Toon posts:

Pc speakers in de auto.

Pagina: 1
Acties:
  • 299 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hai,

vraag niet waarom, maar ik heb er zo mijn redenen voor...

Apparatuur in de auto:

Speakerset: Creative FPS1600.
Notebookje 120mhz oid.

Allereerst moeten zowel de speakers en de notebook van stroom worden voorzien (en ja, de accu van de notebook is gaar dus moet via adapter).

Wat ik dus nodig heb is een spanningsomvormer die 12V naar 220V omvormt.

Eigenlijk is het simpel, alleen waar ik aan twijfel is de hoeveelheid Watt die zo'n speakersetje en notebook nodig hebben.

De omvormer die ik op het oog heb levert 220V - 150W.

Nou lijkt mij dit voldoende 'power' om een lekker muziekje te kunnen spelen, maar zie ik misschien iets over het hoofd?

Heeft iemand ervaring met het aansluiten van 220V apparatuur op deze manier?

• Qylos
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-08 17:31
Gewoon niet doen, teveel moeite voor de kwaliteit. Koop gewoon een autoradio met autospeakers, meer kan ik daar jou niet mee helpen.

9800X3D | 4090 TUF | 64 GB DDR5 6000

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-08 12:43

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

is het misschien niet handiger om de speakers van 12v, niet eerst naar 220V, maar gelijk naar de spanning die de speakers nodig hebben, om te zetten?

Verwijderd

idd die sub setjes hebben meestal 12 volt nodig en daar heb je een adapter voor om het naar 220 v te transformeren en dan ga jij het nog een keer omvormen naar 12 volt.

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
voor de notebook geld hetzelfde... intern gebruikt zo'n ding net zoals een desktop geen 220...
je zou eens moeten checken wat de uitgangsspaninning(en) van de accu's is (zijn)

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:33

Vidra

Vragen?

Boxen in de auto zijn waterdicht, pc speaker zijn dat niet ;)

Je wil niet weten hoeveel dauw er kan ontstaan in je auto.....laptop en speakers aan,....is einde oefening :( dus oppassen :D

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

Verwijderd

bizon vochtvreter :)
Pagina: 1