Gentoo wil niet doorbooten

Pagina: 1
Acties:

• Slaiter
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Topicstarter
Ik moest gentoo opnieuw erop zetten ivm een upgrade, maar als ik nu gentoo opstart start hij niet door en stopt hij bij de meldig probebly a bad mt config, waarna hij nog wel de raidcontrollers wil inladen resp. ide3 en 4, maar vervolgens doodslaat.
Ik heb er maar een schijf aan hangen nl een maxtor 60GB en van raid maak ik momenteel geen gebruik. Als ik in de bios dit echter disable dan boot de pc helemaal niet meer en dus moet ik het wel enabled zetten.
Moet ik nu ondanks dat ik geen raid gebruik dit wel meecompileren in de kernel, want het lijkt me dat hij daar over struikeld of betekend dat 'mt' iets anders??

Wie weet raad, want nu draai ik weer ff windows en daar kan ik absoluut niet meer mee werken (kwestie van gewenning)

• LollieStick
  • Laatst online: 20-05 23:59
raid eens uitzetten en dan weer proberen. Boot de installer-cd wel? Zoja, dan heb je een probleem in je eigen kernel zitten. Wat mt betekend kan ik je zo niet zeggen.

• Freak_NL
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-05 15:25
Waar precies loopt hij vast? Post de regels voor de foutmelding ook eens? Google weet iig niets over "bad mt config"

• Slaiter
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Topicstarter
Ik weet dat daar niets van te vinden is, maar ben intusse al weer bezig met een herinstall van gentoo (ben blijkbaar /proc vergeten) komt wel goed ;)

• TumbleCow
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-05 16:19

TumbleCow

Waarschijnlijkheids elastiekje

De standaard gentoo kernel is enigsinds picky met ide-hardware. Ik kreeg em in 1e instantie ook niet geboot met een hdd op mijn highpoint 366 controller..

Bij mij hielp het om gewoon die hdd eraf te halen, maar de 'echte' oplossing is natuurlijk om een andere kernel te bakken.
vraag gewoon aan een vriend oid of hij een redelijk standaard kernel met devfs-support wil bakken, should do the trick.

• Slaiter
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Topicstarter
NUeh is al goed gekomen blijkebaar is de highpoint 372 controller compatible met de 370 nadat ik die heb meegebakken boot de pc wel normaal.
Pagina: 1