ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)
Forget your fears...
...and want to know more...
mail maar voor preciese adres....
ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)
kheb er een laserjet1100 voor gekocht (2 jaar geleden) ding bevalt echt super, droogt nooit op, en werkt gewoon altijd, tis wat duur in de aanschaf maar dan nog.. als je een deskjetje had gehad dan waren de koppen gewoon altijd droog als je wilde printen, en dan 500 bladzijdes...dacht het niet!
A wise man's life is based around fuck you
denk dat het maximale dat ik ooit geprint heb misschien 90 pagina's is en dat dan in een maand.....
wil alleen wel kleur kunnen printen en dan valt een laser af...
die brother laser is namelijk niet erg duur maar kan niet in kleur printen....
printen in kleur dan valt de laser afLord_T schreef op 27 augustus 2002 @ 19:08:
ik print werkelijk niet veel...
denk dat het maximale dat ik ooit geprint heb misschien 90 pagina's is en dat dan in een maand.....
wil alleen wel kleur kunnen printen en dan valt een laser af...
die brother laser is namelijk niet erg duur maar kan niet in kleur printen....
ten minste dat is een bekende kwaal van dat type, wij hebben er op het werk ook last van en de reparatiekit van HP werkt niet...
ik zou toch voor een HP gaan dan denk ik... ivm de printkop die in de cartridge zit ipv de printer.
¯\_(ツ)_/¯
Zo scherp als een voetbal!
klopt, is een bekend probleem, alleen ik schijn zon beetje de enigste te zijn die er geen last van heeftbeschuitfluiter schreef op 27 augustus 2002 @ 19:12:
laserjet 1100 heeft als nadeel dat ie na verloop van tijd vellen dubbel pakt...
ten minste dat is een bekende kwaal van dat type, wij hebben er op het werk ook last van en de reparatiekit van HP werkt niet...
ik zou toch voor een HP gaan dan denk ik... ivm de printkop die in de cartridge zit ipv de printer.
(afkloppen...)
hp omdat de cartridged de spuitkopjes bevatten, dus al er iets verstopt kan je het zelf probren spoelen (lauw water) en als dat niet lukt gooi je het ding gewoon weg...
bij epson, canon en lexmark zitten de spuitkopjes in de printer en zijn dus niet zelf te vervangen in geval van verstopping....
de 840 omdat het een deglijk model is en zowat de goedkoopste hp inkjet die momenteel vlot (lees: niet op beurzen en tweedehandswinkels) te krijgen is...
is echt degelijk ding (redlijk snel, goeie kwaliteit fdrukken én niet té veel lawaai) en kost niet veel
edit: sorry voor de dubbele info.... maar ben trage typer... btw indrogen komt meestal pas voor bij meerdere weken stilstand...
C60 geen optie dan? kost een stuk minder, maar dat komt vooral omdat de snelheid iets lager licht[ppm]. idd aparte patronen en ze zijn ook niet echt duur de patronen (ittt HP bijvoorbeeld) En hier bevalt hij prima, nog geen probleem mee gehad en ik print zelf ook niet veel.Lord_T schreef op 27 augustus 2002 @ 18:16:
Heren... en Dames natuurlijk
epson ben ik dus niet zo'n voorstander van maar bij de regenboog hier in Maastricht werd me wel een epson c70 of c80 aangeraden...
vanwege de aparte inktpatronen.
Maar ff serieus ik printte nog een hele tijd met een deskjet (geen nummer, de versie voor de 500). Na een aantal opknapbeurten / doorsmeerwerk haddik geen zin meer om nieuwe inkt te kopen. Tegenwoordig krijg je bij 2 potjes inkt een nieuwe deskjet, dus wat maakt het uit of je veel of weinig print ?
Alleen: DE GROETJES
Doet het perfect, ook als ik hem een paar weken niet heb gebruikt.
He who controls the Spice, controls the Universe.
/dev/null
Zelfs al zou ik elke week mijn koppen van mijn c60 reinigen zou ik denk ik nog goedkoper uit zijn dan HP cart. te kopen. De inkt die verloren gaat met reinigen is minimaal terwijl het prijsverschil in cartrige aanzienlijk is.I_Stealth_I schreef op 27 augustus 2002 @ 19:54:
Gewoon deskjetje aanschaffen. HP is over het algemeen zeer betrouwbaar en heeft geen last van uitdrogingsverschijnselen. Nieuwe cardridge ia altijd weer optimale kwaliteit omdat je een nieuwe printkop hebt. Economisch gezien is dan een nadeel.
Ik ga mee.The_Stickie schreef op 27 augustus 2002 @ 19:14:
hp deskjet 840
hp omdat de cartridged de spuitkopjes bevatten, dus al er iets verstopt kan je het zelf probren spoelen (lauw water) en als dat niet lukt gooi je het ding gewoon weg...
bij epson, canon en lexmark zitten de spuitkopjes in de printer en zijn dus niet zelf te vervangen in geval van verstopping....
de 840 omdat het een deglijk model is en zowat de goedkoopste hp inkjet die momenteel vlot (lees: niet op beurzen en tweedehandswinkels) te krijgen is...
is echt degelijk ding (redlijk snel, goeie kwaliteit fdrukken én niet té veel lawaai) en kost niet veel
edit: sorry voor de dubbele info.... maar ben trage typer... btw indrogen komt meestal pas voor bij meerdere weken stilstand...
De 840 is een geweldige printer voor een redelijk bedrag.
Het enige nadeel is dat de cartridges zo duur zijn, maar dit komt dsoor doordat de inktkop op de cartridge zit. (maarja das dubele info)
De foto-kwaliteit is ook zeer behoorlijk voor de prijs van de printer.
suc6 met de keuze
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
ik denk aan de hp deskjet 3820...
heeft daar iemand ervaringen mee?
info 3820
weinig printen ==> goedkope inkjet printer met dure carts.
gemiddeld printen ==> kwalitatief goede printer met carts waarvan kleuren separaat vervangbaar
veel printen ==> laser, indien kleur: kleurenlaserprinter of de mees profi inkjets.
Vijstregeltjes die ik aanhoud. Voor jou wordt het dus een budgetprinter met duurdere carts (in verhouding dan he)
Kies hierbij voor een HP, standaard HP dan. Ik heb een 540 inkjet nu als eigen printer (en een laserjet 5L en een Deskjet 590c achter een printerserver) en die is top. Haarscherp en zuinig. Had 1,5 jaar niks gedaan en carts werken nu nog goed, niet ingedroogd dus. Topprinter alleen geen kleur.
Voor jou zou je trouwens moeten kijken of je geen printer van rond de 75 euro kan krijgen. Waarom? Je print weinig, en de printer komt met 2 carts die samen duurder zijn dan de printer. Trucje is dan simpel: als je carts leeg zijn koop je een nieuwe. Je bent dan altijd goedkoper uit dan losse carts kopen, tenzij je kleur veeeeel sneller op is dan zwart. De printer verkoop je dan overigens weer, een gek geeft er zo de prijs van een cart voor. En ja, ik heb hier ervaring mee :):)
Tussenoplossing is goede printer en dan carts van Pelikan kopen (of welk merk dan ook) met aparte vulling en kop.
Overigens heb ik al vele (690c en 840c) carts weer laten werken door ze met de kop een nachtje in een schaaltje water te zetten, en daarna schoon te maken met een stukkie keukenpapier (afvegen dus)
(voor degenen die deze kick omhoog irri vinden, sorry maar vond advies wel handig)
Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.
ik ben met je eens dat ik inderdaad dan maar aan een relatief goedkope printer moet gaan en dan dus relatief dure patronen moet kopen....
een printer van 75 € noem je... hmzz die 3820 is 117 € ofzo... in pricewatch
tja ik moet dan alleen ff weten welke ik dan het beste kan nemen... in pricewatch staat de 845c van HP nog wel maar dat zou een sterk verouderd model zijn naar ik heb begrepen.