Toon posts:

Welke zenders krijg ik met PCTV-Sat

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst gezien hoeveel TV zenders met een digitale ontvanger (kabel) te ontvangen zijn.
Heb ik de search en de faqs doorgezocht, maar vind niets over dit onderwerp.

Kan iemand mij zeggen of een Sat kaartje van Pinnacle en een schoteltje alle NL zenders (1,2,3,4,5,Yorin,SBS, net 5, sportknaal, Fox, The Box, TMF, enz) te krijgen zijn.
Ook Discovery b.v., die hebben ze hier van de kabel gejat. en CNN, Euronews.

Als er zenders zijn die gescrambeld zijn, kijkt de PC daar doorheen of moet je een decoderprogramma hebben.
Zo ja, zijn deze ergens op het net te graaien?

• pilo2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-02 10:18

pilo2710

BSD kicks..... nuts!?

Met veel PC sat kaarten is het zo dat ze alleen free to air kunnen ontvangen. Dat betekent dat je geen gecodeerde programma's kunt bekijken. Dus het hele aanbod van Canal Digital is niet mogelijk. (Ned 1, 2, 3, RTL etc.). Voor een aantal van die kaartje kan je een speciaal apparaatje nodig om de kaartjes van Canal Digital te kunnen gebruiken, zodat je toch gewoon Seca encrypted programma's kunt bekijken.

Ik zou zeker eens kijken naar deze kaart: http://www.hauppauge.com/html/dvb_s.htm. Dit is de Hauppage WinTV DVB kaart. Er zijn een aantal progjes in omloop, zodat je gewoon encrypted televisie kunt kijken.. Maar daarvoor moet je ff op het net zoeken.. ;)
Die zijn voornamelijk voor Hauppage kaarten geschreven. Zou je ff moeten kijken of het type kaart er bij staat..

Succes

Samen met een Grolschje aan je BSD bak sleutelen; Priceless!! :D

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je antwoord. Ik moet de zaak eens opnieuw bekijken.
De Pinnacle was tevens bedoeld voor video-in (Vhs & camcorder) voor het op CD zetten van video's. Ook zit bij de kaart de studio7 software, dan was alles compleet.
De Hauppage oplossing is voordeliger, maar ik moet dan een andere V-in kaart en software erbij zoeken. De DC10 is een optie, maar een hele dure.

Verwijderd

Topicstarter
Klopt het dat deze kaart ook geen PAL mode heeft?

• pilo2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-02 10:18

pilo2710

BSD kicks..... nuts!?

Euh, Dat zou ik niet weten, maar als hij in europa verkocht wordt en hij heeft een TV-out, dan moet hij wel PAL hebben. Zal je nog ff na moeten kijken. Denk dat je hem ook kan gebruiken via TV-out van je videokaart....

Ingang is gewoon DVB. Schotelkabel... ;)

Samen met een Grolschje aan je BSD bak sleutelen; Priceless!! :D