Quick-erase CDRW ok?

Pagina: 1
Acties:

• DarkTide
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik maak tamelijk vaak gebruik van CD-RW's... scheelt me geld omdat ik zo geen cdr's hoef te kopen...

maarre, is het erg als ik steeds quick-erase kies bij Nero als ik 'm leeg wil maken? Of moet ik 'm van tijd tot tijd ook "formatteren" (helemaal erasen)??

M.a.w. wat is het verschil?

• flat
  • Niet online
bij quick-erase wordt de alleen TOC (de inhoudsopgave zeg maar) leeggegooid, zodat 't voor windows lijkt alsof 'ie leeg is
is op zich 'n prim methode, maar als je 100% zeker wil zijn dat 'ie leeg is (vertrouwlijke info) zal je 'm toch echt volledig moeten erasen :)

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Ik heb de ervaring dat het nogal eens mis gaat met een quick erase. Als ik hem daarna gebruik dan lukt het vaak niet. En dat gebeurd dus op verschillende branders en met verschillende merken CD's

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• Fatamorgana
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-07-2025

Fatamorgana

Fietsen is gezond.

Volgens mij als je hem elke keer zou formatteren dan slijt ie twee maal zo hard omdat je dan per schrijf-sessie de CD twee keer gaat herschrijven. Dus die quick erase is zo slecht nog niet.

• flat
  • Niet online
Ortep schreef op 27 augustus 2002 @ 16:34:
Ik heb de ervaring dat het nogal eens mis gaat met een quick erase. Als ik hem daarna gebruik dan lukt het vaak niet. En dat gebeurd dus op verschillende branders en met verschillende merken CD's
dat is mij nog nooit overkomen... software probleem misschien?
Fatamorgana schreef op 27 augustus 2002 @ 16:35:
Volgens mij als je hem elke keer zou formatteren dan slijt ie twee maal zo hard omdat je dan per schrijf-sessie de CD twee keer gaat herschrijven. Dus die quick erase is zo slecht nog niet.
in principe ben ik 't met je eens, maar bij quick erase wordt de TOC leeggegooid, dus die wordt per "schrijf-sessie" 2x beschreven (1x leeggooien, 1x beschijven), en als de TOC "kapot" is, heb je niet meer zoveel aan je CD

dus volgens mij is 't enige voordeel snelheidswinst en minder slijtage aan je brander

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman