hoelang moet ik mijn nieuwe nokia 6310 laten opladen (dus de eerste keer) ?
en mag ik hem tussendoor al gebruiken? of is dat slecht voor de batterij ?
en mag ik hem tussendoor al gebruiken? of is dat slecht voor de batterij ?
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Verwijderd
awel 't is zeer simpel : ik kon de 6310 zeer goedkoop op de kop tikken : 180 euro zonder abbo ! en ik heb die kans met beide handen gegrepenhaas schreef op 27 augustus 2002 @ 20:47:
Barbara, wat is er met je T66 gebeurd dat je opeens een 6310 hebt? Is die niet veel te groot voor jou?
Wees consequent, maar niet altijd
Verwijderd
Verwijderd
Helpt dat ook nog als het de derde keer is?haas schreef op 27 augustus 2002 @ 21:20:
Je batterij de eerste keer wat langer opladen is niet overbodig. Twaalf uur is misschien wat overdreven, maar de eerste keer werkt de batterij-indicator nog niet zo nauwkeurig. Omdat de batterij nog nooit opgeladen is geweest "weet" hij niet precies wanneer hij helemaal vol is. Dus soms geeft hij dat wel aan, maar is hij nog niet helemaal opgeladen. Ook kost het de eerste keer wat meer moeite om de batterij op te laden (kromme vergelijking, maar een nieuwe fietsband oppompen gaat de eerste keer ook zwaarder), dus kan het wat langer duren. De telefoon zorgt er zelf wel voor dat het laden stopt als de batterij vol is, dus 12 uur kan in ieder geval géén kwaad.
Verwijderd
bedankt voor de info, maar hoe doe je dat juist? ik heb IR op mijn 6310 maar niet op mijn pc, kan ik er dan iets mee doen?Ook schreef op 27 augustus 2002 @ 21:43:
Hier kan je ook nog wat officiële Nokia software voor je 6310 downloaden, moet je alleen wel infrarood of een datakabeltje hebben!
http://www.nokia.com/phon...pport/6310/downloads.html
Verder kan je met LogoManager ook een hoop doen, maar ook dan moet je wel weer met IR of een kabel aan de slag!!
suuk6!
ik heb ook een laptop, zit er daar IR op (want ik weet dat niet) ?Korakal schreef op 28 augustus 2002 @ 10:14:
Als je geen IR op je PC hebt kun je 'm altijd nog gebruiken voor uitwisseling met andere telefoons, organizers etc. Om toch gegevens op je telefoon te krijgen kun je een datakabel gebruiken. Die doet eigenlijk hetzelfde als je over IR zou doen: gegevens overzenden. En ja, dat kun je dus ook met beltonen/logo's doen. Die heb je dan op je computer staan, en dat kost je dus verder helemaal nix.
Bijna op elke laptop zit wel een ir poort, zou je dus ff naar moeten kijken (meestal aan de achterzijde). Ik weet niet of je met een 6310 beltonen kan uitwisselen. Weet dat het met mijn toestel (Siemens S45) wel kan.Verwijderd schreef op 28 augustus 2002 @ 10:21:
[...]
ik heb ook een laptop, zit er daar IR op (want ik weet dat niet) ?
en kan ik van iemand die ook een 6310 heeft een beltoon ontvangen via infrarood?
Kijk even bij apparaatbeheer/devices (neem aan dat je windows draait). Daar kun je zien of je IR hebt.Verwijderd schreef op 28 augustus 2002 @ 10:21:
[...]
ik heb ook een laptop, zit er daar IR op (want ik weet dat niet) ?
en kan ik van iemand die ook een 6310 heeft een beltoon ontvangen via infrarood?
Je moet dus een datakabel of een IR oogje kopen als je met je pc aan de slag wil.Verwijderd schreef op 28 augustus 2002 @ 08:43:
[...]
bedankt voor de info, maar hoe doe je dat juist? ik heb IR op mijn 6310 maar niet op mijn pc, kan ik er dan iets mee doen?
en een datakabel? wat kan ik daar allemaal mee doen en hoe werkt dat precies? kan ik daarmee beltonen/logo's downloaden van de website van nokia zonder dat dat mij iets kost ?
Wees consequent, maar niet altijd
Wat dacht je van een SNELlader, die zit er standaard bij!Verwijderd schreef op 28 augustus 2002 @ 00:27:
Ik heb het uitgerekend, met een nieuwe batterij en die moest volgens het sommetje 4 uur laden:
Capaciteit: 800 mah
lader: 300 mA
(800/300)x1.5=4
Maar hij laadde maar 1.5 uur![]()
Misschien slechte batterij,wel vreemd dat die precies even lang laadde als de oude 500mah.
Daar heb ik ook last vanVerwijderd schreef op 28 augustus 2002 @ 13:16:
Ik heb ook sinds een week een 6310. Gewoon NIET leeg te krijgen die accu!
gaat 'm dan echt zolang mee, die accu? want ik speel en bel er veel mee, gaaat 'm zelfs dan nog lang mee?Verwijderd schreef op 28 augustus 2002 @ 13:16:
Ik heb ook sinds een week een 6310. Gewoon NIET leeg te krijgen die accu!
13 dagen standby, is dat dan 13 dagen + nachten? of moet 'm dan 's nachts uitgezet worden?MrDummy schreef op 28 augustus 2002 @ 14:21:
Ja, de accu maakt 13 dagen standby en 6 uur bellen mogelijk.
en hoeveel speel/bel je er gemiddeld mee per dag ?jjbstolk schreef op 28 augustus 2002 @ 14:44:
13 dagen = 13 dagen dag en nacht aan!!! Althans bij mijn 6310 dan he?!
hoe ziet dat eruit, een IR-poort? ik heb een laptop compaq van ongeveer 2 jaar oud;Waslijn schreef op 28 augustus 2002 @ 10:27:
[...]
Bijna op elke laptop zit wel een ir poort, zou je dus ff naar moeten kijken (meestal aan de achterzijde). .
niet als je teveel 'speelt' met de trilfunctie barbara...Verwijderd schreef op 28 augustus 2002 @ 13:40:
[...]
gaat 'm dan echt zolang mee, die accu? want ik speel en bel er veel mee, gaaat 'm zelfs dan nog lang mee?
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
ontopic blijven pleaseMooooody schreef op 29 augustus 2002 @ 18:35:
[...]
niet als je teveel 'speelt' met de trilfunctie barbara...
Dat is niet waar: nieuwe laptops van Sony, Compaq, Dell, Siemens en HP hebben niet allemaal standaard een ir. Vooral niet in de goedkopere modellen.MrDummy schreef op 29 augustus 2002 @ 00:00:
Elke nieuwe laptop heeft altijd IR aan boord.
Verwijderd
Dezelde telefoon, dezelfde lader.jjbstolk schreef op 28 augustus 2002 @ 12:41:
[...]
Wat dacht je van een SNELlader, die zit er standaard bij!
Pas na een aantal keren laden en ontladen zal de batterij z'n maximum capaciteit krijgen; de eerste paar keren kan het dus zijn dat 'ie wat vlotter leeg is!Verwijderd schreef op 30 augustus 2002 @ 10:31:
ik ben toch niet zo tevreden over de batterij van mijn 6310 hoor : na 2 dagen zijn er al 2 blokjes van de batterij-indicator weg --> ik heb 55 min. gebeld en natuurlijk ook wat gespeeld met mijn gsm
scheelt dat zoveel dan nadat de batterij een aantal keren ontladen/opgeladen zal zijn? en hoeveel keer juist moet dit gebeuren? en mag ik hem tussendoor opladen als hij nog niet volledig leeg is?Korakal schreef op 30 augustus 2002 @ 10:35:
[...]
Pas na een aantal keren laden en ontladen zal de batterij z'n maximum capaciteit krijgen; de eerste paar keren kan het dus zijn dat 'ie wat vlotter leeg is!
Ja! Met name de allereerste keer. Ik heb in een telecomwinkel gewerkt en we hebben regelmatig toestellen getest, ik heb gemerkt dat het soms wel eens tot pak 'm beet de helft kan schelen....Verwijderd schreef op 30 augustus 2002 @ 10:47:
[...]
scheelt dat zoveel dan nadat de batterij een aantal keren ontladen/opgeladen zal zijn? en hoeveel keer juist moet dit gebeuren? en mag ik hem tussendoor opladen als hij nog niet volledig leeg is?
Toch is het beter om zeg maar de eerste 3, 4 keer NIET tussendoor op te laden, maar zorgen dat 'ie echt helemaal leeg is. Komt je capaciteit absoluut ten goede.MrDummy schreef op 30 augustus 2002 @ 10:50:
Als een accu geen geheugenaffect heeft, dan mag je wel tussendoor weer opladen.
NiCad moet dat wel, maar vanaf NiMH en Li-Ion is dat niet meer nodig. De effect is zeer gering. Wel is het geen gek idee eens keertje in een maand of 2 volledig te ontladen. Dat doe je ook als accu sneller lijkt leeg te lopen.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq