Toon posts:

Computer gaat zomaar aan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een systeempje gebouwd:
duron 750 Mhz, MSI K7T-PRO, inwin kast. Maar nu heb ik het volgende probleeem: Als er spanning op de voeding komt, gaat de computer automatisch AAN. Ook als alle power switch en reset kabeltjes zijn losgemaakt. Weet iemand wat ik fout gedaan heb of is dit moederbord kapot?

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-04 15:52
Maken de soldeer pinnetjes geen contact met de kast? Had ik ook met mijn ABIt BP6.

Als het zo is gewoon plakband op de kast waar het mobo contact maakt of die "bult"
plat slaan met een hamer!

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

• -SpaceMaker-
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

-SpaceMaker-

Tweakt sinds 29-01-2000

heb je al een bios update geprobeerd...?
laatste is 1.6 geloof ik.
misschien zit het ergens in het power mangement van je bios. Last power state.. settings etc??
ff alle bios defaults loaden al geprobeerd?

-Think Progressive-

• raw meat
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

raw meat

8 bit rules..For me to POOP on

Als hij alleen maar ff opspint en daarna weer uitvalt en je hem hierna gewoon aan kan zetten met de "aan"knop is er niets aan de hand dat doen alle athlonsysteempjes. Kijk anders ff naar een nieuwe biosupdate.

Oh ja joh!!!

Verwijderd

Topicstarter
ja dat was inderdaad het probleem.
gewoon op de poweron knop drukken. en toen was het over. stom dat ik dat niet geprobeerd had... :) maar als ik heel kort op de power on knop druk gaat ie uit en weer aan. ach ik ben al blij dat ie het doet. thanx luitjes.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

Tegenwoordig met ATX kan je mobo beschikken over aan/uit, dat was met AT niet het geval. In je BIOS kan je instellen, hoe je mobo reageert op bepaalde events. Daarbij moet je dan je BIOS zo instellen, dat ie alleen op je POWER knop reageert, dan gaat ie niet meer automatisch aan, als je spanning op je netvoeding zet. Gewoon een kwestie van instellen dus...

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-08 21:19

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Misschien wil de Poltergeist gewoon ff gaan internetten...

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-09 17:50
Die feature staat onder de wake-up events, en heet zoiets als "Power fail recovery". Die kan op "On", "Off" en "Last" staan.
power eraf (via stekker) en er weer op:
On = PC gaat aan.
Off = PC blijft uit.
Last = Stond de PC aan toen de power wegviel, dan gaat hij weer aan, stond hij uit, dan blijft hij dat.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Pagina: 1