2d en 3d verschillen; wat doen CPU en VGAkrt ?

Pagina: 1
Acties:

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025
Ik heb een vraag met betrekking op een algemene zaak.
Als ik een Gforce 4 koop dan snap ik dat mijn 3d performance (lees games) omhoog gaat. Hoe zit het echter met bijvoorbeeld het sfspelen van een Full PAl formaat AVI of een zware quicktime ? Als ik op mijn Gforce 256 namelijk full screen een zware avi afspeel dan loopt ie niet echt lekker... Komt dit nu door de verouderde kaart of is de CPU of MEM hier de bottleneck?

Van Matrox weet ik dat ze goede 2d kwaliteit leveren maar speelt een quicktime of AVI op een matrox kaart dan ook soepeler? En als ik 2 vgakaarten in 1 PC prik en de tweede kaart puur gebruik om op 800X600 een AVI te draaien ? Werkt dit beter?

De tweede -meer specifieke- vraag:

Ik ben momenteel aan het kloten met een proggie genaamd resolume http://www.resolume.com/download2/index.php. Dit is een softwarematige beeldmixer. Als ik de previewwindow echter op mijn monitor opschroef naar 800x600 dan loopt het voor geen meter meer- Wat is bij een dergelijke 2d handeling de bottleneck ?

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025
niemand die enig verstand heeft van belasting van de GPU of CPU in verschillende applicaties ??