3D, internet & controle

Pagina: 1
Acties:

• EL_Loco
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-11-2023

EL_Loco

alias Haco

Topicstarter
dit is een beetje een vraag die op het randje van /14 en /13 hangt, maar ik post hem toch hier. Ik geef even een inleiding anders snappen jullie het (waarschijnlijk) niet.
ik zit een boek te lezen (Titel: Anderland, schrijver: Tad Williams) waarin ze een nieuw soort internet (met VR) hebben bedacht/ontwikkeld. Het lijkt een beetje op de echte wereld, ieder heeft een eigen uiterlijk (sim), er zijn straten, clubs, etc. zo kan je overal heen. Daar werd ik door geïnspireerd.

Nu lijkt het mij leuk om zowiets op te zetten.
Dat is natuurlijk veel te ingewikkeld voor mij (en waarschijnlijk voor vele anderen ;) ).
maar het moet mogelijk zjin om een server op te zetten, waar mensen kunnen lopen, elkaar tegen kunnen komen, praten, enz. alsof je echt iemand werkelijk ontmoet, in een omgeving (voorbeeld: weiland, knoem maar iets).

Nu dacht ik, het lijkt behoorlijk op een multiplayer game van Quake, of UT >:).
Dan is het mogelijk om zo'n engine te gebruiken, maar dan wapens enzo te blokken.
Mensen melden zich aan, nemen een gestalte aan, van mens tot theepot (maakt niet uit) en kunnen rond waggelen, babbelen, enz. (later kunnen functies uit gebreid worden)

Nu is mijn vraag, is dit alles mogelijk :?
zijn er mensen die hiermee willen helpen :?

rumores non hiatus dremelunt
malleo omnia consentiunt
Lid van het Anti-Jamba front!

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-08 17:06

Sponge

Serious Game Developer

Doet me denken aan Tom Clancy's Netforce?

Maar bedoel je nou dat je een soort "Holodeck" achtig iets hebt als wereld, of iets anders?

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 31-08 20:27
er zijn toch al van die VRML chat omgevingen... daar kan je ook in rondwandelen, babbelen etc...

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-08 19:07

dominic

will code for food

Hmm Johnny Mnemonic-achtig iets.. wel leuk maar je zult toch tot een protocol moeten komen lijkt me..

Download my music on SoundCloud

Verwijderd

Er zijn idd al heel wat van dat soort initiatieven geweest. Allemaal van die VRML omgevingen en ze zien er allemaal even brak/goed uit.

• EL_Loco

EL_Loco

alias Haco

Topicstarter
41.6C.6D.61.72 schreef op 27 augustus 2002 @ 19:19:
Doet me denken aan Tom Clancy's Netforce?

Maar bedoel je nou dat je een soort "Holodeck" achtig iets hebt als wereld, of iets anders?
het lijk idd het beetje op Netforce (ook gelezen)
je zou het als holodeck kunnen omschrijven, maar dan achter je toetsenbord.
en verder:
ik wist niet dat er zulke dingen al bestonden ik zal er es naar zoeken.
Maar toch wil ik zo'n ding gaan maken :)
-edit-
typo

malleo omnia consentiunt

• EL_Loco

EL_Loco

alias Haco

Topicstarter
dominicbout schreef op 27 augustus 2002 @ 19:24:
Hmm Johnny Mnemonic-achtig iets.. wel leuk maar je zult toch tot een protocol moeten komen lijkt me..
wat bedoel je precies met:
tot een protocol moeten komen?

malleo omnia consentiunt

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-08 17:06

Sponge

Serious Game Developer

een "standaard" voor de wereld, en hoe je bijvoorbeeld 'verbind' (HTTP,FTP,SMTP, e.d. : allemaal protocollen)

• ruuds
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-09 13:54
http://www.3dee.nl

met direct3d / opengl / software rendering...

• EL_Loco

EL_Loco

alias Haco

Topicstarter
41.6C.6D.61.72 schreef op 27 augustus 2002 @ 19:48:
een "standaard" voor de wereld, en hoe je bijvoorbeeld 'verbind' (HTTP,FTP,SMTP, e.d. : allemaal protocollen)
oh, op die manier.
ik weet niet precies welke protocol het handigste is, daar moet ik nog es goed over na denken (net zoals over vele dingen, het idee ontstond gisteravond, toen ik in m'n bed lag te lezen ;) )

malleo omnia consentiunt

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:01

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

een beetje een MMORPG idee dus (massively multi online role playing game), maar dan dat het niet echt een 'spel' is?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Macros
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-08 21:59

Macros

I'm watching...

Zoek eens op het spel DAoC. Tis precies wat je bedoelt alleen je kan ook tegelijk een spel spelen :p

"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter

• kvdveer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-11-2025

kvdveer

Z.O.Z.

Er zijn inderdaad wel wat van dit soort initiatieven, al ben ik niet echt te spreken daarover. Het is allemaal nŠt niet perfect genoeg, een beetje houterig en zo.
Ik denk dat de Q3 engine geschikt is voor dit soort zaken. Q3 is namelijk geoptimaliseerd voor snelheid, je kijkt toch niet langer dan een seconde een kant op. Als je aan het chatten bent is dat wel anders, er moet dus veel meer oog zijn voor detail. Als je al een bestaande engine wilt gebruiken zul je er een moeten hebben uit een adventure.
Misschien moet je eens kijken naar Asheron's call. 't is van MS, en je hebt er een abbonement voor nodig, maar de eerste maand is gratis. Dit spel is een online RPG met een vrij aardige schil. Een collegae gebruikt dit eigenlijk voornamelijk om te chatten, spelen doet ze bijna niet.

Offtopic:
M'n eerste post vanuit Lynx!

Localhost, sweet localhost

• EL_Loco

EL_Loco

alias Haco

Topicstarter
Deruud schreef op 27 augustus 2002 @ 20:00:
http://www.3dee.nl

met direct3d / opengl / software rendering...
idd, zowiets

malleo omnia consentiunt

• EL_Loco

EL_Loco

alias Haco

Topicstarter
kvdveer schreef op 27 augustus 2002 @ 20:41:
Er zijn inderdaad wel wat van dit soort initiatieven, al ben ik niet echt te spreken daarover. Het is allemaal nŠt niet perfect genoeg, een beetje houterig en zo.
Ik denk dat de Q3 engine geschikt is voor dit soort zaken. Q3 is namelijk geoptimaliseerd voor snelheid, je kijkt toch niet langer dan een seconde een kant op. Als je aan het chatten bent is dat wel anders, er moet dus veel meer oog zijn voor detail. Als je al een bestaande engine wilt gebruiken zul je er een moeten hebben uit een adventure.
Misschien moet je eens kijken naar Asheron's call. 't is van MS, en je hebt er een abbonement voor nodig, maar de eerste maand is gratis. Dit spel is een online RPG met een vrij aardige schil. Een collegae gebruikt dit eigenlijk voornamelijk om te chatten, spelen doet ze bijna niet.

Offtopic:
M'n eerste post vanuit Lynx!
wat ik zo lees, is dat asheron's call van MS is, en ik dat dus niet mag/kan aanpassen ;( en dan moet ik er naderhand nog voor gaan betalen ;(
* EL_Loco is namelijk een zuinige hollander :P ;)

malleo omnia consentiunt

• kvdveer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-11-2025

kvdveer

Z.O.Z.

Haco schreef op 27 augustus 2002 @ 20:58:
[...]

wat ik zo lees, is dat asheron's call van MS is, en ik dat dus niet mag/kan aanpassen ;( en dan moet ik er naderhand nog voor gaan betalen ;(
* kvdveer is namelijk een zuinige hollander :P ;)
't was ook meer om even te kijken naar het concept. In principe voldoet iedere 3d MMORPG.

Localhost, sweet localhost

• EL_Loco

EL_Loco

alias Haco

Topicstarter
dat klopt, er zijn ok zat dingen om te downen, maar ik wil er graag zelf 1 maken, met alleen lopen en praten beginnen, en naderhand steeds meer functies.

malleo omnia consentiunt

Pagina: 1