[DVD] Probleem met afspelen DVD's op DVD speler

Pagina: 1
Acties:

• DPhoenix
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-03 21:20
Enkele dagen geleden heb ik mijn PC geformateert en Windows XP Professional etc. opnieuw geinstalleerd. Echter nu kan ik geen DVD's meer afspelen op mijn Pioneer DVD-ROM DVD-106. CD-ROMS en CD's werken er nog wel op. Alleen DVD's dus niet meer.

Dit probleem had ik voor het formateren niet.

Ik krijg de volgende meldingen:

ATI Multimedia center DVD

Playback has failed due to the one of the following problems:
1) Audio device is in use or not installed.
2) Display overlay is not available.
3) Not enough video memory.

Windows Media Player

Windows Media Player is currently unable to play DVD video

Error ID = 0xC00D116A, Remedy ID = 0x00000000

Mijn systeem specs:

AMD Thunderbird 1200 MHz
512 MB SD-RAM
40 Gig HD
ATI Radeon 64 MB DDR

Ik heb al in de search gekeken of het probleem al behandelt is maar zonder succes. Ook heb ik geprobeert de DVD-speler opnieuw te installeren wat niet hielp.

Iemand een idee?

AULXJMHR

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
Al een goede driver voor je videokaart? Probeer anders eens WinDVD of PowerDVD, misschien hebben die een andere DVD-codec (oid). Je kunt ook eens een andere DVD proberen. :)

Verwijderd

Heb je je moederbord geïnstalleerd? Heb hetzelfde probleem gehad en toen ik mijn moederboerd installeerde was dit opgelost blijkbaar gebruikte mijn PC niet alle geheugen optimaal daar er een probleem was met de moederborddriver wat je ook kan doen is de laatste update van je videokaart driver downloaden.

Verwijderd

Hmm Andere software?

Misschien dat die het dan wel doet.

Probeer eens, kijken wat de andere software zegt.

• DPhoenix
SiHiDa schreef op 27 augustus 2002 @ 20:24:
Al een goede driver voor je videokaart? Probeer anders eens WinDVD of PowerDVD, misschien hebben die een andere DVD-codec (oid). Je kunt ook eens een andere DVD proberen. :)
Direct na het formateren en de installatie van Windows XP Pro heb ik de nieuwste driver voor de videokaart gedownload en geinstalleert. Vroeger speelde ik altijd op de DVD Player van ATI Multimedia Center. En aan de DVD ligt het niet ik heb meerdere getest.

Ik kan eventueel WinDVD of PowerDVD proberen maar ik twijfel of dat werkt. Proberen kan geen kwaad. * DPhoenix probeert het even.

Sticks >> Moederbord opnieuw installeren.......mmmm met CDrom die bij Mobo zat neem ik aan......ik zal even kijken.

AULXJMHR

• TerraGuy
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

Staat je DVD wel op DMA-mode, of staat hij op PIO (rightclick my computer/properties/hardware/device manager/IDE-controllers/right click de desbetreffende IDE-channel, en dan daar even kijken of hij niet op PIO staat)?

De ATI-kaart zei bij mij hetzelfde, en ook dat DMA niet aanstond.
Bij mij loste het probleem op door de 'secondary IDE-channel' weg te gooien en dan even opnieuw opstarten, toen ging hij van PIO naar Ultra DMA mode 2. Problem solveD!

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

• DPhoenix
TerraGuy schreef op 27 augustus 2002 @ 20:45:
Staat je DVD wel op DMA-mode, of staat hij op PIO (rightclick my computer/properties/hardware/device manager/IDE-controllers/right click de desbetreffende IDE-channel, en dan daar even kijken of hij niet op PIO staat)?

De ATI-kaart zei bij mij hetzelfde, en ook dat DMA niet aanstond.
Bij mij loste het probleem op door de 'secondary IDE-channel' weg te gooien en dan even opnieuw opstarten, toen ging hij van PIO naar Ultra DMA mode 2. Problem solveD!
Is het wel zo'n goed idee om de secondary IDE-channel weg te gooien? Dit gezien ik een Pioneer DVD-ROM heb EN een Plextor 8/4/32A brander.

Zit die brander dan niet op de secondary?

AULXJMHR

• TerraGuy

TerraGuy

Op de eerste zit meestal de HD, op de tweede de cd/dvd-drives. Als je 'm weggooit en dan opnieuw opstart, dan vindt WinXP 'm vanzelf wel weer terug, en als het goed is beter ingesteld dan eerst.
Eerst heetten de brander en de DVD allebei 'Cd-drive' nadat ik de secondary channel had weggegooid, en toen ik weer 's een keertje checkte heetten ze al weer gewoon 'CD-RW-drive' en 'DVD-drive', dus alles is weer in orde bij mij.

[ Voor 0% gewijzigd door TerraGuy op 28-08-2002 22:10 . Reden: vage zin :P ]

• TerraGuy

TerraGuy

Het maakt trouwens niet uit welke je weggooit, al gooi je ze allebei weg, hij wordt toch wel weer aangemaakt door Windows, dus...

• DPhoenix
Ik heb ij zowel de Primary als de Secondary channel weggegooit en ze door Windows XP Pro opnieuw laten installeren. Geen van beide staat op PIO. Beide staan op DMA en daarvan de Secondary op Ultra DMA Mode 4 en de Primary op Multi-Word DMA Mode 2.

Dit heeft helaas niet geholpen.....kan het misschien zijn dat ik in de Bios nog iets moet veranderen?

AULXJMHR

• DPhoenix
Probleem is opgelost!

Ik herinnerde me dat ik na het formateren en voor de installatie van Windows XP Pro in de Bios de DVD speler bovenaan het rijtje:

HDD
Diskdrive
DVDspeler
etc

Hij stond voorheen op de 3e plaats. Ik heb hem weer teruggezet en nu werkt hij weer perfect!

Toch bedankt voor jullie hulp!

AULXJMHR

Pagina: 1