Toon posts:

Probleem p4s533 met Western Digital 80 Gig WD800JB

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Het P4s533 moederbord met de volgende Hoofdonderdelen
Intel Pentium 4 2,26 GHz proc.
512 MB DDR-SDRAM PC333/2700 geheugen
Mycom Middle tower voor P4
ASUS V8460 Ultra DT Deluxe 128 MB Videokaart
WD Caviar 8MB Cache 80 Gig HDD

Het Probleem Is dat de WD HDD soms Wel Gevonden wordt en soms niet wat zich laat zien in een knipperende cursor linksboven .. na meerdere keren opnieuw computer starten valt ie weer in de bios. waarbij het verhaal weer van voren af begint .. Wel / Niet

De HDD is Ingesteld volgens De WD Website . En hangt Master Op IDE poort 1
Bios V 1.08 is aanwezig
Update Systeem Is Niet Overgeklokt (nog niet )
Wd HDD IDE 1 Aansluiting Master verder niets op kabel . configuratie achterkant

::::: ( Master/Slave Pinnen achterkant

Wat doe ik verkeerd ! ;)

Verwijderd

zou zeggen ; probeer het eens op slave en anders op de andere ide controller (master & slave).

Misschien heb je je systeem (te ver) overgeclockt ?

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:05
heb je de hd al eens geprobeerd in een andere pc, misschien heeft een tikje gehad tijdens het transport ofzo

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:09

talin

ES-MA

en als ie et wel doet ( die HD dan )

kun je er dan niet een oppervlakte controle uitvoeren ?

bad sectors ?

op de site van de fabrikant ( zoals maxtor ) kun je een progje downen waarmee je je HD kunt controleren .

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:16

Nessuno

io sono nessuno

staat hij alleen als master of hangt er nog wat achter ???
geef ook even aan doormiddel van :::| wat de jumper setting is

btw bijna zelfde config alleen heb ik dan een 1.6@2.4 ghz en 2x die zelfde wd 80gb jb
(8mb cache)in raid

Na rose e cient spin

Verwijderd

de compatibiliteit van westerndigital 8mb cache schijven met deze moederborden is niet ideaal...
k heb met het P4B533-v bord, en twee WD120GB-8MB voorgehad dat ik totaal geen besturingssysteem op die schijven kon plakken. ook werden die maar soms herkend.
k heb de bios geflashed maar zonder oplossend resultaat.
heb contact gehad met asus nederland en daar wist men ook geen oplossing aan te brengen, aangezien ik alle vitale componenten als had omgewisseld. -MBB, dimm, CPU, ...)

na zeeeer lang zoeken, en slapeloze nachten, heb ik uiteindelijk een P4B533-E geplaatst en tot mijn grote verbazing werkte dit van de eerste keer. nu geen probs meer..

zeer merkwaardig.
Pagina: 1