Ik heb op mijn site een balk met een drietal knoppen. Deze knoppen wil ik na een klik op een andere knop, laten veranderen van tekst en link. Dit doe ik als volgt;
ik heb 2 arrays aangemaakt, "agenda" en "foto's". Ik heb een 3e variabele aangemaakt, genaamd "kut" (gebrek aan inspiratie). Na een klik op een van de knoppen welke de andere knoppen moet veranderen, wordt de functie kies(temp) aangeroepen, met als argument 1 of 2. Het geheel heb ik zo in code gerealiseerd:
De balk met knoppen wordt gedeeltelijk als volgt opgemaakt:
De knop welke de andere knoppen moet veranderen werkt als volgt:
Ik heb al gecontroleerd dat het probleem noch in het 2e stukje tussen code-tags zit, noch in het 3e stukje. Als ik bijvoorbeeld in het 2e stukje ipv kut[0][0] en kut[0][1], agenda[0][0] en agenda[0][1] invul, dan gaat alles goed. Daar kan het dus niet aan liggen. Ik denk eigenlijk dat het ligt aan het feit dat ik in dezelfde onclick, zowel de functie aanroep die de inhoud aan het array "kut" moet geven, als het scriptje waar datzelfde array wordt gebruikt om de tabel inhoud te geven. Maar ik zou zogauw even niet weten hoe ik dat anders moet doen. Iemand die het wel weet?
(btw, dis mijn 1e eigen geschreven javascriptje, het zou best eens omslachtig kunnen zijn, maar het zou moeten kunnen werken
)
ff onnodige code gestript
ik heb 2 arrays aangemaakt, "agenda" en "foto's". Ik heb een 3e variabele aangemaakt, genaamd "kut" (gebrek aan inspiratie). Na een klik op een van de knoppen welke de andere knoppen moet veranderen, wordt de functie kies(temp) aangeroepen, met als argument 1 of 2. Het geheel heb ik zo in code gerealiseerd:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| <script language="JavaScript">
var agenda=new Array (["Partyplan","work1.html"],["Tours","work1.html"]);
var fotos=new Array (["Loveparade","foto1.html"],["Weetiket", "foto2.html"]);
var kut;
function kies(temp){
if (temp==0){
kut=agenda;}
if (temp==1){
kut=fotos;}
}
</script> |
De balk met knoppen wordt gedeeltelijk als volgt opgemaakt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| <script type="text/javascript">
document.write("<td width='100' align='center' onclick=document.getElementById('left').src='");
document.write(kut[0][1]);
document.write("' class='menu1' onmouseover='MakeSelected(this)' onmouseout='MakeDeselected(this)'>");
document.write(kut[0][0]);
document.write("</td>");
</script> |
De knop welke de andere knoppen moet veranderen werkt als volgt:
code:
1
| <td onclick="kies(0);document.getElementById('left').src='agenda1.html';ShowMenu('menubar');">Agenda</td> |
Ik heb al gecontroleerd dat het probleem noch in het 2e stukje tussen code-tags zit, noch in het 3e stukje. Als ik bijvoorbeeld in het 2e stukje ipv kut[0][0] en kut[0][1], agenda[0][0] en agenda[0][1] invul, dan gaat alles goed. Daar kan het dus niet aan liggen. Ik denk eigenlijk dat het ligt aan het feit dat ik in dezelfde onclick, zowel de functie aanroep die de inhoud aan het array "kut" moet geven, als het scriptje waar datzelfde array wordt gebruikt om de tabel inhoud te geven. Maar ik zou zogauw even niet weten hoe ik dat anders moet doen. Iemand die het wel weet?
(btw, dis mijn 1e eigen geschreven javascriptje, het zou best eens omslachtig kunnen zijn, maar het zou moeten kunnen werken
ff onnodige code gestript
[ Voor 0% gewijzigd door Dr_Frickin_Evil op 27-08-2002 20:32 . Reden: ff onnodige code gestript :) ]