Toon posts:

AMD XP2000 + Epox 8K3A! probs...

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik heb een AMD XP2000 op een Epox 8K3A en een Coolermaster DP5-7H53F-0L Cooler (er zit een drupje Artic Silver op standaard. Spec van de cooler zijn:
L80x W68 x H37 (mm)
Dimensions 70 X 70 X 25 mm
Rated Speed 2600 R.P.M.
Air Flow 20.5CFM
Athlon XP
(Paiomino) up to 2200
Athlon XP
(Thoroughbred) up to 2600
Alles is ingebouwd in een Antec 1030B Soho 300w Kast.

Toen ik alles had ingebouwd vandaag, zag ik bij de boot een temp van 55C. (mijn bios staat ingesteld, bij 80Graden uitschakelen) Ik net in WinXp Prof. Ff 3dMark2001Se runnen. Nog een minuutje te gaan, en BAFFF Pc uit. Ik WT* Ik pc aan, checken in de bios 67C. mmmm. Ik nog een keer naar windows, snel MBM5 Installeren. Net alles Ingesteld, BAFFFF weer uit GV*.. Ik nog een keer proberen snel naar MBM en ik zag 93C!!! :( Graden staan.

Als ik de cooler vast pak is het niet echt warm. Ik kan hem vasthouden. (mijn Athlon 1Ghz op 48C voelde nog warmer aan) Heeft iemand hier ook nog problemen mee? Is het een fout in de bios? Software?

Please help.

Greetz
Daniel-San :'(

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 03:46

Mentalist

[avdD]

Zit de koeler er echt goed op, precies recht? (en niet per ongeluk omgekeerd :+)

Misschien zat er een vage condensator of iets in de buurt die de koeler een beetje omhoog houd en zo het contact met de core verminderd?

Ik denk toch dat ie er niet goed opzit, als de koeler zelf niet echt warm is. Of de temp wordt verkeerd uitgelezen..

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij zit hij er goed op (ik doe het toch bijna dagelijks) Maar voor de zekerheid kijk ik nog even goed....

p.s Is die Coolermaster DP5-7H53F-0L wel een goeie cooler voor die cpu? heeft iemand ervaring met deze cooler?

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb de cooler ervanaf gehaalt. Er zat volgens mij weten iets te veel coolprut erop. Dus dat heb ik eraf gehaald met aceton en wattestaafjes. Er zit nu nog een heel dun laagje erop. Maar dat maakt helemaal nikx uit. In WinXp blijft op 93C staan en schakkeld zich uit. In Win2k doet hij precies het zelfde. Dus aan het meet progje in windows kan het niet liggen denk ik. Kan de bios fout zijn? Ik vind het een beetje riskant om die beveiliging uit tezetten. Stel je voor dat het wel klopt, en dan vikt hij door...... Heeft iemand ook zo'n rare/hoge temps met zijn mobo...

• MadMurdock
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
ik vermoed dat een van je sensors gewoon een beetje kapot is; maar ik zou 'm toch idd niet gelijk uitzetten... kan je niet even zo'n simpel halfords temp. metertje erop zetten. Als het verschil dan meer bedraagt dan 10graden kan je 'm wel uitzetten lijkt me :)
(of teruggaan naar de winkel uiteraard..)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga nu even mijn DP5-7H53F-0C proberen en kijken wat hij zegt. Had ik maar zo simpel halfords temp dingetje... (Zo simpel is het dus niet :P)

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op 27 augustus 2002 @ 20:03:
Ik ga nu even mijn DP5-7H53F-0C proberen en kijken wat hij zegt. Had ik maar zo simpel halfords temp dingetje... (Zo simpel is het dus niet :P)
De OC versie heb ik ook :P

XP1800+ op ongeveer 50 graden, zowel idle als stressed. En ik overclock niet eens, waarom heb ik zo'n herrietrapper gekocht?

Let op dat dit een temp controlled cooler is, als je mobo ook een feature heeft om de fan harder te laten draaien als het warmer wordt moet je die cooler _NIET_ op de cpu fan connector van het mobo aansluiten! (doe 'm dan op een Molex of de fan aansluiting voor casefan ofzo..)

2 van die temp-control systemen tegelijk gaat namelijk zwaar de mist in..

Verwijderd

Topicstarter
Met de DP5-7H53F-0C wordt hij 62C stressed. Dus dat zit wel snor. Heb wel MBM5 uninstalled, want hij liep volgens mij de boel een beetje te klooien. Net ff 3Dmark2001se gedraait en daar komt hij lekker doorheen. Heb een score van 9453 :D vind ik best wel okay!
thx voor de hulp

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op 27 augustus 2002 @ 20:37:
Met de DP5-7H53F-0C wordt hij 62C stressed. Dus dat zit wel snor. Heb wel MBM5 uninstalled, want hij liep volgens mij de boel een beetje te klooien. Net ff 3Dmark2001se gedraait en daar komt hij lekker doorheen. Heb een score van 9453 :D vind ik best wel okay!
thx voor de hulp
Nog wel aan de hoge kant, ik heb wel een iets tragere machine (1800+...) maar toch zonder casefan etc., dan klinkt 62 best wel hoog (met mijn noname koelprut).

Is dat zo'n verschil, die OL en OC? Aangezien jij ze nu achter elkaar hebt gehoord dan nog even een vraagje, is de OL veel stiller?

Ik erger me dood aan de herrie van m'n AMD bak :(

edit:
Ok, bij mij liggen de zijplaten van de kast er wel af, maar als ik de rechterzijplaat er tegenaanzet wordt ie nauwelijks warmer..

Mijn kast is volgens Eynstein trouwens niet geschikt voor cpu's van >1200 Mhz ;) :+
Zit toch echt een 1800+ in >:). Oftewel, ik heb vrij ongunstige koelomstandigheden, maar toch een (veel) lagere temp dan jij.. (enige nadeel dat jij hebt is de clocksnelheid van je proc).

Verwijderd

Topicstarter
>:) heb geen idee hoeveel het verschil is tussen de OL en OC. Ik denk dat ik maar aan de WaterCooling ga beginnen.... Want ik wil geen noise uit mijn bak hebben....

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op 27 augustus 2002 @ 20:49:
>:) heb geen idee hoeveel het verschil is tussen de OL en OC. Ik denk dat ik maar aan de WaterCooling ga beginnen.... Want ik wil geen noise uit mijn bak hebben....
Eerst had je er een OL in zitten en zojuist een OC eringeschroeft, niks gemerkt van "shit he, wat een herrie!" :?

Blijkbaar niet dus, ok, dan hoef ik geen OL te gaan kopen voor m'n 1800+ tegen de herrie...

Verwijderd

MadMurdock schreef op 27 augustus 2002 @ 19:59:
ik vermoed dat een van je sensors gewoon een beetje kapot is; maar ik zou 'm toch idd niet gelijk uitzetten... kan je niet even zo'n simpel halfords temp. metertje erop zetten. Als het verschil dan meer bedraagt dan 10graden kan je 'm wel uitzetten lijkt me :)
(of teruggaan naar de winkel uiteraard..)
:? :? :? Een epox 8k3a+ leest de temp uit de diode van de xp cpu. En die wil jij recht gaat zetten :|

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op 27 augustus 2002 @ 21:16:
[...]

:? :? :? Een epox 8k3a+ leest de temp uit de diode van de xp cpu. En die wil jij recht gaat zetten :|
Hmmm, is dit mobo er ook al zoéén?

Al die nieuwe technieken en frutseltjes ook...

Maargoed, dan is je temp van 62 graden heel netjes, want binnenin je proc is het nu eenmaal stukken heter dan bij zo'n tempsensortje dat wat onder je cpu hangt.

De 93 die je eerder haalde is echter wel wat te hoog volgens mij... Maar die 62 nu klopt dan wel.

Verwijderd

Topicstarter
De 93 die je eerder haalde is echter wel wat te hoog volgens mij... Maar die 62 nu klopt dan wel.
is die 62C een beetje redelijk? voor een AMD Xp2000

Verwijderd

Ik heb ook de Epox 8k3a+ en een XP2100+. Koeler is een Zalman 6000cu op silence mode (1400rpm). Temps zijn 53c idle, en max 61c stressed. De bios is de allerlaatste beta versie (sneller als de 2312 bios, en met de nieuwe functies).

Verwijderd

Nee, voor een AMD Xp2000 vind ik rond de 50C redelijk. 62C is te hoog.

• incinerator82
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-08 02:08

incinerator82

I don't Drive Fast, i Fly

Verwijderd schreef op 27 augustus 2002 @ 19:06:
Hi,

Ik heb een AMD XP2000 op een Epox 8K3A en een Coolermaster DP5-7H53F-0L Cooler (er zit een drupje Artic Silver op standaard. Spec van de cooler zijn:
L80x W68 x H37 (mm)
Dimensions 70 X 70 X 25 mm
Rated Speed 2600 R.P.M.
Air Flow 20.5CFM
Athlon XP
(Paiomino) up to 2200
Athlon XP
(Thoroughbred) up to 2600
Alles is ingebouwd in een Antec 1030B Soho 300w Kast.

Toen ik alles had ingebouwd vandaag, zag ik bij de boot een temp van 55C. (mijn bios staat ingesteld, bij 80Graden uitschakelen) Ik net in WinXp Prof. Ff 3dMark2001Se runnen. Nog een minuutje te gaan, en BAFFF Pc uit. Ik WT* Ik pc aan, checken in de bios 67C. mmmm. Ik nog een keer naar windows, snel MBM5 Installeren. Net alles Ingesteld, BAFFFF weer uit GV*.. Ik nog een keer proberen snel naar MBM en ik zag 93C!!! :( Graden staan.

Als ik de cooler vast pak is het niet echt warm. Ik kan hem vasthouden. (mijn Athlon 1Ghz op 48C voelde nog warmer aan) Heeft iemand hier ook nog problemen mee? Is het een fout in de bios? Software?

Please help.

Greetz
Daniel-San :'(
dat van 93 graden heb ik ook met een 1800+.
Mijn pc viel telkens uit na ongeveer 10 minuten gamen en dan was ie underclockt nog geen 47 graden....
Ik heb bios update gedaan en problemen zijn weg alleen dat mbm 5 nogsteeds na 2 minuten 95 graden aangeeft.. terwijl bios 51 aangeeft......

DUS gewoon bios updaten....

www.mnmclan.nl - LanParty's 4 The win | www.wazda.nl

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op 28 augustus 2002 @ 13:25:
[...]

is die 62C een beetje redelijk? voor een AMD Xp2000
Ja, aangezien je temp direct uit je cpu wordt uitgelezen. Dat is een best een goede temp.

En zolang het stabiel werkt is er natuurlijk niet echt een probleem :Y) ;)

• kutkip
  • Laatst online: 25-03 23:04
Verwijderd schreef op 28 augustus 2002 @ 13:40:
Nee, voor een AMD Xp2000 vind ik rond de 50C redelijk. 62C is te hoog.
50 graden stressed met een xp-2000+? Nee; 62 stressed is goed :)

Verwijderd

Ik heb dezelfde configuratie (bijna) met een Coolermaster is de temp. zwaar bud, maar met mijn ENORM kinky gouden ZALMMAN Cooler blijft die IDLE redelijk onder de 50 gr. en absoluut herrie-proof! :*)

De XP athlons worden inderdaad heter aangegeven omdat de temp. gemeten word vanuit de kern van de proc. }) en niet dmv zo'n amateuristisch uitstekseltje vanaf de mobo tegen de onderkant van de proc. :Y)

• erikdeperik
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-07-2024
ik heb ook een ep 8k3a+ gehad ,en die gaf zeker 10 tot 15 graden teveel aan :/

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Ouwe koeien in de sloot laten liggen graag :)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.