[Discussie] Huiskamer

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 250 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:06

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 augustus 2002 @ 23:46:

[...]

Dat betekent niet dat er niet over gepraat kan worden.
Het is zeer zeker niet on onbeargumenteerde "nee". Voor argumenten moet je deze topic nog maar eens doorlezen. Zie de replies van LuNaTiC, mij en polaris :)

[...]

Er zit een verschil tussen standpunt en actief beleid ;)
Dat is nog wel degelijk ons standpunt. Iets wat je ook heel duidelijk uit mijn woorden "Zo'n user hoor i.m.o. niet op GoT thuis" kunt halen. Dit standpunt wordt echter niet ondersteund door een actief beleid. Uiteraard zullen we naar de buitenwereld ook dit standpunt aan blijven houden om een soort van afschrik effect te behouden. :)
Ik weet dat de discussie ook nog open is en dat het altijd kan. Maar een standpunt en afschrikbeleid is ergens voor. Het heeft toch geen afschrikbeleid als je het niet ondersteunt met actie. Die woorden zeggen niks als er niks mee gedaan wordt.

* We Are Borg haalt ook nog dit aan vind het goed antwoord:
Verwijderd schreef op 27 augustus 2002 @ 23:40:
[...]

Kan ik niet zo 1 2 3 zeggen, eerlijk gezegd. Ik denk dat het een stap in die richting zou zijn.... Waar veel stappen nodig zullen zijn, overigens.

[...]

Die doen weer waarmee ze hun HK access verdienden: techposten. Dat kunnen ze best, als ze er maar interesse in tonen. En af en toe ook wat HK. Het kan best, maar 't merendeel van de HK meubilair users heeft gewoon geen interesse meer in tech. Immers, er is HK!

[...]

Wat is het je waard om een techforum te zijn? Lijkt me een van de basisvoorwaarden van een techforum (om je zo te mogen noemen). Met enkele lite-mods die specifiek in GC rondhangen om dit soort users te volgen lijkt dat me geen probleem.

[...]

Soms, maar dat doet verder niks af aan het probleem. De sfeer van 1 specifiek subforum mag geen argument zijn om het totaaldoel van een forum te laten varen, imho. Zo belangrijk is de HK toch niet, mag ik hopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Topicstarter
Even een apparte post en plz een reactie van nelske (vraag aan nelskje alleen)
Zo'n user hoor i.m.o. niet op GoT thuis
Okee, je vind dat zo'n user niet thuis hoort, hij hoort niet op GoT. En toch is hij er, terwijl je er wel wat aan zou kunnen doen. Okee, anders moderators bepalen mee.

Maar dus aan de ene kant zeg je "User hoort niet op GoT '' maar aan de andere kant, we doen er niks tegen. Beetje gedoog beleid denk ik dan

Kan er compleet naast zitten, dan excuses:) , maar dit is toch ongeveer jouw standpunt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

We Are Borg schreef op 27 augustus 2002 @ 23:51:

[...]

Okee, je vind dat zo'n user niet thuis hoort, hij hoort niet op GoT. En toch is hij er, terwijl je er wel wat aan zou kunnen doen. Okee, anders moderators bepalen mee.

Maar dus aan de ene kant zeg je "User hoort niet op GoT '' maar aan de andere kant, we doen er niks tegen. Beetje gedoog beleid denk ik dan

Kan er compleet naast zitten, dan excuses:) , maar dit is toch ongeveer jouw standpunt :?

jahaaaaaaa :P

maar hij zegt ook een paar keer dat standpunt/mening iets anders is dan actief beleid. Het is als afschrikmiddel, voor de rest wordt het gedoogd. Omdat er naar onze mening verder niet echt een probleem is, waarvoor we een tijdrovende (en organisationele ingrijpende veranderingen misschien wel) oplossing voor zouden moeten bedenken.

Zie als bv drugsbeleid in Nederland. Je hebt bepaalde wetten die afschrikken. Er zijn er toch een aantal die daar toch net iets over heen gaan... Toch wordt er dan een gedoogbeleid gehandhaaft, omdat het verder niet een probleem vormt.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 augustus 2002 @ 23:40:
[...]

Kan ik niet zo 1 2 3 zeggen, eerlijk gezegd. Ik denk dat het een stap in die richting zou zijn.... Waar veel stappen nodig zullen zijn, overigens.
Okee, we zijn het dus eens, dat het effect ervan erg moeilijk te overzien zal zijn en dat het enorm veel inspanning zal vergen. Het vereist een uitbreiding van de crew (eventueel op lager niveau). Daar moet weer goed mee gecommuniceerd worden. Zij krijgen een hondenbaantje waar enorm veel werk in gaat zitten (neem dat maar van een LA-dokter aan; die krijgen immers ook altijd met user-probs te maken ;) ) en een hele berg communicatie, terwijl het probleem eigenlijk volledig geissoleerd is tot de HK. Kortom de techmensen zien het als een probleem, omdat zij een bepaalde verwachting hebben. Is het al die moeite dan wel waard? Om nog maar niet te spreken over de sfeerdaling die je op deze manier gegarandeerd gaat krijgen met in het ergste geval zelfs alleen maar negatieve uitstraling als techforum zijnde.
Die doen weer waarmee ze hun HK access verdienden: techposten. Dat kunnen ze best, als ze er maar interesse in tonen. En af en toe ook wat HK. Het kan best, maar 't merendeel van de HK meubilair users heeft gewoon geen interesse meer in tech. Immers, er is HK!
Denk jij serieus dat HK-meubilair interesse krijgt in techposten :?

Ik geloof daar helemaal niks van. Om nog maar niet te spreken over de mensen die in de HK zitten, die niet of nauwelijks techkennis hebben. Ik voorspel alleen maar een daling van niveau op de techfora.
Wat is het je waard om een techforum te zijn? Lijkt me een van de basisvoorwaarden van een techforum (om je zo te mogen noemen). Met enkele lite-mods die specifiek in GC rondhangen om dit soort users te volgen lijkt dat me geen probleem.
Ik vind dat we ons nog altijd met recht een techforum mogen noemen, ook al heeft het niveau zijn ups en downs. Zolang het probleem zich blijft concentreren binnen de HK en niet verspreid over heel GoT, zie ik de grootte van het probleem niet zo in.
Soms, maar dat doet verder niks af aan het probleem. De sfeer van 1 specifiek subforum mag geen argument zijn om het totaaldoel van een forum te laten varen, imho. Zo belangrijk is de HK toch niet, mag ik hopen?

Zoals je kunt lezen hierboven ben ik enorm bang dat dergelijke ideeen een enorm negatieve uitwerking hebben op de sfeer in de techfora. Daarnaast ben ik bang dat het aantal onzinreplies alleen maar toe zal nemen. Daar moeten we weer tegen optreden, wat enorm arbeidsintensief is. Dit resulteert in nog meer spanning etc.

Tot slot wil ik opmerken, dat je met een dergelijk beleid uiteindelijk aardig wat mensen van het forum afschopt na verloop van tijd. Denk je dat die mensen niet terug zullen komen? Ik weet wel zeker dat ze terugkomen. Het hele spelletje begint dan weer van voren af aan. Erg arbeidsintensief, terwijl het "probleem": nu volledig geisoleerd is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Topicstarter
LuNaTiC schreef op 27 augustus 2002 @ 23:55:

[...]

jahaaaaaaa :P

maar hij zegt ook een paar keer dat standpunt/mening iets anders is dan actief beleid. Het is als afschrikmiddel, voor de rest wordt het gedoogd. Omdat er naar onze mening verder niet echt een probleem is, waarvoor we een tijdrovende (en organisationele ingrijpende veranderingen misschien wel) oplossing voor zouden moeten bedenken.

Zie als bv drugsbeleid in Nederland. Je hebt bepaalde wetten die afschrikken. Er zijn er toch een aantal die daar toch net iets over heen gaan... Toch wordt er dan een gedoogbeleid gehandhaaft, omdat het verder niet een probleem vormt.
We Are Borg schreef op 27 augustus 2002 @ 23:51:
Vergeten om in te loggen onder nelske :P :P ?

Ja, het is dus een gedoogbeleid. Zijn we daar over uit. In de LA faq staat dat we het soort user niet willen hebben, maar als je er toch eenmaal bent dan boeit het ons niks.

[HK meubel mode]
Ja, hk is gaaf joh, echt waar. Ja, in de LA faq staat dat ze me eigelijk niet willen hebben, maar ach, ben er nu en doen toch niks dus ik ben blij
[/HK meubel mode]

Okee, heel kinderachtig misschien, maar zo is het dus eigelijk wel :/

* We Are Borg is bang dat hij zich dan maar bij moet neerlegen, al begrijpt hij het niet

Nelske

Of het de moeite waard is. Ik vind van wel en nog een paar mensen, maar zolang de crew er niks in ziet, houdt het op, want comminactie met crew is nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We Are Borg schreef op 27 augustus 2002 @ 23:48:
[...]
Ik weet dat de discussie ook nog open is en dat het altijd kan. Maar een standpunt en afschrikbeleid is ergens voor. Het heeft toch geen afschrikbeleid als je het niet ondersteunt met actie. Die woorden zeggen niks als er niks mee gedaan wordt.

Jij weet het omdat je deze discussie meevoert. Iemand die hier net komt en deze teksten te zien krijgt weet dat dus niet ;)

We kunnen moeilijk neerzetten: "Hey luitjes, eigenlijk zijn we een techforum. Helaas zitten daar ook wat mensen tussen die alleen maar in de General Chat rondhangen. Gelukkig doen we daar niet veel aan :P" :+ ;)
quote:Zo'n user hoor i.m.o. niet op GoT thuis

Kan er compleet naast zitten, dan excuses:) , maar dit is toch ongeveer jouw standpunt
nelskje :? :D ;)
gedoogbeleid inderdaad omdat de nadelen van een actief beleid ertegen veel zwaarder wegen dan de voordelen (zie mijn vorige post), plus het feit, dat het probleem gewoon geisoleerd is op dit moment.

LuNaTiC: sinds wanneer heet jij nelskje :? :+ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

sorry :+ kon me niet inhouden :P

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Topicstarter
Ik maak ook eens een typo :P Waarom heten julle ook gewoon niet allemaal kees/jan/piet :P

Nelske

Okee, je hebt gelijk. Maar je vergeet 1 ding. Ik ken een altijd GoT'ers persoonlijk, en 3 daarvan zijn ook HK meubels. Die vertellen gewoon vrolijk via msn/mail hoe leuk HK is, dus je trekt het wel aan door het gedoogbeleid. Is helaas een feit

LuNaTiC Ik vergeef je :P

* We Are Borg legt zich neer bij gedoogbeleid al erger ik me er nog steeds aan

Begrijpen doe ik niet, maar goed, ik zie in dat deze discussie niks meer wordt. beelzebubu zal vast nog wel wat reolyen denk ik, maar ben bang dat het geen zin heeft ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 augustus 2002 @ 23:56:
Denk jij serieus dat HK-meubilair interesse krijgt in techposten :?
Ja, hoe is hij anders ooit in de HK gekomen?... Wat doet hij anders uberhaupt op dit forum?...
Om nog maar niet te spreken over de mensen die in de HK zitten, die niet of nauwelijks techkennis hebben. Ik voorspel alleen maar een daling van niveau op de techfora.
Daar zit wel wat in...
Zoals je kunt lezen hierboven ben ik enorm bang dat dergelijke ideeen een enorm negatieve uitwerking hebben op de sfeer in de techfora. Daarnaast ben ik bang dat het aantal onzinreplies alleen maar toe zal nemen. Daar moeten we weer tegen optreden, wat enorm arbeidsintensief is. Dit resulteert in nog meer spanning etc.

Tot slot wil ik opmerken, dat je met een dergelijk beleid uiteindelijk aardig wat mensen van het forum afschopt na verloop van tijd. Denk je dat die mensen niet terug zullen komen? Ik weet wel zeker dat ze terugkomen. Het hele spelletje begint dan weer van voren af aan. Erg arbeidsintensief, terwijl het "probleem": nu volledig geisoleerd is. :)
Samen met wat Lunatic zei, meen ik te kunnen stellen dat jullie dus menen dat het probleem er op zich wel is, maar dat het A) geisoleerd is rond de HK (verspreiding van het probleem voorkomen), B) te arbeidsintensief is om er iets aan te doen en er dus een gedoogbeleid is. Okee, nou komen we ergens.

B is m.i. praktisch - er is valt altijd wel iets aan te doen, zelfs zonder al te veel inspanning. Niet dat je gelijk het hele probleem oplost, maar stapje voor stapje toewerken naar verbetering vand e situatie. Hoe dat moet zien we later wel, als we het er over eens zijn (if ever) dat er in zekere zin wel wat mag gebeuren.
Blijft A dus staan. Het is uiteraard een feit. De HK posters (laag tech-niveau, lage tech-interesse) zitten daar waar ze op een forum als dit zouden thuishoren (als ze hier uberhaupt al thuishoren), namelijk in de HK (no offense, Luna :P). Even buiten de moeite die het zou vereisen om hier verandering in te brengen, in hoeverre zijn de modjes het met me eens dat, hoe graag je ook een breed publiek wilt bedienen, dat dit soort mensen nog steeds hoe-dan-ook niet op GoT thuishoren? Even buiten de moeite die het zou kosten om ze weg te jagen of om ze (op niveau) te laten techposten dus. Volgens mij zouden de meesten, als het zonder enige inspanning gedaan zou kunnen worden, het meteen doen. De saamhorigheid in de HK zou er initieel enorm onder leiden, omdat het meubilair weg is, maar ik denk dat er na enige tijd ook een soort algeheel tweakers gevoel zou ontstaan, namelijk omdat HK eindelijk echt van en voor tweakers zou zijn. Ik zie hier dus op zich geen probleem in.
Komen we dus terug bij B - hoe pak je dat aan? Je wilt dus voorkomen dat mensen rotzooi in de tech gaat posten om in de HK te mogen blijven komen. Daarnaast wil je dus dat mensen niet alleen maar in de HK zitten. Je zit dus met een dubbelprobleem. Momenteel staan er al regelmatig posts in SM aangaande users die crap in de techfora posten - er is dus al een soort natuurlijk beleid om dit soort users op te sporen. Hiermee doorgaan (dit vereist dus actie en continuiteit vanuit de users) lijkt mij vooralsnog voldoende. Vervolgens wil je voorkomen dat mensen alleen maar in de HK posten. Hiervoor zou ik simpelweg doen wat We are Borg voorstelde - eventueel aangevuld met extra lite-mods (want geef toe, HK is het grootste forum en mag dus ook wel meer lite-mods hebben, niet?).

Wat wil je daarmee bereiken: A) dat de mensen die qua niveau gewoonweg niet op GoT thuishoren en daarom alleen in GC zitten, opdonderen. B) dat de mensen die hun tijd verdoen terwijl ze ook nuttig werk in de techfora zouden kunnen verrichten, weer in de techfora aanwezig zijn (af en toe). C) Dat de HK weer een plek voor echte tweakers wordt.

Shoot me, zou ik zeggen. 8)7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We Are Borg schreef op 28 augustus 2002 @ 00:15:
/me legt zich neer bij gedoogbeleid al erger ik me er nog steeds aan
:{. Achja, 't was gezellig. :P.
Begrijpen doe ik niet, maar goed, ik zie in dat deze discussie niks meer wordt. beelzebubu zal vast nog wel wat reolyen denk ik, maar ben bang dat het geen zin heeft ;(
Ik ga nog even proberen uit te vinden in hoeverre de betreffende modjes bepaalde meningen delen... :Y).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Topicstarter
* We Are Borg loopt snel "Het cafe" binnen en pakt het pistol van de sherrif af en schiet :P

De crew ziet het niet als een probleem, voor hun is er geen probleem. Wij vinden van wel, maar zolang crew zegt nee dan is het nee helaas ;( De LA faq met tekst is om te dreigen wat blijkbaar niet helpt (zie veel hk meubilair) en toch blijft het daarbij helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 augustus 2002 @ 00:26:
[...]

:{. Achja, 't was gezellig. :P.

[...]

Ik ga nog even proberen uit te vinden in hoeverre de betreffende modjes bepaalde meningen delen... :Y).
Dat mag altijd, graag zelfs ;) En ja, het was gezellig en ik verheug me op onze volgende samenwerking :+

Kan je me e-mailen wat als je weet wat andere moderators er van vinden @ justin.terpstra@planet.nl . Thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erm... Na drie dagen zonder internet had ik eigenlijk nog een laatste inspirerende reply van Nelske of Luna gehoopt te kunnen lezen... Luna of Nelske, zou ik een van jullie nog mogen verzoeken om te reageren op mijn laatste grote post?

Dankjewel! :*.
Pagina: 1 2 Laatste