderd

Ik heb dit ook gehad met maxtor 40gb. Ene keer goed, andere keer foutmeldingen. Ik heb contact opgenomen met de helpdesk van maxtor en die hebben geadviseerd om hem in te ruilen voor een nieuwe. Zou ik mooi doen als ik jou was, ervan uitgaande dat je nog garantie hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu de harddisk aan het testen met SPINRITE 5.0

Hij heeft al 24uur gedraaid om "BAD SECTORS" en "SURFACE DEFECTS" te vinden..
Nix gevonden.. ik doe het nog 1 keer... (effe weer 24 uur)

Als ie dan nog goed is.. Dan gebruik ik 'em weer gewoon.

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-03 13:36
Als 'ie geen SMART-errors geeft wordt 'ie waarschijnlijk niet eens geaccepteerd voor RMA. Die schijven hebben 3 jaar garantie. Gebruik hem dus lekker. Zodra 'ie weer errors geeft stuur je hem op en krijg je zonder problemen een nieuwe.

Dato DUO synth voor twee

• Adm.Spock
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 18:21

Adm.Spock

Duik-Aap

Verwijderd schreef op 27 augustus 2002 @ 20:26:
Ik heb hier een 40Gb U133 7200rpm Maxtor schijf liggen.
Nu gaf windows bad sectors aan, en de harddisk tikte...

Nou voordat ik 'em naar mijn leverancier wou sturen, dacht ik..
Powerdiag van Maxtor draaien..

Nu kwam powerdiag met de S.M.A.R.T. Foutcode 362S57.. ?!?!?
Ik dacht nu is het gebeurd..
Maar ik zag de optie LOW-LEVEL format staan.. (write zero blocks), en heb dit uitgevoerd. (toch genoeg tijd; NOT! :Z )
Nu doe ik na de LOW-LEVEL format; weer de advanced TEST..

NU GEEN ERRORS.. EN GEEN GETIK ??

WAT NU.. moet ik 'em vertrouwen op goede werking of toch terugsturen?
Gefeliciteerd, U heeft zojuist ZELF!! uw harde schijf gerepareerd.

D'r zit namelijk reserve ruimte op de schijven, in geval van bad sectors bijvoorbeeld. Lees maar na op de knowledgebase van Maxtor! }:O
Pagina: 1