[Harman/Kardon] HD740 werpt cd uit

Pagina: 1
Acties:
  • 583 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Boomerang
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Hallo allemaal,

Mijn cd-speler gooit sommige cd's zomaar uit de cd-speler, als ik em aanzet heeft de cd-speler dit soms ook. Ik hoor dan een raar 'gekraak' en dan gooit de cd-speler de cd eruit. Dit probleem treedt gelukkig niet op terwijl er een cd aanstaat. Maar wel wanneer ik er net een cd in heb gedaan of het apparaat heb aangezet.

edit:

Cd's maak ik ook schoon voor ik ze in het apparaat doe, maar dit helpt ook niet

Ik heb al het apparaat opengemaakt en de lens schoongemaakt, maar dit mocht helaas niet helpen.

Heeft iemand anders dit probleem ook, en zoja wat is er aan te doen ?

• Boomerang
  • Niet online
/\ kick /\
Iemand enig idee ?

Zou het aan de lens liggen of aan het loopwerk ? Ik heb al verschillende reinigingssetjes voor cdspelers gezien. Bijvoorbeeld "cd lens cleaner cd", werken deze cd's echt ?

Ook heb ik gelezen over het reinigen met Isopropylalcohol, is dit aan te raden ?

Verwijderd

Het kan een probleem zijn met het loopwerk . Helaas een veelvoorkomend iets schijnt het te zijn. Kheb het destijds zelf ook gehad ze hebben hem toen vervangen na heeel veeel gezeik maar das een ander verhaal ;)
Kan ook zijn dat ze hem ff opniew voor je moeten afregelen.

Verwijderd

Als je er een cd in stopt loopt de laserunit naar de binnen kant van de cd .
Als hij daar is drukt hij een schakelaartje in en de laserunit stopt.
Als het schakelaartje niet goed meer is snapt de laserunit niet dat ie daar moet stoppen en je hoor dan een akelig tandwiel krakend geluid en werpt de cd erweer
uit.
Als het een kss type laserunit is is dit waarschijnlijk het probleem.
Van het schakelaartje moet je ff de contactjes voorzichtig schoonmaken zodat het
"contactzwart" eraf is.
Ook kan het de laserunit zelf nog zijn als de contacten niet zwart zien.
Dan ook het zelfde vaarhaal en snapt ie niet waar het begin is.
Als het de laser (optical pickup) is kan ik daar wel aan komen en moet ik even het type weten van het apparaat of de laser zelf en kan hem er ook inzetten voor
weinig.

• Boomerang
  • Niet online
Verwijderd schreef op 28 augustus 2002 @ 01:59:
Als je er een cd in stopt loopt de laserunit naar de binnen kant van de cd .
Als hij daar is drukt hij een schakelaartje in en de laserunit stopt.
Als het schakelaartje niet goed meer is snapt de laserunit niet dat ie daar moet stoppen en je hoor dan een akelig tandwiel krakend geluid en werpt de cd erweer
uit.
Als het een kss type laserunit is is dit waarschijnlijk het probleem.
Van het schakelaartje moet je ff de contactjes voorzichtig schoonmaken zodat het
"contactzwart" eraf is.
Ook kan het de laserunit zelf nog zijn als de contacten niet zwart zien.
Dan ook het zelfde vaarhaal en snapt ie niet waar het begin is.
Als het de laser (optical pickup) is kan ik daar wel aan komen en moet ik even het type weten van het apparaat of de laser zelf en kan hem er ook inzetten voor
weinig.
Bedankt voor je reactie, ik zal es kijken of het lukt ;)