[IDE controller] Booten vanaf CD niet meer mogelijk

Pagina: 1
Acties:

• -Marshal-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-11-2024
Na het installeren van een Abit Hotrod 66 IDE controller (met de goede drivers) kan ik niet meer booten vanaf CD-rom.

Configuratie is nu:
- Moederbord Asus CUV4X IDE1 2x harddisk IDE2 2x harddisk
- IDE controller 1x CD-rom / 1x CD-writer

TIjdens het opstarten wordt er ook aangegeven dat er geen "disks connected" zijn, maar in windows kan ik de CD-rom en CD-writer wel benaderen.

Wanneer ik een CD-rom direct aansluit op de IDE1 of IDE2 van mijn moederbord kan ik wel gewoon vanaf CD booten.

Is het booten vanaf een IDE controller niet mogelijk of moet ik wat anders gaan aanpassen?

Distributed.net, the only reason my computer is on right now !

Verwijderd

Moet je in de BIOS wel aangeven bij de bootsequence dat 'ie van SCSI/ATA moet booten.

• -Marshal-
Verwijderd schreef op 28 augustus 2002 @ 12:09:
Moet je in de BIOS wel aangeven bij de bootsequence dat 'ie van SCSI/ATA moet booten.
In mijn BIOS heb ik de optie SCSI/ATA niet. Wel alleen SCSI en die heb ik geprobeerd, maar werkte niet.

Bij het opstarten krijg ik de volgende melding: BIOS for HPT366 hostadapter not installed

Verwijderd

die melding krijg je inderdaad als er geen harddisks aan de hpt controller hangen.
Heb je geen optie FutureATA/SCSI/EXT/RAID ofzo om van die controller te booten, ongeacht wat er aanhangt?

met de meest recente hpt biossen wordt booten van een non-harddisk device op deze ide-controller niet meer ondersteund.

Verwijderd

Op die controller kan je dan 2 hd's hangen en op je moederbord de twee cd-roms, probleem opgelost nietwaar... ;)

• -Marshal-
Wat ik heb begrepen, is dat een CD-rom altijd ATA33 is. Wanneer je dan bijvoorbeeld een ATA100 harddisk samen met een CD-rom op een IDE aansluiting aansluit de harddisk ook op maximaal ATA33 zal werken.

Pagina: 1