Probleempje met nieuwe IBM Deskstar

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

• TheGHunter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-03 10:52
Hey mensen, misschien dat jullie me kunnen helpen met dit probleem. Ik heb vandaag een IBM deskstar IC35L080AVVA07-0 (80 gig) in mn pc gezet en windows detecteer m enzo maar maakt geen partitie aan. Nu weet ik dat je met fdisk de schijf eerst moet prepareren ( of hoe heet dat ). Ik gebruik dus windows xp en dan kun je niet zomaar in dos komen, ik heb ook geen opstartdiskettes van eerdere windows versies en via bootdisk.com kom ik ook niet aan een bruikbare opstartdiskette. Heeft iemand anders dit probleem ook al gehad en hoe heb jij dat dan opgelost? bvd

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-12-2025

Erikie

www.erikie.nl

ten eerste :gecondoleerd dat je een ibm hebt gekocht :)

verder kun je op GoT een bootdisk downloaden.. even zoeken.

gevonden - http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/560372#17

traktor scratch!

• Concrete
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-11-2015

Concrete

Just press the button...

In windows XP heb je DOS werkelijk HELEMAAL niet nodig om een schijf in gebruik te nemen. |:( Gewoon de nieuwe schijf in je systeem stoppen, alles netjes aansluiten, je BIOS-instellingen in orde maken en je compu aanzetten. In winXP zoek je "disk management / schijfbeheer" op en zodra je de schijf aanklikt krijg je waarschijnlijk een wizard om het ding te partitioneren en formatteren. Als je geen wizzard krijgt gewoon nieuwe schijf rechtsklikken en alles wijst zichzelf. :)

* Concrete vindt dat veel mensen er maar eens aan moeten gaan wennen dat je in WinNT4/2000/XP helemaal geen hulpmiddelen nodig hebt om je schijven te partitioneren en formatteren!!
* Concrete vindt ook dat er nog veel te veel mensen zijn die denken dat ze DOS/win95/98 nodig hebben om een installatie van WinNT4/2000/XP te starten i.p.v. gewoon te booten van de installatie-CD!!

Beton is koel. Een Alpha is koeler.

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-12-2025

Erikie

www.erikie.nl

hmm. ben ik nou zo stom om alles via fdisk te doen :) .. da's lollig man, zo kom je toch nog weer eens in dos! een uitdaging!!

traktor scratch!

Verwijderd

Erikie schreef op 27 augustus 2002 @ 20:03:
ten eerste :gecondoleerd dat je een ibm hebt gekocht :)

verder kun je op GoT een bootdisk downloaden.. even zoeken.

gevonden - http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/560372#17
gaap..slaat ook nergens op..kheb hier 270gb totaal ibm inzitten en nog nooit want mee gebeurd. Maxtors/WD begeven het ook..ligt gewoon hoe je ermee om gaat he en de koeling etc..bah

• TheGHunter
Ok, bedankt voor jullie reply's, windows heeft een partitie aangemaakt maar blijkbaar kan ik de partitie alleen in NTFS formatteren? Ik zou graag willen dat FAT32 ook mogelijk zou zijn, hoe krijg ik dat voor mekaar?

• Concrete
  • Laatst online: 02-11-2015

Concrete

Just press the button...

TheGHunter schreef op 27 augustus 2002 @ 20:33:
Ok, bedankt voor jullie reply's, windows heeft een partitie aangemaakt maar blijkbaar kan ik de partitie alleen in NTFS formatteren? Ik zou graag willen dat FAT32 ook mogelijk zou zijn, hoe krijg ik dat voor mekaar?
Ik denk..... beter lezen in je schermpjes en eens wat pulldown menuutjes proberen? (8>

Beton is koel. Een Alpha is koeler.

• TheGHunter
Kijk, dat is nu weer zo'n wazige reply waar ik dus totaal niks aan heb. Tuurlijk lees ik alle schermpjes en gebruik ik de pulldown menuutjes waar dat mogelijk is. Helaas geeft hij alleen maar NTFS als mogelijkheid.

• Palomar
  • Niet online
FAT32 kan volgens mij niet meer in winxp.. anders gebruik je een ander partitioneer progje bijv. partition magic. Of toch stiekem fdisk ;)

• IQM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:11

IQM

Als je alleen Windows XP gebruikt is NTFS makkelijk. Gebruik je ook wel eens een oudere versie zoals bv 98 dan kun je het beste FAT 32 installeren. En daar heb je of een diskette of een CD voor nodig. Het is al weer een tijdje geleden maar vanaf de XP CD kun je dacht ik ook een FAT 32 partitie aanmaken.

(* IQM gebruikt altijd een image bestand, dat scheelt enorm veel tijd en moeite)

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Verwijderd schreef op 27 augustus 2002 @ 20:30:
[...]

gaap..slaat ook nergens op..kheb hier 270gb totaal ibm inzitten en nog nooit want mee gebeurd. Maxtors/WD begeven het ook..ligt gewoon hoe je ermee om gaat he en de koeling etc..bah

Lees de stats... er gaan relatief (dus procentueel) een stuk meer IBM's stuk als andere merken. Like it or not, het is gewoon zo. Heeft in geval van een IBM schijf niks met koeling te maken, fabricage is gewoon slap.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Waterlelie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

ibm is !@#$%^&*

*voormalig ibm addic

[ Voor 0% gewijzigd door Waterlelie op 28-08-2002 01:20 . Reden: 1to0 ]

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Dit zijn meer zoekvraagjes.. Met diskmanager kun je een schijf partitioneren binnen windows XP..

En een partitie > 32GB kan binnen XP niet op fat32 geformateerd worden.. Daarvoor heb je toch een win98 diskette nodig..

succes.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.