Tips voor verwijderen GF4 Cooler

Pagina: 1
Acties:

• T-RaX
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-08 14:00
Ik was niet echt tevreden over de koelprestaties van mijn standaard MSI Ti4200 cooler en heb dus een ThermalTake GeForce4 cooler gekocht...

Kep dus 2 vragen :

Hebben jullie nog enige tips zodat ik met zo min mogelijk bloed zweet en tranen mijn cooler eraf krijg?

Kan ik de coolstrips voor het geheugen op formaat zagen? (Er zit namelijk een condensator in de weg)

Verwijderd

De HSF zit toch vast met 2 plastic pinnetjes? Die kan je gewoon met een tangetje bijelkaar knijpen en eraf halen.

En die geheugen koeling kan je natuurlijk door midden zagen.

Maar had je dit ook niet zelf kunnen zien op je kaart en snappen dat het zo simpel is? :{

• cooolkast
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

cooolkast

Meeeh

Voor het eraf halen, de kaart in een plastic zakje doen en dan heel even in de vriezer/koelkast leggen.....
Verder kan je de heatsinks gewoon zagen, moet je alleen daarna wel de hoekjes/randen mooi glad schuren.....

edit:
en als je de bij het eraf halen van de heatsinks eventjes een plastic plaatje ofzo op de kaart leggen zodat je kaart verder zelf niet kan beschadigen.....het eraf wippen kan je het beste doen met een klein scherp schroevendraaiertje....

Verwijderd

cooolkast schreef op 27 augustus 2002 @ 17:40:
Voor het eraf halen, de kaart in een plastic zakje doen en dan heel even in de vriezer/koelkast leggen.....
Verder kan je de heatsinks gewoon zagen, moet je alleen daarna wel de hoekjes/randen mooi glad schuren.....

edit:
en als je de bij het eraf halen van de heatsinks eventjes een plastic plaatje ofzo op de kaart leggen zodat je kaart verder zelf niet kan beschadigen.....het eraf wippen kan je het beste doen met een klein scherp schroevendraaiertje....
Dat zou ik niet doen.

Bij zijn GF4 zit het gewoon met plastic pinnetjes vast.

En als je uhm al in de vriezer zou doen, pas dan op met condens dat je krijgt als je uhm te snel weer in je systeem zet.

• Subz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik zou de mem sinks niet weg halen de geheugen chips op de gf4 trek je heels nel mee los

Verwijderd

hoezo was je niet tevreden met de koelprestaties van de std MSI koeler?

• Benmen
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Die van mij koelt wel goed (ti4400 @ 300/688) mzzls

Verwijderd

Die thermaltake koeler is toch praktisch hetzelfde???
Gewoon standaard GF4 koeler formaat.
Hij is alleen helemaal van koper.

Maareh... die ti4200 koeler is toch hetzelfde als de ti400 koeler van MSI ... of niet???
Volgens anandtech koelt hij het beste, zowel de GPU als de MEM.
Ik denk niet dat je er veel mee op zal schieten met je nieuwe blok.

Maar voor het verwijderen idd alleen de plastic pennetjes verwijderen en je blok is los.

• T-RaX
Het geheugen wordt ook heel erg warm en omdat de videokaart vlak bij de processor zit blijft die warmte daar een beetje hangen hierdoor wordt mijn systeem flink onstabiel dus ik dacht zo als ik mijn videokaart beter koel dan zal de temp van mijn systeem ook wel wat omlaag gaan. Ik kan hem bijna niet overclocken omdat alles dan hangt :(

• T-RaX
Ik weet ook niet hoe ik een betere airflow in mijn systeem krijg...

Verwijderd

Misschien is een slot coolertje wat????

Heb je nog wat ruimte onder je videokaart????

Zijn dus van deze koelers....

• SkyKnife
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-03 01:12
T-RaX schreef op 27 augustus 2002 @ 21:44:
... hierdoor wordt mijn systeem flink onstabiel dus ik dacht zo als ik mijn videokaart beter koel dan zal de temp van mijn systeem ook wel wat omlaag gaan. Ik kan hem bijna niet overclocken omdat alles dan hangt :(
De video kaart cooler doet niet zo veel aan de airflow in je pc.
Gebruik casefans met overdruk

• T-RaX
Nope geen ruimte meer :( 2 netwerkkaarten (internet en netwerk) SB Live voodoo2 en GeForce4 ken eventueel mijn voodoo2 eruit halen maar dan ken ik mun coole 3Dfx games niet meer doen :) Misschien valt er wat te regelen met een stukje karton?

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

[offtopic]
Ik zat te twijfelen, maar ik heb gisteren de leadtek Winfast A250 Ultra TD ti4600 gekocht! :)
Afbeeldingslocatie: http://simple.lib.net/hard_review/video/ti4600/images/ti4600-1_small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://simple.lib.net/hard_review/video/ti4600/images/ti4600-2_small.jpg

volgens mij hoef ik me om de koeling niet zo druk temaken :)

Verwijderd

Rebels schreef op 27 augustus 2002 @ 21:57:
[offtopic]
Ik zat te twijfelen, maar ik heb gisteren de leadtek Winfast A250 Ultra TD ti4600 gekocht! :)
[afbeelding]

[afbeelding]

volgens mij hoef ik me om de koeling niet zo druk temaken :)
hehe ik heb een Leadtek 250td en heb vandaag ff m'n heatsink er vanaf gehaald en dat zag er niet prettig uit.

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/j.de.vlieger/NV25.jpg

Zo zag de prut van de GPU eruit. :{

Ik heb het maar weer netjes verdeeld, en zeker ff goed verdeeld bij de mem koeling want dat zat er erg schraal op. Dat je het ff weet.

En misschien wat meer druk op de kan ook geen kwaad.
Pagina: 1