A7V333 Bios 1012 hangup

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:12

Valkyre

Kitesurf FTW!

Topicstarter
ik heb vanmiddag mijn bios ff geflashed naar de nieuwe 1012 final versie.
maar toen ik hem weer aanzette ging ie zoals gewoonlijk naar de bios om de CPU goed te zetten. op 1466 (athlon XP1700+) dat gedaan druk ik op F10 (save en exit)
PC gaat uit en weer aan geen beeld alleen het lampje van de HDD blijft branden.
Ikke mhh wat raar, PC weer uit, monitor enzo goed aangedrukt.
weer aanzetten, wel weer beeld gaat weer naar de CPU instellen, nou denk laat hem eens op 1100 staan, dan start die wel normaal op.

ik wil hem natuurlijk wel op 1466 laten draaien.
toen heb ik hem handmatig ingesteld, en toen deed ie het wel :?

ik heb toen de bios weer ff terug geflasehd naar 1011, maar daar had ik toen pcies hetzelfde prob :?
heb hem nu weer op 1012, en CPU handmatige ingesteld op 1466.

hij doet het nu wel goed, maar ik vind het toch een beetje een vaag probleem iemand?

(volgens mij geeft deze bios wel weer ongeveer 5 graden meer aan, maar dat ter zijde)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

Topicstarter
ff een schopje

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

Topicstarter
laatste kick

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Heb je de BIOS wel gereset? Hoe heb je hem geflasht? Heb je ook de reset-parameters gebruikt bij het flashen? Dat zijn /CC /CD en /CP bij AWDFLASH.EXE :)

en verder mag je hier in principe ook niet binnen 24 uur kicken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zZztatic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-06 19:39
ik had hetzelfde probleem, na wat onderzoek kwam ik erachter dat 1012 de core voltage niet goed instelt op mijn XP 2000+. Deze staat op 1.45 ipv 1.85 volt, en handmatig kan ik hem maximaal opschroeven tot 1.65. Kortom, ik kreeg het gewoonweg niet voor elkaar om windows te booten op de normale klok frequentie.

Terug geflashed naar 1011, maar het probleem bleef... toen bios instellingen en ESCD maar gereset, alles opnieuw ingesteld en het probleem was verholpen.

En dat noemen ze dan een final... de klokfrequenties worden niet eens goed gedetect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

Topicstarter
BalusC schreef op 28 augustus 2002 @ 13:31:
Heb je de BIOS wel gereset? Hoe heb je hem geflasht? Heb je ook de reset-parameters gebruikt bij het flashen? Dat zijn /CC /CD en /CP bij AWDFLASH.EXE :)

en verder mag je hier in principe ook niet binnen 24 uur kicken
ik was de eerste keer vergeten te resetten maar toen ik weer naar 11 ging en daarna weer naar 12, heb ik hem wel gereset.

ik heb geflasht met alt-F2, met de andere flashes (behalve 1005) heb ik alles zo gedaan.
het progje aflash heb ik ook niet gebruiktn deze keer.

zal zo een naar de vcore kijken.

iRacing Profiel

Pagina: 1