Toon posts:

HUB prob's!

Pagina: 1
Acties:
  • 244 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Nadat 3 netwerk kaarten en dan internet delen niet ging werken ben ik vandaag overgegaan tot de aanschaf van een 10/100mbit's HUB. Alle 3 de computers hebben 100mbit's netwerk kaart, maar het netwerk gaat TRAAG!!!!! vreselijk, als je al op een andere pc komt, dan kan je niet kijken wat er op staat zo langzaam is het... Terwijl dit razend snel ging toen we nog zonder HUB werkte en via Crossed link (peer to peer dus ) deden!

Iemand suggesties waarom het zo traag gaat?! we kunnen wel redelijker wijs WinPOPup berichtjes naar elkaar zenden!

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 15:18

Tim

Weet je zeker dat alles op 100MB staat en niet op 10?

Verwijderd

Topicstarter
Ja Zeker!
Omdat alle lampjes groen staan en dat staat op de HUB voor 100mbit.
Toen ik een 10 mbit's netwerk kaart gebruikte werd hij oranje...ofwel 10mbit's volgens de Hub..

Klopt dus.

Suggesties!!!! we zitten met de handen in het haar!
We hebben wel zelf de kabels gemaakt, en die zijn volgens ons goed... !
Moeten we die stekkertjes met het tangetje nog eens flink aan drukken of maakt dat weinig uit!?

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Je hebt toch wel nieuwe straight (niet cross over) kabels gebruikt heh?

Verwijderd

Topicstarter
Ja! gehele nieuwe kabels....
Met als volgorde
wit/oranje
oranje
wit/groen
groen
wit/blau
blauw
wit/bruin
bruin
Aan bijde kanten van de kabel natuurlijk!!
We komen er nu nog steeds niet uit, het is zo traag als stront!!

Wie heeft er suggesties!!
HELP!!!

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

2 mogelijke oorzaken :

1. je netwerk-kaarten proberen full-duplex te draaien en je hub ondersteunt het niet. Controleer de configuratie van je kaarten.

2. Waar heb je die kabels vandaan ? Die zijn niet goed.
UTP staat voor Unshielded Twisted Pair, dus de 8 draadjes moeten per paar met elkaar verdraaid zijn, maar dan ook de goede draadjes met elkaar. De paren zijn als volgt ingedeeld in 4-parig UTP :
1 & 2
3 & 6
4 & 5
7 & 8
terwijl jullie
1 & 2
3 & 4
5 & 6
7 & 8
hebben. Die middelste twee paren kloppen niet, dus je hebt forse kans op storing, zeker met 100 Mbps. Je hebt dan een hoop retries (pakketjes komen niet goed over en worden nogmaals verstuurd), dus het gaat allemaal heel traag.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• iGadget
  • Laatst online: 25-08 23:14

iGadget

Wowsers!

mvdejong: Je hebt helemaal gelijk. Heb datzelfde probleem hier ook gehad, moest toen -tig stekkertjes opnieuw eraan zetten toen we van 10 naar 100mbit gingen :(

Juiste kleurvolgorde (voor de volledigheid) is dus:
Oranje-Wit
Oranje
Groen-Wit
BLAUW
Blauw-Wit
Groen
Bruin-Wit
Bruin

Ik durf m'n handen er bijna voor in het vuur te steken dat als je het op deze manier doet, je netwerkje supersnel gaat draaien...

"I'll just use my Go-Go-Gadget handbook!"

Verwijderd

Topicstarter
Jongens!
ik ga het proberen, ik had al zo'n kut tang gekocht.... dus die paar stekkertjes kunnen er ook nog wel bij!

Bedankt

• iGadget
  • Laatst online: 25-08 23:14

iGadget

Wowsers!

Ik weet niet of jij die site verzorgt, maar 'blauw' in het Engels is toch echt 'blue' hoor... 'Bleu'-dingen vind je bij de slager, en dan wel als 'Cordon-bleu' ;)

"I'll just use my Go-Go-Gadget handbook!"

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 23 oktober 2000 15:26 schreef iGadget het volgende:
Ik weet niet of jij die site verzorgt, maar 'blauw' in het Engels is toch echt 'blue' hoor... 'Bleu'-dingen vind je bij de slager, en dan wel als 'Cordon-bleu' ;)[/quote]Zeggen er meer ja:?
Vergeet het steeds aan te passen:(

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog wel 1 vraagje als het gaat om het veranderen van die kabels....

Het maakt toch niets uit of je nou
blauw wit
blauw

of
Blauw wit
groen
doet?, want het zijn allemaal dezelfde draadjes...... want de uiteinde zijn dan toch gewoon het zelfde?! of moet je het maar aan 1 kant van de kabel omkeren?
Of zit ik gewoon stom te denken?

Verwijderd

Heb je anders geen kennisen of een Computer bedrijf in de buurt met zo luek geinig
test aparaatje voor het doormeten van de kabels.

Wat betreft die codering klopt wel klinkt gek ,maar normaal gesprokken pakt elk It bedrijf die netwerk bekabeling aanlegt der een twistin.

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 08:40

Boss

+1 Overgewaardeerd

Ik weet dat 't eigenlijk wel zou moeten uitmaken, die volgorde, maar de praktijk doet toch anders.
Ik met success al een paar keer een kabel van bijna 100 meter gebruikt, met
1&2
3&4
5&6
7&8
Dat moet dan toch eigenlijk niet werken?

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 24 oktober 2000 17:51 schreef Arne_ het volgende:
Ik heb nog wel 1 vraagje als het gaat om het veranderen van die kabels....

Het maakt toch niets uit of je nou
blauw wit
blauw

of
Blauw wit
groen
doet?, want het zijn allemaal dezelfde draadjes...... want de uiteinde zijn dan toch gewoon het zelfde?! of moet je het maar aan 1 kant van de kabel omkeren?
Of zit ik gewoon stom te denken?[/quote]Misschien niet stom, maar je mist wat kennis.
UTP staat voor Unshielded TWISTED PAIR = gedraaid paar, ofwel, de 8 draadjes in de kabel moeten 2 aan 2 om elkaar gedraaid zitten, signaal en neutraal van hetzelfde functie steeds (bij Ethernet worden van de 4 paren er 2 gebruikt, voor Receive en Transmit).
Als je de kabel zou opensnijden, hou je 4 paren in je handen, telkens de massieve kleur met de kleur+wit om elkaar gedraaid. Dit voorkomt enigzins storende invloeden van buitenaf. Als je 2 verschillende functies over een zo'n paartje jaagt, dan gaan ze elkaar juist storen, vandaar dat het van belang is om ze goed op de pennetjes van de connector aan te sluiten.
Het is niet zo dat het helemaal niet meer werkt als je het fout doet, maar het is storings-gevoeliger, en verminkte pakketjes betekent dalende effectieve capaciteit van je netwerkje.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• picobyte
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

picobyte

MhIHIHI!

'k zal maar niet over kabeltjes beginnen daar is al genoeg over gezegd ;-)
Maar heb je al gepingd naar een andere PC ?
Als je ping -t -a 4000 IP_ADDRES doet gaat je PC pakketjes van 4000 bytes versturen, dit zou zelfs op een 10Mbit connectie nog een responstijd van onder de 10ms moeten geven :)
Gebruik je toevallig DHCP van win98 ?
Die is nl nogal gammel!

Powered bij meergranenbrood.

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 24 oktober 2000 20:57 schreef Boss het volgende:
Ik weet dat 't eigenlijk wel zou moeten uitmaken, die volgorde, maar de praktijk doet toch anders.
Ik met success al een paar keer een kabel van bijna 100 meter gebruikt, met
1&2
3&4
5&6
7&8
Dat moet dan toch eigenlijk niet werken?[/quote]Zie het als een spijker die je gebruikt als antenne voor je radio geeft ontvangst maar lang niet zo goed als een echte antenne.

Kabel werkt wel maar niet optimaal en storingsgevoeliger.

Verwijderd

Topicstarter
Mensen mijn dank is groot, het lag aan de kabels!

Het vreemde was dat toen we 2 kabels hadden vervangen, de 3rde pc met de oude kabel-configuratie ook gewoon snel werkte!

Maar het lag dus aan de kabels........ Ik dank een ieder die mij geholpen hebben.
Pagina: 1