Toon posts:

[CM] CPU koeler stiller (pic)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik de herrie die van mn pc afkwam zat was, ben ik maar weer aan het modden geslagen:

Dit ventilatortje maakte echt een rotherrie :(
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~j.demeij/site/mods/fanmod1.jpg
Gauw eraf gesloopt.
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~j.demeij/site/mods/fanmod4.jpg

De stilste fan die ik kon vinden, een 92mm op 12v, fluisterstil! Gewoon erop gelegt! Heerlijk zo'n Desktop case :D ik ga natuurlijk nog wel een manier vinden om hem echt vast te krijgen. Iemand nog een goed idee hiervoor?
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~j.demeij/site/mods/fanmod2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~j.demeij/site/mods/fanmod5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~j.demeij/site/mods/fanmod3.jpg

De pc is nu echt letterlijk fluisterstil, de voeding hoor je niet, en de outtake fan is nu bijna niet meer nodig, en staat normaal gesproken uit.Extra voordeeltje, de cpu blijft nu een graad of 5 koeler dan met de vorige ventilator erop. :)

(thanks to slipsnot)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2002 16:52 . Reden: SPECIAAL VOOR OSIRIS lol :o) ]

Verwijderd

Werkt dus ECHT NIET! je krijgt geen airflow over je sink je moet hem er net boven hangen dan is het nog beter...

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Volgens mij heeft het een reden, dat die originele fan ERIN zat ;)

Verwijderd

Topicstarter
k weet niet of je mn verhaal gelezen hebt, maar de cpu is nog koeler geworden ook, de fan blaast netjes tussen de koelribben door :Z

Verwijderd

Volgens mij werkt dit niet.

wat doet de temperatuur??

en deze fan draaid ook nog eens altijd even hard, is ook niet echt handig.

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Verwijderd schreef op 27 augustus 2002 @ 16:41:
Werkt dus ECHT NIET! je krijgt geen airflow over je sink je moet hem er net boven hangen dan is het nog beter...
5C lager.. dus het werkt wel hoewel dat zo op het eerste gezicht niet lijkt. leg een stuk van de bladen boven je heatsink ipv het middelste gedeelte, heb je nog meer koeling.. kun je gelijk je northbridge koelen

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Verwijderd

Wat lullen jullie nou dat het niet werkt?? 5 graden kouder staat er toch!!! |:(

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23:29

servies

Veni Vidi Servici

T-Mug heeft blijkbaar een beetje moeite met lezen....
Hoezo werkt het niet, hij zegt toch zelf dat de CPU een graad of 5 koeler is dan hiervoor...

• Osiris
  • Niet online
Verwijderd schreef op 27 augustus 2002 @ 16:43:
k weet niet of je mn verhaal gelezen hebt, maar de cpu is nog koeler geworden ook, de fan blaast netjes tussen de koelribben door :Z
Hh, ach, klein zinnetje ;) Die mocht wel in een aparte alinea (temp is immers ander onderwerp) of in bold ofzow :P

* Osiris lult zich er ff uit hoor O-)

Verwijderd

Ach, als je CPU temp nu 5 graden lager is zal het wel werken he?

• Osiris
  • Niet online
Jongens jongens, niet zo onvriendelijk aub...

Houd de :Z en |:( voor je; vergissen en mislezen is immers menselijk :)

Verwijderd

Heel interessant, dat wil ik ook wel. Vraagje, : wat is het merk van de fan en waar heb je hem gekocht?

Verwijderd

Ik zou em heel snel vastzetten, voor je het weet blaast hij zichzelf van de heatsink af :P

Verwijderd

Ik heb dat ook gedaan, ook zelfde koellichaam :D. Ik heb er een 92mm Zalman met die bracket opgedaan, die je op je pci/agp sloten vastschroeft zeg maar, dus nie op die sloten, maar op die dingen achterop je kast, je weet vast wel wak bedoel :)

Verwijderd

Osiris schreef op 27 augustus 2002 @ 16:46:
[...]

Hh, ach, klein zinnetje ;) Die mocht wel in een aparte alinea (temp is immers ander onderwerp) of in bold ofzow :P

* Osiris lult zich er ff uit hoor O-)
lol @ Osiris :D :+ ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 augustus 2002 @ 16:48:
Heel interessant, dat wil ik ook wel. Vraagje, : wat is het merk van de fan en waar heb je hem gekocht?
het is er eentje uit een oude server geloof ik, van iemand gekregen. in ieder geval NIET eentje die je in de winkel kan kopen :)

heerlijk fannetje btw

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-12-2025
Mooi. Misschien gewoon 2 componenten lijm :? En misschien een id'tje om een fatsoenlijke heatsink te kopen? :P

Verwijderd

leuk...Ik denk als je een shroud zou maken, dat je temps nog beter zouden zijn :)

• pt0x
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01-2025

pt0x

Why are we here..

is wel leuk.. ik heb een tijdje geleden een Athlon 1200 gahad met een superoorb..
ondertussen heb ik een pentium 4 waarvan de cooler bijna geen geluid maakt

heb ik die super oorb erbij gapakt en voor de lol is aan mijn mobo gehangen
en OMG wat een kabaal is dat zeg!!!

leuk is dat als je stil gewend ben
dan schrik je je echt helemaal dood

Verwijderd

Topicstarter
kutkip schreef op 27 augustus 2002 @ 16:52:
En misschien een id'tje om een fatsoenlijke heatsink te kopen? :P
i know :p deze had ik nog even snel liggen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 augustus 2002 @ 16:52:
leuk...Ik denk als je een shroud zou maken, dat je temps nog beter zouden zijn :)
/gaat gauw zoeken wat een shroud is :D

Verwijderd

zo'n soort trechtertje eigenlijk....gelijk een fanadaptor :)

• DjGeRo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:22
Mwah seconde lijm met moet werken denk ik niet waar ? :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 augustus 2002 @ 16:58:
zo'n soort trechtertje eigenlijk....gelijk een fanadaptor :)
Idem,zat ik ook aan te denken,maar jij was me weer voor :P

Verwijderd

als ik jou was zou ik maar niet luisteren naar mijn pckast! in bonk fans en alles bij elkaar maakt een aardige herrie, maar daar merk je ook veel van in je temps!

• Memendo
  • Laatst online: 20:06

Memendo

V4-power/Team BSD

Verwijderd schreef op 27 augustus 2002 @ 16:45:
Wat lullen jullie nou dat het niet werkt?? 5 graden kouder staat er toch!!! |:(
Ja maar het kan misschien nog wel koeler. Hij heeft immers het dode oog er midden op liggen en zo koelt hij maar een klein deel

Verwijderd

Topicstarter
memendo schreef op 27 augustus 2002 @ 18:10:
[...]

Ja maar het kan misschien nog wel koeler. Hij heeft immers het dode oog er midden op liggen en zo koelt hij maar een klein deel
nope, t valt wel mee, k heb een 120mm fan eens er zó op gehouden, dat over de hele heatsink vrij veel lucht stroomde, en dat scheelde echt maar heel weinig

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:02

Maximus

There is no substitute

6cm fannetje van het zelfde merk op de koeler schroeven :)

PhD i.o. | You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

Verwijderd

Jha ik had eerst ook een herrie probleem. Toen heb ik mijn 60mm fan verwijdert en er een 80mm fan op gezet dmv een trechter. Dha was ook nie genoeg en toen heb ik maar een zalman cnps gekocht de 6000cu. Dacht je dat het over was nee. Wat blijkt nou HET IS DE VOEDING AAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHH :( ik dus balen. Ik heb een Aopen H600A kast. Die voedingen maken dus echt een tering herrie. Binnenkort de Zalman voeding en silentfans er in van zalman, kost ook weer een fleuro of 150, of ik houd hem nu zo en koop bij mijn volgende bakkie die shit. Mijn volgende case MOD word dan ook om mijn bakkie zo stil mogelijk te maken.....

Verwijderd

Ik zou zeggen met seconden lijm of iets dergelijks.......

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 augustus 2002 @ 18:42:
Jha ik had eerst ook een herrie probleem. Toen heb ik mijn 60mm fan verwijdert en er een 80mm fan op gezet dmv een trechter. Dha was ook nie genoeg en toen heb ik maar een zalman cnps gekocht de 6000cu. Dacht je dat het over was nee. Wat blijkt nou HET IS DE VOEDING AAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHH :( ik dus balen. Ik heb een Aopen H600A kast. Die voedingen maken dus echt een tering herrie. Binnenkort de Zalman voeding en silentfans er in van zalman, kost ook weer een fleuro of 150, of ik houd hem nu zo en koop bij mijn volgende bakkie die shit. Mijn volgende case MOD word dan ook om mijn bakkie zo stil mogelijk te maken.....
Da's wel verneukt zeg :(

mijn voedinkje heeft sinds kort temperatuursensor, werkt perfect :)

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 07:45
wat sommige ook zeggen, je hebt m precies met het "dode oog" over de heatsink zitten, als ik jouw was zou ik m dan wat meer naar 1 kant schuiven, dan blaast er al heel wat meer/harder de lucht langs de heatsink..en anders m gewoon ducten (trechtertje) en wat hoger plaatsen :) (damn..k wou dat ik ff een 92 mm fannetje had..jij krijgt m zomaar..lucky you :) )

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

• Keesr
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08-2017
Zou ik wat mogen vragen ? ;)

Verschuift ie niet ?? Zit ie wel vast, heb je straks je pc aanstaan flikkert je fan eraf?

Death is nothing; but to live defeated and without glory is to die every day - Emperor Napoleon I

Verwijderd

Topicstarter
Keesr schreef op 28 augustus 2002 @ 16:15:
Zou ik wat mogen vragen ? ;)
tuurlijk ;)
Verschuift ie niet ?? Zit ie wel vast, heb je straks je pc aanstaan flikkert je fan eraf?
nope, zit niet vast :( k kan echt geen manier bedenken hoe. Maar doordat het een desktop pc is, plat dus, blijft hij gewoon erop liggen, en hij valt er echt niet af zo.

Verwijderd

Topicstarter
Yonni schreef op 27 augustus 2002 @ 23:29:
wat sommige ook zeggen, je hebt m precies met het "dode oog" over de heatsink zitten, als ik jouw was zou ik m dan wat meer naar 1 kant schuiven, dan blaast er al heel wat meer/harder de lucht langs de heatsink..en anders m gewoon ducten (trechtertje) en wat hoger plaatsen :) (damn..k wou dat ik ff een 92 mm fannetje had..jij krijgt m zomaar..lucky you :) )
k ga het iig proberen, k ben al even bezig geweest met een ductje te maken, k show wel wat pics als het lukt :)

• Weeds
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-02 21:12

Weeds

what is a weed...

'k zat ook te denken aan een soort van een trechtertje. een fanduct of wat dan ook . zodat al het lucht in het centrum wordt geblazen.. misschien wordt ie dan nog kouder..

• styno
  • Laatst online: 24-02 11:58

styno

Koffie? Hmmm, ja, lekkerrr

Ik durf het eigenlijk niet te zeggen maar ik heb een dergelijke setup en gebruik een paar van die draadjes die je bij je huisvuilzakken krijgt om de fan op de koelvin te spannen.

Gewoon door de schroefgaten van de fan en onder het koelblok door en dan nog een beetje aanspannen... :D

Climatechange is a super-wicked problem, but:
"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister
8xLG Neon MonoX 290Wp SMA SB2100TL / MY SR '22

Verwijderd

Hahahaha, dat werkt toch nooit man, als je goed kijkt zie je dat het binnenste gedeelte van de fan (waar de bladen aan vast zitten) zo'n beetje het hele oppervlak van de koeler zelf in beslag neemt.. de lucht zal er dus omheen gaan, en er niet doorheen..

Temp zal alleen maar stijgen, hele foute manier dit :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 augustus 2002 @ 19:28:
Hahahaha, dat werkt toch nooit man, als je goed kijkt zie je dat het binnenste gedeelte van de fan (waar de bladen aan vast zitten) zo'n beetje het hele oppervlak van de koeler zelf in beslag neemt.. de lucht zal er dus omheen gaan, en er niet doorheen..

Temp zal alleen maar stijgen, hele foute manier dit :)
:Z k zit je net te vertellen dat k m 5 graden koeler krijg |:(

Verwijderd

Topicstarter
Styno schreef op 28 augustus 2002 @ 17:46:
Ik durf het eigenlijk niet te zeggen maar ik heb een dergelijke setup en gebruik een paar van die draadjes die je bij je huisvuilzakken krijgt om de fan op de koelvin te spannen.

Gewoon door de schroefgaten van de fan en onder het koelblok door en dan nog een beetje aanspannen... :D
THANKS!

ik ga eens even klooien :) laat wel even weten als het lukt

Verwijderd

Zelf ff een beugeltje maken dat hij er net zo als een zalman koeler boven hangt misschien dat je het zelfs red door een oud beugeltje te pakken van achteruit je kast die klepjes die ervoor zitten als je geen kaart in een pci slot hebt steken.....

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Als je nu gewoon een Alpha Pal heatsink koopt, ben je nog 10 graden koeler

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:28
Fanguard bevestigen op je heatsink en hier je fan op beverstigen. Nice JOB!!
Pagina: 1