Toon posts:

nieuwe nokia 6310 : hoelang laten opladen ?

Pagina: 1
Acties:
  • 510 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hoelang moet ik mijn nieuwe nokia 6310 laten opladen (dus de eerste keer) ?
en mag ik hem tussendoor al gebruiken? of is dat slecht voor de batterij ?

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Als het goed is heb je een Li-On accu die geen geheugeneffect iod. heeft. Dat is dus iig geen probleem. Verder kan je 'm tussendoor wel gebruiken, maar dan het liefst terwijl ie in de lader zit. Als je 'm ff loskoppelt is dat niet slecht voor de batterij. Je moet 'm de eerste keer gewoon opladen totdat 'ie aangeeft batterij vol. Dat duurt een paar uur.

Verwijderd

Topicstarter
omdat de verkoper me zei dat ik hem de eerste keer 12u moet opladen ? is dat dan zever ?

Verwijderd

Topicstarter
en er zit ook een cdrom in de doos? wat voor software zit er daar juist op? wat kan ik ermee doen?
en ik ben zeer ontgoocheld over de beltonen : ik vind het geen mooie toontjes :(
kan ik via die cdrom andere melodietjes op mijn nokia zetten?
en waarvoor dient een datakabel eigenlijk bij gsm's ? (heb ik niet) waarvoor kan zo een kabel gebruikt worden?

• joostdiepenmaat
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-09-2022
ik heb d'r ook sinds gisteren eentje, de verkoper blaatte bij mij ook wat over 12 uur. In 't boekje stond dat ie met minder dan 2 uurtjes vol was, staat meer info in. 't is btw een li-prolypeen accu, nieuwer dan li-on

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Barbara, wat is er met je T66 gebeurd dat je opeens een 6310 hebt? Is die niet veel te groot voor jou?

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Verwijderd

1ste keer ook al heb je een li-ion helemaal volpompen. en daarna tot het uiterste leeg laten lopen weer. In principe hoeft t niet maar t kan geen kwaad iig

Verwijderd

Topicstarter
haas schreef op 27 augustus 2002 @ 20:47:
Barbara, wat is er met je T66 gebeurd dat je opeens een 6310 hebt? Is die niet veel te groot voor jou?
awel 't is zeer simpel : ik kon de 6310 zeer goedkoop op de kop tikken : 180 euro zonder abbo ! en ik heb die kans met beide handen gegrepen :) want hier in belgië staat de 6310 voor 350 euro, dus da's de helft van de prijs!
de t66 heb ik ook nog, ik kan nu lekker afwisselen!

en de crdom en de datakabel? niemand een antwoord?

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik zou willen zeggen: probeer die cdrom eens uit! Alle dingen die erop staan worden ook uitgelegd, ook hoe je melodietjes op je telefoon kunt zetten. Als je computer geen infrarood heeft, heb je daarvoor een datakabel nodig. Wat je er nog meer mee kunt doen, staat allemaal op de cdrom.

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Je batterij de eerste keer wat langer opladen is niet overbodig. Twaalf uur is misschien wat overdreven, maar de eerste keer werkt de batterij-indicator nog niet zo nauwkeurig. Omdat de batterij nog nooit opgeladen is geweest "weet" hij niet precies wanneer hij helemaal vol is. Dus soms geeft hij dat wel aan, maar is hij nog niet helemaal opgeladen. Ook kost het de eerste keer wat meer moeite om de batterij op te laden (kromme vergelijking, maar een nieuwe fietsband oppompen gaat de eerste keer ook zwaarder), dus kan het wat langer duren. De telefoon zorgt er zelf wel voor dat het laden stopt als de batterij vol is, dus 12 uur kan in ieder geval géén kwaad.

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12 14:40

Ook

Yes I can!

Hier kan je ook nog wat officiële Nokia software voor je 6310 downloaden, moet je alleen wel infrarood of een datakabeltje hebben!

http://www.nokia.com/phon...pport/6310/downloads.html

Verder kan je met LogoManager ook een hoop doen, maar ook dan moet je wel weer met IR of een kabel aan de slag!!

suuk6!

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

Mijn Nokia 6310i, was in een uurtje opgeladen. Tussendoor natuurlijk wel ff met het toestel gespeelt. Het is wel belangrijk om de eerste paar keer hem helemaal leeg te laten lopen. Ik heb toch gemerkt met mijn oudere toestellen oa 5110, dat het helpt. De battery leeft dan wel langer

Verwijderd

haas schreef op 27 augustus 2002 @ 21:20:
Je batterij de eerste keer wat langer opladen is niet overbodig. Twaalf uur is misschien wat overdreven, maar de eerste keer werkt de batterij-indicator nog niet zo nauwkeurig. Omdat de batterij nog nooit opgeladen is geweest "weet" hij niet precies wanneer hij helemaal vol is. Dus soms geeft hij dat wel aan, maar is hij nog niet helemaal opgeladen. Ook kost het de eerste keer wat meer moeite om de batterij op te laden (kromme vergelijking, maar een nieuwe fietsband oppompen gaat de eerste keer ook zwaarder), dus kan het wat langer duren. De telefoon zorgt er zelf wel voor dat het laden stopt als de batterij vol is, dus 12 uur kan in ieder geval géén kwaad.
Helpt dat ook nog als het de derde keer is?

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-12 19:21
Die verkopers zeggen dat altijd, maar vol is volgens mij toch echt vol. En als de telefoon vol is stopt het oplaadproces (in iedergeval bij een siemens S45 en een Nokia 8310). Je kunt hem dan wel langer laten zitten, maar daar wordt die echt niet voller van. Het is wel verstandig een batterij de eerste keer volledig op te laden voor hem te gebruiken, geld ook voor li-ion batterijen.

Verwijderd

Ik heb het uitgerekend, met een nieuwe batterij en die moest volgens het sommetje 4 uur laden:

Capaciteit: 800 mah
lader: 300 mA

(800/300)x1.5=4

Maar hij laadde maar 1.5 uur :?

Misschien slechte batterij,wel vreemd dat die precies even lang laadde als de oude 500mah.

Verwijderd

Topicstarter
Ook schreef op 27 augustus 2002 @ 21:43:
Hier kan je ook nog wat officiële Nokia software voor je 6310 downloaden, moet je alleen wel infrarood of een datakabeltje hebben!

http://www.nokia.com/phon...pport/6310/downloads.html

Verder kan je met LogoManager ook een hoop doen, maar ook dan moet je wel weer met IR of een kabel aan de slag!!

suuk6!
bedankt voor de info, maar hoe doe je dat juist? ik heb IR op mijn 6310 maar niet op mijn pc, kan ik er dan iets mee doen?
en een datakabel? wat kan ik daar allemaal mee doen en hoe werkt dat precies? kan ik daarmee beltonen/logo's downloaden van de website van nokia zonder dat dat mij iets kost ?

• Korakal
  • Laatst online: 18-12 19:36

Korakal

Up up up!

Voor zover ik weet gaan ook moderne Lithium batterijen druppelladen. Vergelijk bij de benzinepomp. Als je tankt slaat de pomp af als de tank 'vol' is. Je kunt daarna rustig nog een paar keer in het handvat knijpen om wat extra benzine erbij te krijgen. (de telefoon zal bij 'de eerste keer afslaan' aangeven dat 'ie vol is).
De eerste paar keer is om de batterij wat te 'boosten', als het ware de opslagruimte te 'rekken'. Je capaciteit heeft er de rest van de levensduur profijt van.

Als je geen IR op je PC hebt kun je 'm altijd nog gebruiken voor uitwisseling met andere telefoons, organizers etc. Om toch gegevens op je telefoon te krijgen kun je een datakabel gebruiken. Die doet eigenlijk hetzelfde als je over IR zou doen: gegevens overzenden. En ja, dat kun je dus ook met beltonen/logo's doen. Die heb je dan op je computer staan, en dat kost je dus verder helemaal nix.

Verwijderd

Topicstarter
Korakal schreef op 28 augustus 2002 @ 10:14:
Als je geen IR op je PC hebt kun je 'm altijd nog gebruiken voor uitwisseling met andere telefoons, organizers etc. Om toch gegevens op je telefoon te krijgen kun je een datakabel gebruiken. Die doet eigenlijk hetzelfde als je over IR zou doen: gegevens overzenden. En ja, dat kun je dus ook met beltonen/logo's doen. Die heb je dan op je computer staan, en dat kost je dus verder helemaal nix.
ik heb ook een laptop, zit er daar IR op (want ik weet dat niet) ?
en kan ik van iemand die ook een 6310 heeft een beltoon ontvangen via infrarood?

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-12 19:21
Verwijderd schreef op 28 augustus 2002 @ 10:21:
[...]

en kan ik van iemand die ook een 6310 heeft een beltoon ontvangen via infrarood?
Bijna op elke laptop zit wel een ir poort, zou je dus ff naar moeten kijken (meestal aan de achterzijde). Ik weet niet of je met een 6310 beltonen kan uitwisselen. Weet dat het met mijn toestel (Siemens S45) wel kan.

• Korakal

Korakal

Up up up!

Verwijderd schreef op 28 augustus 2002 @ 10:21:
[...]

Kijk even bij apparaatbeheer/devices (neem aan dat je windows draait). Daar kun je zien of je IR hebt.

Via IR van een andere Nokia beltonen of logo's ontvangen lukt helaas niet, dat zul je via de computer moeten doen.

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12 14:40

Ook

Yes I can!

Verwijderd schreef op 28 augustus 2002 @ 08:43:
[...]

bedankt voor de info, maar hoe doe je dat juist? ik heb IR op mijn 6310 maar niet op mijn pc, kan ik er dan iets mee doen?
en een datakabel? wat kan ik daar allemaal mee doen en hoe werkt dat precies? kan ik daarmee beltonen/logo's downloaden van de website van nokia zonder dat dat mij iets kost ?
Je moet dus een datakabel of een IR oogje kopen als je met je pc aan de slag wil.
Met een kabel kan je uiteindelijk iets meer dan met IR (zoals bv SIM unlocken, phone reseten, zelf firmware uploaden), maar daar heb je dan ook extra software voor nodig. Voor logo's, ringtones, adresboek (synchroniseren) en backups maken kan je met IR en Nokia PC Suite (of Logomanager) ook volledig uit de voeten.

Wees consequent, maar niet altijd

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:03
Verwijderd schreef op 28 augustus 2002 @ 00:27:
Ik heb het uitgerekend, met een nieuwe batterij en die moest volgens het sommetje 4 uur laden:

Capaciteit: 800 mah
lader: 300 mA

(800/300)x1.5=4

Maar hij laadde maar 1.5 uur :?

Misschien slechte batterij,wel vreemd dat die precies even lang laadde als de oude 500mah.
Wat dacht je van een SNELlader, die zit er standaard bij!

Verwijderd

Ik heb ook sinds een week een 6310. Gewoon NIET leeg te krijgen die accu! :)

• fetcher
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-01-2024
Verwijderd schreef op 28 augustus 2002 @ 13:16:
Daar heb ik ook last van :) Alleen dat stof tussen me lcd en het plastic van de cover :'( moet nog langs de nokia store voor dat probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 augustus 2002 @ 13:16:
gaat 'm dan echt zolang mee, die accu? want ik speel en bel er veel mee, gaaat 'm zelfs dan nog lang mee?

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Ja, de accu maakt 13 dagen standby en 6 uur bellen mogelijk. En dat is heel lang.

In het begin toen ik nokia 6310i voor het eerst in gebruik heb, is accu kennelijk reeds opgeladen. De indicator laat al 6 blokjes zien. Vooraf laden? Lijkt niet echt op. Het laden stopt alweer na uurtje of zo.

Hangt ervan af of accu reeds vol is in het begin of juist deels (voorgeladen)

Verwijderd

Topicstarter
MrDummy schreef op 28 augustus 2002 @ 14:21:
Ja, de accu maakt 13 dagen standby en 6 uur bellen mogelijk.
13 dagen standby, is dat dan 13 dagen + nachten? of moet 'm dan 's nachts uitgezet worden?

• jjbstolk
  • Laatst online: 18:03
13 dagen = 13 dagen dag en nacht aan!!! Althans bij mijn 6310 dan he?! :)

Verwijderd

Topicstarter
jjbstolk schreef op 28 augustus 2002 @ 14:44:
13 dagen = 13 dagen dag en nacht aan!!! Althans bij mijn 6310 dan he?! :)
en hoeveel speel/bel je er gemiddeld mee per dag ?

Verwijderd

Topicstarter
Waslijn schreef op 28 augustus 2002 @ 10:27:
[...]
Bijna op elke laptop zit wel een ir poort, zou je dus ff naar moeten kijken (meestal aan de achterzijde). .
hoe ziet dat eruit, een IR-poort? ik heb een laptop compaq van ongeveer 2 jaar oud;
en als ik zo een poort heb, hoe kan ik die dan gebruiken?

• MrDummy

MrDummy

IR poort is meestal zijkant (en soms achterin) er zit vaak IR teken ernaast die eruit ziet als samengesmolten i en r dus stipje op r. Is donker glanzend rechthoekig, maar dat varieert per laptop.
Elke nieuwe laptop heeft altijd IR aan boord.
Windows moet 'm herkennen en is zichtbaar naast alle harde schijf drives in Deze Computer. Dan weet je dat ie werkt.

13 dagen is idd 13x24 uur. Ik bel niet veel mee, doe meestal GPRS WAP of internet mee via IR.

IR overdracht van 6310i moet je wel eerst inschakelen.

Verwijderd

Topicstarter
waarom geven ze op de website van nokia en op andere gsm-vergelijkende sites aan dat de 6310 slechts 180 min. talktime heeft en de 6310i 350 min. ? vanwaar dat grote verschil (het dubbele!) ? klopt dit ? of heeft de 6310 ook een grotere autonomie in spreektijd? en wordt er standaard niet dezelfde batterij meegeleverd bij de 6310 en de 6310i?

en nog iets: op mijn 6310 zit een li-polymer-batterij type BPS-2 3,6 V maar er staat niet op hoeveel mAh die aankan --> hoe kan ik dat te weten komen?

• Mooody
  • Laatst online: 12-12 14:03

Mooody

elmoody

Verwijderd schreef op 28 augustus 2002 @ 13:40:
[...]

gaat 'm dan echt zolang mee, die accu? want ik speel en bel er veel mee, gaaat 'm zelfs dan nog lang mee?
niet als je teveel 'speelt' met de trilfunctie barbara... :o

sorry, just a fantasy ;)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Verwijderd

Topicstarter
Mooooody schreef op 29 augustus 2002 @ 18:35:
[...]

niet als je teveel 'speelt' met de trilfunctie barbara... :o
ontopic blijven please

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

MrDummy schreef op 29 augustus 2002 @ 00:00:
Elke nieuwe laptop heeft altijd IR aan boord.
Dat is niet waar: nieuwe laptops van Sony, Compaq, Dell, Siemens en HP hebben niet allemaal standaard een ir. Vooral niet in de goedkopere modellen.

• MrDummy

MrDummy

Dat is wel kut, als er niet altijd IR op zit. Neemt toch nauwelijks ruimte in beslag!!!

Verwijderd

jjbstolk schreef op 28 augustus 2002 @ 12:41:
[...]

Wat dacht je van een SNELlader, die zit er standaard bij!
Dezelde telefoon, dezelfde lader.
Output 300mA
Wat maakt hem dan sneller? Als de output hetzelfde is?
Kan de software van de telefoon dat raden ofzo?

Verwijderd

Topicstarter
ik ben toch niet zo tevreden over de batterij van mijn 6310 hoor : na 2 dagen zijn er al 2 blokjes van de batterij-indicator weg --> ik heb 55 min. gebeld en natuurlijk ook wat gespeeld met mijn gsm

• Korakal

Korakal

Up up up!

Verwijderd schreef op 30 augustus 2002 @ 10:31:
ik ben toch niet zo tevreden over de batterij van mijn 6310 hoor : na 2 dagen zijn er al 2 blokjes van de batterij-indicator weg --> ik heb 55 min. gebeld en natuurlijk ook wat gespeeld met mijn gsm
Pas na een aantal keren laden en ontladen zal de batterij z'n maximum capaciteit krijgen; de eerste paar keren kan het dus zijn dat 'ie wat vlotter leeg is!

Verwijderd

Topicstarter
Korakal schreef op 30 augustus 2002 @ 10:35:
[...]

Pas na een aantal keren laden en ontladen zal de batterij z'n maximum capaciteit krijgen; de eerste paar keren kan het dus zijn dat 'ie wat vlotter leeg is!
scheelt dat zoveel dan nadat de batterij een aantal keren ontladen/opgeladen zal zijn? en hoeveel keer juist moet dit gebeuren? en mag ik hem tussendoor opladen als hij nog niet volledig leeg is?

• MrDummy

MrDummy

Als een accu geen geheugenaffect heeft, dan mag je wel tussendoor weer opladen.

NiCad moet dat wel, maar vanaf NiMH en Li-Ion is dat niet meer nodig. De effect is zeer gering. Wel is het geen gek idee eens keertje in een maand of 2 volledig te ontladen. Dat doe je ook als accu sneller lijkt leeg te lopen.

• Korakal

Korakal

Up up up!

Verwijderd schreef op 30 augustus 2002 @ 10:47:
[...]
scheelt dat zoveel dan nadat de batterij een aantal keren ontladen/opgeladen zal zijn? en hoeveel keer juist moet dit gebeuren? en mag ik hem tussendoor opladen als hij nog niet volledig leeg is?
Ja! Met name de allereerste keer. Ik heb in een telecomwinkel gewerkt en we hebben regelmatig toestellen getest, ik heb gemerkt dat het soms wel eens tot pak 'm beet de helft kan schelen....
MrDummy schreef op 30 augustus 2002 @ 10:50:
Als een accu geen geheugenaffect heeft, dan mag je wel tussendoor weer opladen.

NiCad moet dat wel, maar vanaf NiMH en Li-Ion is dat niet meer nodig. De effect is zeer gering. Wel is het geen gek idee eens keertje in een maand of 2 volledig te ontladen. Dat doe je ook als accu sneller lijkt leeg te lopen.
Toch is het beter om zeg maar de eerste 3, 4 keer NIET tussendoor op te laden, maar zorgen dat 'ie echt helemaal leeg is. Komt je capaciteit absoluut ten goede.

Zelf probeer ik, ook al heb ik een Li-Polymer batterij, toch zoveel mogelijk pas te laden als 'ie leeg is en alleen bij te laden als het echt nodig is.
Pagina: 1