Toon posts:

2 HDD's in AOpen HQ48?

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Vandaag kocht ik een nieuwe kast om een PC mee te bouwen, een AOpen HQ48 miditower model. Ik vroeg aan de verkoper of er 2 harde schijven inkonden, omdat ik in de nabije toekomst van plan ben een tweede HD toe te voegen en die in raid-opstelling te plaatsen. "JA" was het antwoord. "Oke" dacht ik.
Toen ik de boel thuis openschroefde waren er 3 3.5" bays, twee voor FDD, in de derde gaat m'n HD. Ik ben niet van plan nog een 3.5" drive bij te plaatsen, dus in die ander kan dan mooi die 2e HD.
Maar als ik er nu een 2e HD bijzet, wordt de boel dan niet een beetje warm, ze staan dan vrijwel boven op elkaar. Ik denk niet dat er dan nog ruimte over is voor wat koeling.
Zijn er mensen die hier ervaringen mee hebben? Is het misschien verstandig om bijvoorbeeld de floppydrive tussen de HD's te monteren? Reacties welkom, ik kan nu nog ruilen.

De groeten en bedankt!

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:44

JWO

je kunt op zich de floppy er tussen zetten ja, maar wat je ook kan doen is een 80mm fan voor de hdd's plaatsen dit geeft ook genoeg koeling

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

anders zet je een hdd in een 5.25" bay

• Artje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-08 11:37
ja of ruil hem voor een aopen h600, in die kast heb je veeeeeeeeel meer ruimte en zitten de kijk maar op www.aopen.nl

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:57
Mogelijkheden genoeg..

En het is niet altijd nodig om schijven een actieve koeling te geven.. Maar zoek maar eens een keer in OM naar harddisk koeling. Dan komt er genoeg informatie naar boven waar je wel wat aan hebt..

succes.

Dit topic is gesloten.