Toon posts:

[RIPE] Ik krijg volgens colo geen aparte ip's voor....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg van mijn colo geen aparte ip's voor mijn gameservers omdat dit "niet nodig" zou zijn. Ik is voor mij echter wel ideaal om aparte ip's te hebben ivm verkeermonitoring en dat de klanten gewoon hun eigen ip hebben voor een server.

Is dit zo en is er, als het waar is, een manier om onder dit gezeur uit te komen? rentone.nl heeft bv ook flink wat ip's (weet niet of ze ervoor betalen ik kan gratis een onbeperkt aantal ip's krijgen van mn colo áls ik maar aan die RIPE regels voldoe)

En heeft misschien iemand een uitdraai van die regels? Ik heb me werkelijk t ongans gezocht op ripe.net maar die site is vrij onduidelijk. dr staat een aantal summiere faq's maar niets waar ik serieus wat aan heb (wat ik heb gevonden dan)

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Als jij er gewoon voor betaald dan krijg je vast wel een ip.

Maar ik kan me voorstellen als jou coloboer zegt van je mag gratis ip's hebben dat aan zulke dingen wel regels verbonden zijn.

Ipv4 adressen, daar zijn er op het moment niet zoveel meer van en er zijn ook regels dat deze niet nutteloos verbruikt mogen worden. (zo werd kpn ook op zijn vingers getikt voor het gebruik van 4ip's bij het fast abbo)

Zodra ipv6 helemaal is ingevoerd zal het geen probleem meer zijn, aangezien er dan genoeg ip's zijn voor elke zandkorrel op aarde.

Verwijderd

Ik neem aan dat iedere gameserver op een eigen poort hangt ? Met ieder fatsoenlijk OS kan je toch best wel monitoren hoeveel traffic er over een bepaalde poort verzonden en ontvangen wordt ?

Verwijderd

Topicstarter
kijk daar heb je et, ik ben wegens een gebrek aan kennis veroordeeld tot win2k. (Linux doet aan ipac, maar daar heb ik niets aan) Daar zit wel een snmp server in maar dat gaat weer alleen per ip. useless dus.

De enige half werkende oplossing die ik heb gevonden is dmv winpcap drivers icm trafmeter. Maar das ook niet ideaal.

Per ip kan ik nl. met SNMP stats genereren (lees ik hang er MRTG achter)