Athlon MP's "In the Box" te heet

Pagina: 1
Acties:

• basu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-02 17:57
Ik ben bezig een workstation te bouwen op basis van het Tyan Tiger MP moederbord met daarin 2x een Athlon 2000+ MP.
Ik ging er vanuit dat de "in the box" versie genoeg gekoeld zou worden maar heb geen rekening gehouden met de temperaturen van afgelopen weken. Als het hier 27 graden is worden mijn CPU's respectievelijk 60 en 65 graden, waarna het toch al niet al te stabiele moederbord er mee nokt.
Ik heb het geheel in een Antec server case zitten met 2 zuigfans aan de achterkant en een blaasfan aan de zijkant direct op de processoren.
Ik kan eventueel nog een fan voorin de kast zetten, maar kan ik niet beter goeie fans voor op mn MP's kopen? Welke fans raden jullie me aan?? ik wil het liefst een beetje stille machine houden (hij is nu bijna geruisloos) maar ook niet belachelijk veel geld voor een paar fans uitgeven, ik hoef ook niks over te klokken ofzo...
Misschien dat ik met goeie koelpasta al wat kan doen? die kauwgom die standaard op de Boxed uitvoeringen zit lijkt me ook geen geweldig spul....

• tisloafp
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-01 13:56
Het stille budgetkoelers van <E20,- topic

Tussen kauwgom en goeie koelpasta zit idd ook nog een paar graden verschil

• Chop2000
  • Laatst online: 23:11

Chop2000

Vroem

koop 2x thermaltake vulcano 7, 7+ of 9.. (maar of de 9 al te verkrijgen is weet ik niet)

niks

Verwijderd

probeer eerst maar eens wat pasta voor dat je andere rotzooi gaat kopen...

Verwijderd

Als je dan toch een andere koeling er op gaat zetten en je wilt het stil houden, ga dan maar niet niet voor de Tt V7(+)/9, maar pak gewoon een SLK-800 met een 80mm Papst fan, evt. op 7V, als dat kan.
Ik heb zelf nog de Tt V7+, maar die maken echt een teringherrie als mijn mp1800+'s koel moeten blijven, en dat moeten ze 8)7
Ik heb verder een stevige airflow inmiddels, dus bij kunnen die Tt's wat langzamer draaien, maar toch, je kan veel beter een 80mm wat langzamer hebben draaien ipv deze 60mm straalmotoren.
Gebruik natuurlijk ook AS3, dat scheelt ook weer wat.

• basu
  • Laatst online: 18-02 17:57
Bedankt voor alle reakties, 2 simpele Coolermaster fannetjes deden het al voor me...
Het lijkt er op dat die Athlon fans gewoon een lachertje zijn voor die MP2000+ CPU's!

Verwijderd

SwifTech MCX 462 met Delta HP fan :)

Verwijderd

Om ff op mijn post terug te komen : ik heb inmiddels ook twee Athlon MP 2000+ gekocht
(boxed), niet dat ik van plan de bij geleverde fan te gaan gebruiken, maar omdat de boxed versie 3 ipv 1 jaar garantie heeft ;) en het prijs verschil niet echt veel, €10 max.

Verwijderd

Alpha PAL 8942T met Papst (80x25) 8412 N/2G, hiermee zit je goed. Perfect systems heeft dit.
Pagina: 1