Traage computers op netwerk (30 stuks)

Pagina: 1
Acties:

• Dennis_k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:29
Hallo,

Ik onder vind de laaste twee dagen een enorme hinder van trage computers op ons netwerk. Het netwerk bestaat uit een P2 233 mhz server met daaraan een 30 tal werkstations varierend van 233 Mhz tot 2Ghz machines.

Heeft iemand een idee waarom de computers op het netwerk ineens ernsitg vertragen?

Alvast bedankt,

Dennis

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Dennis_k schreef op 27 augustus 2002 @ 18:32:
Hallo,

Ik onder vind de laaste twee dagen een enorme hinder van trage computers op ons netwerk. Het netwerk bestaat uit een P2 233 mhz server met daaraan een 30 tal werkstations varierend van 233 Mhz tot 2Ghz machines.

Heeft iemand een idee waarom de computers op het netwerk ineens ernsitg vertragen?

Alvast bedankt,

Dennis
Mischien de server vervangen voor een 2ghz machine?
Mischien is dan het probleem oppgelost omdat de server nu onderuit word getrokken :?

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:17

boesOne

meuh

Installeer een OS :)

ff serieus.. zo weinig info moet je niet geven.. welk OS draai je.. Wat bedoel je psies met traag (files copyen ofzo.. )... meer info..

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

• Dennis_k
Het gaat niet om de server, maar om de machines die er aan hangen.....
Het is zelfs zo erg dat het oproepen van de taakbeheer (win 2000) op de 2 Ghz machine 1 tot 2 minuten duurd zonder dat er aplicaties draaien.
Laat staan als 3dstudio viz word opgestart.

Dennis

• Rolf_Schootman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-06 15:09
Kijk eens naar de foutenstatus van de NIC van de server, ook kan het geen kwaad de status van je Switches/Hubs te checken. Of een werkstation dat de hele tijd broadcasts stuurt. Dat kan de boel ook aardig verneuken. Het gaat hier dus zeer waarschijnlijk WEL om de server en NIET om de werkstations. Beetje vaag dat in één keer 30 (dertig) werkstations traag zijn... En ook nog allemaal tegelijk...

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Het is zelfs zo erg dat het oproepen van de taakbeheer (win 2000) op de 2 Ghz machine 1 tot 2 minuten duurd zonder dat er aplicaties draaien.

Dennis
Ik begreep uit het verhaal dat het netwerk langzaam was...
ff serieus.. zo weinig info moet je niet geven.. welk OS draai je.. Wat bedoel je psies met traag (files copyen ofzo.. )... meer info..
Maar idd, meer info is gewenst Schema van Routers/Hubs e.d. in iedergeval dat we weten hoe je netwerk in elkaar zit en de snelheden. Is inderdaad makkelijker als je alles geeft wat "Meneer" -boesOne- vertelt :P

p.s.: Greets onder een post hoeven niet ;)

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
Dennis_k schreef op 27 augustus 2002 @ 18:38:

Dennis
Weet je zeker dat het aan het netwerk ligt? Werkt het wel goed als je de UTP kabel uit de NIC trekt?

• Rolf_Schootman
Cpt.Morgan schreef op 27 augustus 2002 @ 18:45:
[...]

Weet je zeker dat het aan het netwerk ligt? Werkt het wel goed als je de UTP kabel uit de NIC trekt?
Misschien draait er op de werkstations wel een aplicatie welke "iets" zoekt op een netwerkresource. Daar kan het dus ook nog aan liggen.

Probeer 't eerst eens met één werkstation aan de server. Dan weet je al een heleboel meer.

• Dennis_k
Gevonden!!!!!!!

Het lag niet aan de computers zelf, maar aan een update van McAffee.
Door McAffee uit te schakelen werken de pc's sneller.

In ieder geval bedankt voor de hulp en het meedenken.

Dennis

En dan ga ik nu naar huis!!!
;( ohnee ik moet nog de presentatie afmaken.......:"(

• MADSMILE
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-08 09:00

MADSMILE

Perl 4 life

das lekker handig, zeg mcafee uitschakelen , die heb je toch echt wel nodig op een windows doos

"Perl 4 Life"

Verwijderd

Virusscanners staan er idd om bekend om (trage) pc's (nog verder) af te laten remmen :{

• Dennis_k
Geen van de Pc is verbonden met internet en de gebruikers kunnen niets installeren doordat nergen diskdrives en cdroms inzitten.

Op de "gevaarlijkste" computer draaid nogwel McAffee, alsmede op de server zelf..
Het ging alleen om de werkstations, die na de update ontzettend traag zijn geworden.

Dennis

• Unique
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-05-2025
Waarvoor heeft iemand dat nodig?
Nooit een scanner erop gehad en zal ook nooit gebeuren ook.

• GrittyKitty
  • Laatst online: 20-12-2021

GrittyKitty

Happy-Happy Joy-Joy

Dennis_k schreef op 27 augustus 2002 @ 19:31:
Geen van de Pc is verbonden met internet en de gebruikers kunnen niets installeren doordat nergen diskdrives en cdroms inzitten.

Dennis
damn...is het zo streng bij jouw werk of is het werknemertje pesten? En hoe zit het als een medewerker een e-mail moet versturen naar naar opdrachtgever/client. Moet hij dan naar de server effe rennen en dan mailen? Maar ja....mijn zaak niet.

wat betreft server: 1 server die gebruikt wordt door 30 PC's. Dat vraagt volgens mijn om en traaghid. Is het niet verstandig om merdere servers te clusteren? (just a thought)

Cigarette + Coffee = Breakfast of champion

• MADSMILE
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-08 09:00

MADSMILE

Perl 4 life

GrittyKitty schreef op 27 augustus 2002 @ 20:02:
[...]

damn...is het zo streng bij jouw werk of is het werknemertje pesten? En hoe zit het als een medewerker een e-mail moet versturen naar naar opdrachtgever/client. Moet hij dan naar de server effe rennen en dan mailen? Maar ja....mijn zaak niet.

wat betreft server: 1 server die gebruikt wordt door 30 PC's. Dat vraagt volgens mijn om en traaghid. Is het niet verstandig om merdere servers te clusteren? (just a thought)
Clustering voor 30 systemen , zozo jongen waar haal jij het geld vandaan :)
30 Pc kunnen makkelijk voor file share doeleinden naar 1 server connecten , daar is echt GEEN clustering voor nodig

"Perl 4 Life"

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-07 11:19
Inderdaad. Met 30 PC's zou je zelfs een serverloos (peer to peer) netwerk kunnen instellen.

't is trouwens wel handig om lekker wat geheugen in die server te stoppen. Op dit moment ben ik bezig aan een netwerk met 10 werkstations met server (650MHz, 64MB RAM). Het loopt prima, maar 't kan een stuk sneller.

Dato DUO synth voor twee

• GrittyKitty
  • Laatst online: 20-12-2021

GrittyKitty

Happy-Happy Joy-Joy

MADSMILE schreef op 27 augustus 2002 @ 20:08:
[...]

Clustering voor 30 systemen , zozo jongen waar haal jij het geld vandaan :)
30 Pc kunnen makkelijk voor file share doeleinden naar 1 server connecten , daar is echt GEEN clustering voor nodig
je heb idd. gelijk. Maar ik spreek hier vanuit een tweaker oogpunt (een jongen die graag uitprobeert. weet niet of dit de juiste woorden zijn). Leuk om te proberen als je meer van die oude pc's heb en dan met elkaar te koppelen.

zoals in bovenstaande posten vermeld staan: meer RAM en goede NIC is voldoende.

Cigarette + Coffee = Breakfast of champion

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Dennis_k schreef op 27 augustus 2002 @ 19:31:

Op de "gevaarlijkste" computer draaid nogwel McAffee, alsmede op de server zelf..
Het ging alleen om de werkstations, die na de update ontzettend traag zijn geworden.

Dennis
Ook geen email dus ? ..... crosslink (serieel) ,meegenomen laptop in gepatcht (handig als er dhcp loopt) .... USB memory stick ... ehm ?? nog wat ?

Iperf

• Rolf_Schootman
GrittyKitty schreef op 27 augustus 2002 @ 20:02:
[...]

Never heard of Novell???

• raymonvdm
  • Laatst online: 18:10
Novell 5.1 met bordermanager 3.6 zen 3.2

PIII 550 met 512 MB
60 GB schijf voor de films/mp3s/nuttige dingen enzo
werkt perfect met een 30 tal pc`s

Moet natuurlijk wel eens switchje tussen voor het gamen ;-)
Pagina: 1