Toon posts:

[html] Heel domme vraag, link in frame

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een pagina in een frameset gemaakt waarvan de namen er niet toe doen. Ik heb het dan zo in mekaar zitten dat je een top hebt en een main. In de top heb ik een header die op mijn eigen server wordt gedraaid en in de main een pagina die van een heel ander bedrijf is.

Nu heb ik van die header een link gemaakt naar mijn normale index, maar als ik dr op klik blijf ik dus binnen dat frame, lichterlijk irritant. Het is heel simpel hoe ik dit kan verhelpen, maar ik kom er gewoon ff niet op.

Hoe kan ik ook alweer dat frame deactiveren en zo mijn index weer in het zelfde venster gewoon normaal weergeven, zonder dat er ook nog maar iets van die frames zichtbaar of merkbaar is.

Dus gewoon de link in de top die wordt geopend over de hele pagina.

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Dan moet je het link target op _main zetten :)

• mrEarthling
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
<a href="blaaat.html" target="naamvanondersteframe">link</a>

dit bedoel je :? want dit is wel heel erg basic en kun je ook zien door in de source van een willekeurige pagina met frame's te kijken.

Gaat je geen reet aan wat voor een Pjoeter ik heb ;)

Verwijderd

Topicstarter
mrEarthling schreef op 27 augustus 2002 @ 19:10:
<a href="blaaat.html" target="naamvanondersteframe">link</a>

dit bedoel je :? want dit is wel heel erg basic en kun je ook zien door in de source van een willekeurige pagina met frame's te kijken.
Dat bedoel ik dus niet, hij moet in niet in het onderste frame laden, maar in het onderste en bovenste, dus gewoon een nieuwe pagina. Maar als ik target='_new' doe of _blank, dan opent ie een nieuw venster, en dat wil ik dus niet.

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-08 17:06

Sponge

Serious Game Developer

en _top?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 augustus 2002 @ 19:22:
[...]

Dat bedoel ik dus niet, hij moet in niet in het onderste frame laden, maar in het onderste en bovenste, dus gewoon een nieuwe pagina. Maar als ik target='_new' doe of _blank, dan opent ie een nieuw venster, en dat wil ik dus niet.
Kon dat niet gewoon door alleen de link neer te zetten, en geen target te specificeren? Tijdje geleden, HTML :z

Dus gewoon <a href>http://www.tweakers.net</a> ?

Niet dus :)

Verwijderd

Topicstarter
Nope, werkt ook niet. Leek mij ook vrij basic dit, maar lukt dus nog niet.

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:52

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

/oftopic

userId = 3000 en een klein beetje en je weet niet dat HTML in /13 hoort, en dat dit soort vragen in 3 seconden in standaard tutorials te vinden zijn? http://html.op.het.net/ , ~webmees of die tudelft site (allemaal via html.pagina.nl)

en het antwoord, is target="top", eventueel kan target="_parent" ook werken als je niet buiten een genestte frameset uit wilt linken (_parent pikt enkel de binnenste genestte frameset)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

html.pagina.nl
en zie ook RM-rf waarom ik dit niet move

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

in overleg
open + P&W -> W&G

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Hallo, heb je mijn reply wel gelezen? _blank is new, _main is het mainwindow en als je het in het topwindow wiolt moet je target=_naamvantopframe.

Verwijderd

Topicstarter
Ja heb ik gelezen, en ik wil dus helemaal niet meer in een frame, dus niet in de top, niet in de main en ook niet in new. Gewoon de pagina openen in hetzelfde venster, zonder frames. Dit moet toch wel mogelijk zijn.

Verwijderd

dus je wil dat de frames 'overschreven' worden?

Met fames maak je eigenlijk in feite van 1 pagina 2 pagina's, dus moet je kiezen welk van deze 2 pagina's jou link gaat weergeven. Je kan niet door op een link te klikken van 2 pagina's weer 1 pagina maken. Niet met puur html iig, misschien met Javascript.

Maar ik denk dat je toch
1. beter tabellen kan gebruiken
2. met pop-up moet gaan werken anders

lijkt me...

• Solid Seal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-08 15:29

Solid Seal

Drones, 3D printen

gebruik anders target="blank" opent ie een nieuwe pagina zonder frames :) misschien makkelijker...

www.dronepilotennederland.nl

Verwijderd

Topicstarter
Dus wat ik wil, van 2 pagina's weer 1 maken, kan helemaal niet, hmmz

Jammer

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:52

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Verwijderd schreef op 27 augustus 2002 @ 20:31:
dus je wil dat de frames 'overschreven' worden?

Met fames maak je eigenlijk in feite van 1 pagina 2 pagina's, dus moet je kiezen welk van deze 2 pagina's jou link gaat weergeven. Je kan niet door op een link te klikken van 2 pagina's weer 1 pagina maken. Niet met puur html iig, misschien met Javascript.
hezo kan dat niet?

http://html.op-het.net/tekst/frames.html#target

ik maakte een foutje in mn vorige post target="top" moet target="_top" zijn, de underscore is belangrijk.

offtopic:
ik vraag me wel af waarom dit soort vragen toegestaan is, die binnen drie secondes opgelost kunnen worden door stndaard-html-tutorials en waarvan de vraagsteller een bekend 'helpdesker' is die ook nog eens in het verkeerde forum post, of betreft het hier het zusje van Femme, ga dan je broer maar pesten

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

>>

_top met een underscore ja... Stom. target="top" werkt niet, maar met die underscore natuurlijk wel |:(

Mijn fout... :{
(en dat durft zich dan 'klein HTML-er' te noemen :{ )
Pagina: 1