Moederboard blijft piepen??

Pagina: 1
Acties:

• ccm1982
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-06-2022
Ik heb hier een Asus A7pro moederboard met een AMD Athlon 1200Mhz + MSI MX440 Geforce 4 64MB + 128MB SDRAM en 64MB SDRAM. Maar als ik het systeem aanzet geeft die elke sec. een piep (het is geen piep dat er geen geheugen inzit en ook geen piep dat de AGP kaart niet goed zit). Ik heb de cpu,geheugen en videokaart allemaal op een ander MB getest en daar werkt het allemaal goed. Iemand enig idee wat dit kan inhouden??

Verwijderd

pak het boekje van je mobo erbij en zoek op wat die piep betekent...

een mobo piept nooit zomaar :)

Ik heb preccies 2 uur geleden preccies hetzelfde gezegd in een andere PMG thread :P

Verwijderd

BIOS instelling van alarm bij een bepaalde temperatuur?

• floduR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
er zit em iets dwars, misschien temp (of ventilator onder bepaalde waarde), misschien een instelling die scheef staat.

zoek maar op in je boekje, of in de search of google :)

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
terug piepen????

anders toch maar effe een ander videokaartje erin steken (pci) om te kijken of t niet toevallig uit je agp-bus komt

iRacing Profiel

• ccm1982
Kan niet echt wat vinden :(

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Start je computer wel door tot in Windows of blijft ie ergens hangen :?

Deze piep patroon wijst meestal ook op brak geheugen.

Verwijderd

mijne gaat piepen als de temp van de cpu hoger word dan een bepaalde waarde die je kunt instellen in de bios.. misschien staat die waarde bij jou nog heeel laag ingesteld..?

• ccm1982
Hij geeft geen beeld dus windows heb ik zo en zo niet.
Geheugen heb ik ook al omgewisseld maar hij blijft het doen

Verwijderd

-

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2002 17:00 . Reden: was verouderde achterhaalde opmerking ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Herhaaldelijk piepen en niet in Windows komen = brak geheugen.. Al een BIOS reset geprobeerd? Hoe piept hij als je alle geheugenreepjes eruittrekt en dan opstart :?

Verwijderd

8)7 of er zit een muis in ??????????? _/-\o_

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-04 21:40

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

FSB probleem kan dat zijn....... en nog maals KAN... kan genoeg zijn... een piep betekend altijd iets, tel de piepjes en hoor hoelang daar tussen zit kijk in je mobo boekje wat het betekend en fix het

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Verwijderd

Wat heb je veranderd aan je originele configuratie? Biosupdate?

Ik heb een soortgelijk probleem gehad met mijn A7v rev. 1.02 na een biosupdate naar 1011. Hij wou niet meer booten en ging enkel piepen, na een aantal uur prutsen en het afstruinen van internet kreeg ik hem weer op de volgende manier aan de praat:

- verplaats de jumper van de JEN (dus jumper mode enablen)
- het systeem boot weer maar loopt vast, je kan nu wel in de bios
- ga de bios in en verander een aantal instellingen, met name die van hardware monitoring (het wordt nu een Trial & Error manier)
- boot opnieuw en als het nog niet werkt ga je nog andere instellingen veranderen

- mocht het nog steeds niet lukken kan je proberen te hotswappen met de bios-chip van een werkende A7v of een nieuwe bestellen bij Asus.
Pagina: 1