• SlowikPL
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-02 23:35
Ik ben van plan mijn vriendin een cadeau maken.Aangezien ik een grote n00b ben op dit gebied vraag ik jullie om een advies.Zij fotografeert veel deus dacht mij aan een fotocamera.Maar nu is er probleem welke.Zij heeft nu een Minolta Dynax 700si.Ik dacht er persoonlijk aan een Minolta 505 S1 Super of Minolta Dynax4.De kamera moet wel in deze prijsklasse zijn.
Wat is jullie advies?

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

• Johnny
  • Laatst online: 10:12

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Je vriendin meenemen naar een fotozaak en er haar eentje laten uitzoeken.

De keuze van een fotocamera is iets heel persoonlijks, zoiets moet een een goede feeling hebben. Hij moet lekker in de hand liggen. Maar de camera die ze nu heeft kan er ook nog mee door, misschien wil ze liever een leuke close-up/tele lens, een flitser of een ander accessoire.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Ludewig
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Weet je of je vriendin iets mist aan haar huidige camera? Autofocus of Spot-metering ofzo? Ik heb zelf een camera uit 1970 die het nog goed doet, maar die is dus totaal mechanisch ;). Er zit geen auto-focus op, geen zoom-lenzen en geen LCD-schermpje, maar voor mij voldoet hij prima (het is een Olympus OM-1). Misschien heeft ze helemaal geen behoefte aan een nieuwe camera.

Koop je een nieuwe camera, dan is het handig als je de accessoires van de oude kan blijven gebruiken (lensen, filters, flitsers, etc.). Dit betekent dat je waarschijnlijk weer een Minolta moet kopen. Eigenlijk lijkt het me het slimst om gewoon met je vriendin te overleggen, maar dan kan je haar natuurlijk niet verrassen. Je weet dan wel zeker dat de camera die je voor haar koopt geen miskoop is.

When a man finds a conclusion agreeable, he accepts it without argument, but when he finds it disagreeable, he will bring against it all the forces of logic and reason

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:02

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

kan je er niet een _goede_ lens kado doen?

anyways....
De dynax4 en 505 verschillen niet veel van elkaar.
De 505 heeft een snellere sluitertijd (als je ooit 1/4000 nodig hebt)..
Verder is de dynax4 ietsje kleiner... Het is een mooie beginners camera.
de 505 is een "boven-instapper". (ik heb zelf een K1000 en een F65 btw).

Wise enough to play the fool

• marshal
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-12-2025

marshal

Reality beats fiction by far

M'n vader heeft 2 jaar terug voor de vakantie een Canon Eos 300 gekocht.
Is ook een fijn toestel, vind ik persoonlijk.

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 17:43
Johnny64 schreef op 27 augustus 2002 @ 19:27:
Je vriendin meenemen naar een fotozaak en er haar eentje laten uitzoeken.

De keuze van een fotocamera is iets heel persoonlijks, zoiets moet een een goede feeling hebben. Hij moet lekker in de hand liggen. Maar de camera die ze nu heeft kan er ook nog mee door, misschien wil ze liever een leuke close-up/tele lens, een flitser of een ander accessoire.
Toch is dat lastig, ivm prijs en bescheidenheid. Maar daar zijn wel creatieve uitwerkingen voor

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• SlowikPL
  • Laatst online: 22-02 23:35
We gaan samen bodschapen doen want dat leek mijn het beste.Ik heb haar gevraagd welk toestel heeft ze op oog.Zij heeft gekozen een Nikon F90X :?

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

• Ralph Smeets
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:42

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

De F90X is niet meer op Nikons site te vinden, maar ligt ergens tussen de F80 en de F100 in. Het is een prosumer SLR met heel wat mogelijkheden. De SLR's van Nikon in combinatie met een 28-80mm standaard Nikkor lens van Nikon hebben het voordeel dat ze erg lichtsterk zijn. Over het algemeen een stop meer dan vergelijkbare Canon's of Minolta's. Dat was voor mij dan ook vier jaar geleden de reden om een F60 te kopen. Minder features dan de F90, maar wel opgebouwd rondom hetzelfde interieur als de F90.

Ik weet trouwens niet hoeveel extra's ze heeft voor haar Minolta, maar als ze die verkoopt, kan ze waarschijnlijk een aardige telelens (70-300mm) en speedlight van Nikon kopen.

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.

Pagina: 1