Distributed.net, the only reason my computer is on right now !
In mijn BIOS heb ik de optie SCSI/ATA niet. Wel alleen SCSI en die heb ik geprobeerd, maar werkte niet.Verwijderd schreef op 28 augustus 2002 @ 12:09:
Moet je in de BIOS wel aangeven bij de bootsequence dat 'ie van SCSI/ATA moet booten.
Bij het opstarten krijg ik de volgende melding: BIOS for HPT366 hostadapter not installed
Verwijderd
die melding krijg je inderdaad als er geen harddisks aan de hpt controller hangen.
Heb je geen optie FutureATA/SCSI/EXT/RAID ofzo om van die controller te booten, ongeacht wat er aanhangt?
met de meest recente hpt biossen wordt booten van een non-harddisk device op deze ide-controller niet meer ondersteund.
Heb je geen optie FutureATA/SCSI/EXT/RAID ofzo om van die controller te booten, ongeacht wat er aanhangt?
met de meest recente hpt biossen wordt booten van een non-harddisk device op deze ide-controller niet meer ondersteund.
Verwijderd
Op die controller kan je dan 2 hd's hangen en op je moederbord de twee cd-roms, probleem opgelost nietwaar...
Wat ik heb begrepen, is dat een CD-rom altijd ATA33 is. Wanneer je dan bijvoorbeeld een ATA100 harddisk samen met een CD-rom op een IDE aansluiting aansluit de harddisk ook op maximaal ATA33 zal werken.
Pagina: 1