ABN AMRO Laptop aanbieding

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• spok9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08 19:28

spok9

Groen...

Topicstarter
Speciaal voor studenten heeft de ABN AMRO bank op het moment een aanbieding. Voor 1599 euro een Laptop of Desktop. Nu zit ik er over te denken om de Laptop te kopen, omdat ik al een tijd een laptop wil, voor school enzo. Ik wil graag even weten wat jullie van de aanbieding vinden.

Check: http://www.personalware.com/abnamro/laptop_model_1.htm voor specificaties.

Ik ga de laptop puur gebruiken voor office appllicatie en dergelijke...

[edit]
Geef aub ook een beetje argumenten waarom ik wel of juist niet moet doen.
Indien je bijvoorbeeld iets goedkopers weet zou een linkje ofzo ook wel aardig zijn :)
[edit]

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

• Probub
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:57
Lijkt me een goede deal....doen

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08 14:41

Smarron

The bend

Voor die € 1599,- heb je tegenwoordig veel meer. Ik vind het wat aan de dure kant, maar de specs zijn verder wel in orde. Niks mis mee.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• Liggie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-12-2022
Dan kan je beter even bij Dell kijken heb je voor dezelfde prijs meer.

• spok9

spok9

Groen...

Topicstarter
Liggie schreef op 27 augustus 2002 @ 19:04:
Dan kan je beter even bij Dell kijken heb je voor dezelfde prijs meer.
Heb ik al gedaan, valt behoorlijk tegen hoor! Je betaalt net iets meer en je hebt net iets minder...

• Liggie
  • Laatst online: 09-12-2022
sorry ik zit met excl. BTW prijzen in mijn kop. 8)7

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

bovendien denk ik dat de ABN wel een aantrekkelijk financieringsplan heeft voor studenten; zit nu een beetje krap bij kas, maar wil hem eigenlijk wel hebben.

maaruh....er staat bij de aansluitmogelijkheden o.a.: VGA. wil dat zeggen dat je daar een andere monitor aan kan hangen en dat je zo kan dual-monitoren? of zit ik nu poep te praten?

Verwijderd

Ik weet niet of je Lidl kent (soort Aldi). Bij ons in de buurt (Prinsenbeek) gaat daar morgen een leuke notebook in de aanbieding.

XP1800+ 512 intern, DVD/CDRW combo (speeds week niet), 15.1" TFT. S3savage kaartje, 40GB 4200 rpm hardeschijf en alle zooi als USB, Firewire LAN TV out etc erbij.
Alleen geen uitbreidingskaartje mogelijk geloof ik...
Kosten: 1699 euro, scheelt dus niet veel met die van jou, ik weet alleen niet of het in alle vestigingen is, en je zal voor de deur moeten liggen, of binnen, dan heb je nog meer kans >:)

• spok9

spok9

Groen...

Topicstarter
zimbab schreef op 27 augustus 2002 @ 19:18:
bovendien denk ik dat de ABN wel een aantrekkelijk financieringsplan heeft voor studenten; zit nu een beetje krap bij kas, maar wil hem eigenlijk wel hebben.

maaruh....er staat bij de aansluitmogelijkheden o.a.: VGA. wil dat zeggen dat je daar een andere monitor aan kan hangen en dat je zo kan dual-monitoren? of zit ik nu poep te praten?
Dan kan je inderdaad dual monitoren... je kan ook nog je tv eraan hangen (s-video), heb je 3 "monitoren" tegelijkertijd :P
Verwijderd schreef op 27 augustus 2002 @ 19:21:
Ik weet niet of je Lidl kent (soort Aldi). Bij ons in de buurt (Prinsenbeek) gaat daar morgen een leuke notebook in de aanbieding.

XP1800+ 512 intern, DVD/CDRW combo (speeds week niet), 15.1" TFT. S3savage kaartje, 40GB 4200 rpm hardeschijf en alle zooi als USB, Firewire LAN TV out etc erbij.
Alleen geen uitbreidingskaartje mogelijk geloof ik...
Kosten: 1699 euro, scheelt dus niet veel met die van jou, ik weet alleen niet of het in alle vestigingen is, en je zal voor de deur moeten liggen, of binnen, dan heb je nog meer kans >:)
Ik ga liever voor een bekend merk, in verband met zekerheid en garantie en dergelijke...

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08 14:41

Smarron

The bend

http://www.degreef.nl/shop/view.asp?pid=191888
http://www.degreef.nl/shop/view.asp?pid=187470

Om maar iets te noemen voor dezelfde prijs. Zijn toch niet slecht? En ik zag nog wat laptops met dezelfde specs voor ongeveer € 1400,-. Dat scheelt omgerekend toch weer fl. 440,-

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• spok9

spok9

Groen...

Topicstarter
Heeft niemand meer iets nuttigs toe te voegen??

Bedank voor de reacties tot nog toe.

• Gehaktbal
  • Laatst online: 23-07 10:20
Smarron schreef op 27 augustus 2002 @ 20:47:
http://www.degreef.nl/shop/view.asp?pid=191888
http://www.degreef.nl/shop/view.asp?pid=187470

Om maar iets te noemen voor dezelfde prijs. Zijn toch niet slecht? En ik zag nog wat laptops met dezelfde specs voor ongeveer € 1400,-. Dat scheelt omgerekend toch weer fl. 440,-
Je vergeet wel dat er bij de laptop van de ABN Amro WinXP NL home en een office pakket wordt meegeleverd. Dat scheelt zo weer meer dan 440 gulden +-
Natuurlijk betaal je bij compaq wel om de naam, Jewel is niet zon A++++ merk :)

• spok9

spok9

Groen...

Topicstarter
Gehaktbal schreef op 29 augustus 2002 @ 22:06:
[...]

Je vergeet wel dat er bij de laptop van de ABN Amro WinXP NL home en een office pakket wordt meegeleverd. Dat scheelt zo weer meer dan 440 gulden +-
Bij Compaq betaal je ook voor service en 2 jaar collect and return garantie, ook niet verkeerd.

• bart1234
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11-2014
Je kunt je alleen afvragen of je een gewone duron in je laptop wil ivm stroomgebruik. Net zo goed als ik liever geen gewone celly of P3/P4 in een laptop wil, maar alleen de Mobile versies, zou ik ook geen gewone duron/athlon willen...
Verder niks mis mee nee :)

• Burning_acid
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Burning_acid

Brandend_zuur :?

DOEN ik heb net eens ff zitte kijken bij webshops maar met die specs krijg je ze echt niet veel goedkoper (er zit standaart XP home NL bij das best prijzig :) )

een leven? kewl.... waar kan ik dat downloaden? | specs:http://specs.tweak.to/4608

Verwijderd

Oh ja, er zit zo'n s3 twister chippie in. Dual monitoren zoals hydravision en twinview of dualhead kun je wel vergeten. Die chip sucks voor video/3d enzo. Heb er zelf ook een gehad, ben wel blij met de radeon mobile 7500 en een asus lappie met bijna dezelfde specs is niet veel duurder hoor. Zo'n enorme aanbieding vindt ik het dus niet.

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

bart1234 schreef op 29 augustus 2002 @ 23:54:
Je kunt je alleen afvragen of je een gewone duron in je laptop wil ivm stroomgebruik. Net zo goed als ik liever geen gewone celly of P3/P4 in een laptop wil, maar alleen de Mobile versies, zou ik ook geen gewone duron/athlon willen...
Verder niks mis mee nee :)
is dus een mobile duron. staat op de compaq-site althans

Verwijderd

Veels te duur....voor een mobile Duron 1,3 GHz, 64KB L2 cache

• Gehaktbal
Verwijderd schreef op 30 augustus 2002 @ 08:15:
Veels te duur....voor een mobile Duron 1,3 GHz, 64KB L2 cache
De CPU mag dan wel niet toppie zijn maar je hebt een dosis service waar je bij menig laptop voor moet bijbetalen. Die 2jaar collect en return garantie is minstens 120 (wat ik extra moest betalen voor mn Asus)
En uiteraard de bom software.

Ik zou zeggen, goede aanbieding maar vraag jezelf eerst af wat je misschien later nog wilt doen met dit ding.
Mijn Asus L3400S is bijvoorbeeld CPU-upgradable, dat is toch voor een laptop een mooie extra? :)

Voor beetje word beetje programmeren is die compaq uitstekend!

edit:
Voor het geval je intresse hebt in 'mijn' laptop: http://194.109.221.58/pcsnel/details.asp?ProductId=1664

Verwijderd

Voor € 1594 heb je deze Dell: linkje

Met 3 jaar Collect and Return en betere specs.

Mijn keuze was snel gemaakt.

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:10

AMDFreak

Intel is zo..

Moewhaa... voor alleen office gebruik is ie perfect.. Maar als je er mee wil gaan internetten ed, dan zou ik toch voor DELL laptops kiezen.

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh

• ikmattie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:09
Gehaktbal schreef op 29 augustus 2002 @ 22:06:
[...]

Studenten kunnen meestal voor 30 Euro winXP pro en Office XP pro kopen via surfspot oid...

Mijn Flickr; Sony A7iii

Verwijderd

http://www.paradigit.nl/pdf/10002816v.htm

deze kost 1699 maar ik heb goede ervaringen met paradigit.
De laptop komt overal goed uit de testen.:)

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:28

Opa

Nu Multifocaal!

Een klein beetje completer voor 100 Zeuro's meer....

Ik bedoel, wat is nou een P4@2GHz, 30 GB, 256 MB RAM, firewire en een CDRW/DVD combo waard :?

Voeg daarbij een studenten-licentie voor Windhoos/Office en je hebt een vette joenit. 8-)

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Verwijderd

Beetje offtopic maar als je zo'n dekstop nou koopt, en je gaat zelf wat onderdelen verwisselen. hoe zit het dan met de garantie ed. of moet je soms alles door compaq laten doen?

• juanp
  • Laatst online: 27-05 20:43
Verwijderd schreef op 30 augustus 2002 @ 09:58:

dat is ex btw, dus in de btw komt hij op € 1897, dat is al ietsje meer.

• Milo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-12-2025
Sommige mensen vergeten te kijken naar Inclusief/Exclusief btw, en sommige mensen staren zich ook een beetje blind op de CPU. Een duron 1.3Ghz presteerd als een P4 1.8Ghz ongeveer, en bovendien is de cpu hoe dan ook overkill eigenlijk. Belangrijker is de hoeveelheid ram (128MB is echt te weinig) en dingen als service, features (cdrw als je dat graag wil, HD-ruimte), formaat. Deze dingen zijn ook vrij persoonlijk, ik wil bijvoorbeeld graag een redelijke videokaart, en een hoge resolutie tft (ik vind 1024x768 te weinig), de rest boeit me niet zo. Een andere optie die ik overweeg is zo'n mini-laptop ( nieuws: Sony Vaio U1: kleiner dan klein ). Hier staan er meer: http://www.dynamism.com

Wat een leuk idee is als je iemand in de US kent, is de Dell pagina waar ze gebruikte/verouderde laptops verkopen. Zitten meestal best dikke bij, en een stuk goedkoper dan nieuw. Ik kan alleen de link ff niet vinden.

Lao Tzu: "As soon as you have made a thought, laugh at it."

• spok9

spok9

Groen...

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties, hier kan ik wat mee. Ik zal me iig nog eens verder gaan orienteren op laptop gebied.

BTW. Ik gebruik de laptop puur voor office apps en internet enzo, dan zijn deze specs op zich wel voldoende... Alleen die 128 mb DDR geheugen vindt ik geen vetpot, of lijkt dat maar zo? Is DDR echt veel sneller?

• Gehaktbal
Milo schreef op 30 augustus 2002 @ 15:03:
Sommige mensen vergeten te kijken naar Inclusief/Exclusief btw, en sommige mensen staren zich ook een beetje blind op de CPU. Een duron 1.3Ghz presteerd als een P4 1.8Ghz ongeveer, en bovendien is de cpu hoe dan ook overkill eigenlijk. Belangrijker is de hoeveelheid ram (128MB is echt te weinig) en dingen als service, features (cdrw als je dat graag wil, HD-ruimte), formaat. Deze dingen zijn ook vrij persoonlijk, ik wil bijvoorbeeld graag een redelijke videokaart, en een hoge resolutie tft (ik vind 1024x768 te weinig), de rest boeit me niet zo. Een andere optie die ik overweeg is zo'n mini-laptop ( nieuws: Sony Vaio U1: kleiner dan klein ). Hier staan er meer: http://www.dynamism.com

Wat een leuk idee is als je iemand in de US kent, is de Dell pagina waar ze gebruikte/verouderde laptops verkopen. Zitten meestal best dikke bij, en een stuk goedkoper dan nieuw. Ik kan alleen de link ff niet vinden.
Waar haal jij vandaan dat een Duron 1.3 GHz presteerd als een P 1.8
AMD is op gelijke kloksnelheden misschien iets sneller maar zo'n duron beat nooit een 1,8 GHz.
Een Athlon XP.. ok, maar een Duron is net sneller dan een Celeron op gelijke kloksnelheid, dus verwacht er niet teveel van ;)

Verwijderd

Ik heb ervaring met 3 type laptops....

-Een acer (aspire)
-Een topline ( amicus nogwat)
-Een compaq. (weet ik niet uit m'n hoofd, ze staan op mijn werk.)

Alle drie functioneren ze naar behoren. De bovenste twee zijn goedkoper, terwijl ze alle drie vergelijkbare specificaties hebben.

Waar ik me echter groen en geel aan erger is de herrie die de bovenste twee produceren. Als ik het goed begrepen heb, ga je voornamelijk office applicaties draaien.... Dan maakt het niets uit of je een 1.3 1.5 of 1.1 gHz proc heb. Ik zou voor de laptop gaan die het meest gebruiksgemak biedt en het minst herrie maakt.

Duw voor de gein eens midden op het toetsen bord van laptops.... kijken hoeveel het doorbuigt.... Compaq (of andere A-merken hebben daar geen last van). "Voel" hoe degelijk het touchpad is van de laptops... heb je het gevoel dat ze volgend jaar kapot zijn, of kunnen ze een flinke tijd mee......
Dit lijkt allemaal onbelangrijk, maar mijn mening is, dat het plezier dat je aan je laptop beleeft ook daar sterk afhankelijk van is.....

Ik heb nu zo'n low-budget acer aspire aangeschaft, met goede specs, maar ik heb er erg veel spijt van dat ik niet naar bovenstaande eigenschappen heb gekeken bij de aanschaf.

• spok9

spok9

Groen...

Topicstarter
Kijk, hier heb ik wat aan! Zijn er niet meer mensen die ervaring hebben met Compaq??

[ Voor 0% gewijzigd door spok9 op 31-08-2002 12:28 . Reden: Quote ff ingekort ]

Verwijderd

hij is zeker niet aanteraden !! , ben al niet zo dol op COmpaq en dan ook nog es shared video :'( dat is helemaal minder ~!

• spok9

spok9

Groen...

Topicstarter
Verwijderd schreef op 31 augustus 2002 @ 12:33:
hij is zeker niet aanteraden !! , ben al niet zo dol op COmpaq en dan ook nog es shared video :'( dat is helemaal minder ~!
Bedank voor je goed onderbouwde mening |:(

BTW. Ik heb op aanraden van iemand hier eens gekeken naar Acer laptops, iemand ervaringen met dit merk? Is het een goede value/money verhouding? Is het degelijk?

• Artje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-08 11:37
pff shared video ? je bedoelt shared videogeheugen naam ik aan, Ik neem aan de deze laptop voornamelijk gebruikt gaat worden voor office applicaties, ik bedoel fanatiek gamen doe je toch op je normale pc. Dan zijn de videomogelijkheden van deze laptop wel goed genoeg hoor.

Verder kan je veel van compaq zeggen met niet dat het niet degelijk is.
Het is alleen met uitbreiden wat minder makkelijk maar ik denk dat je bij een laptop toch alleen het geheugen uitbreid en dat is gewoon op de tweakers shop te halen.

Als je het geld hebt zou ik zeker voor een A-merk gaan en niet zo vaag apparaat van de lidl.

Goede merken zijn:

Compaq
IBM
Toshiba

en goede tweede zijn

ASUS
TOPLINE

Verwijderd

kijk anders ff bij Computerland!!!
Hebben ze de Jewel Enermald voor 1699 ze verkopen er gemiddeld 3 per dag en kunnen meestal uit voorraad leveren!! hier is een linkje: http://www.computer-land....rodid=2955&back=notebooks

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Gehaktbal schreef op 31 augustus 2002 @ 09:40:
[...]

Waar haal jij vandaan dat een Duron 1.3 GHz presteerd als een P 1.8
AMD is op gelijke kloksnelheden misschien iets sneller maar zo'n duron beat nooit een 1,8 GHz.
Een Athlon XP.. ok, maar een Duron is net sneller dan een Celeron op gelijke kloksnelheid, dus verwacht er niet teveel van ;)
Klopt, maar een (tualatin) celeron komt in de benchmarks klok voor klok weer behoorlijk in de buurt van een XP. Dit geld uiteraard alleen voor CPU instructies, zodra er geheugen intensieve dingen moeten gebeuren is de celly met FSB100 zwaar in het nadeel tov DDR266 ...

En voordat we hier een verschrikkelijke welles/nietes discussie van gaan maken; ik heb wat benchmarks in sisoft 2002 gedraaid: zie hier

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• Allardie
  • Laatst online: 22-03 08:58

Allardie

AT..

Verwijderd schreef op 30 augustus 2002 @ 09:58:

die 1594 is wel exclusief he........wordt zo'n 1850 euro dan, al gaat er nog wel 5 % actiekorting af als je via internet (wie niet }:O ) bestelt.....

even ter info.
Pagina: 1