Win XP Pro aan netwerk start traag op.

Pagina: 1
Acties:

• mkampstra
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-02 19:28
Heb hier een Intel P4 1700Mhz staan met 512MB intern en Realtek Netwerkkaartje.
Als ik hem niet via een kabeltje aan het netwerk knoop gaat ie als een Thalys. Echter wanneer ik het kabeltje van het netwerk er in steek. Duurt het opstarten van Win XP Pro HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL Lang.
Kan met gemak 3 bakken koffie drinken. Zodra het kabeltje weer uit de NWkaart is gaat ie weer supersnel.
Wie weet wat dit probleem is??

Groeten Merte

Verwijderd

Heeft-ie een statisch IP-adres? Of wacht-ie op een DHCP server?

Verwijderd

wat hangt er aan de andere kant van het kabeltje?, of heb je een aantal netwerkdrives die bij opstarten moeten connecten?

• mkampstra
Hij hangt aan een HUBBIE Als knooppunt. Komt uit op een Windows 2k server met Exchange, domain contr. en idd Dynamisch. Statisch is niet wenselijk nl. Verder?? Geen NWdrives om te connecten

[ Voor 0% gewijzigd door mkampstra op 27-08-2002 17:29 . Reden: typfout ]

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
hoe is je ip configuratie? en dan specifiek je DNS config....

het langzame opstarten met netwerk in xp ligt namelijk in 99% van de gevallen aan de brakke dns config..

A wise man's life is based around fuck you

• mkampstra
Ook met statisch IP duurt het erg lang. Hij start op. en dan voer je wachtwoord in en bij het laden van de persoonlijke instellingen duuuuuuuuuuuuuuuuurt t heeeeeeeeeeeeel lang. Haal je hem van t NW af dan gaat dat wel snel. WAT IS DAT TOCH???(ook een Win2k pro heeft dit probleem)

• Zwelgje
  • Laatst online: 17-08 09:02
mkampstra schreef op 28 augustus 2002 @ 17:57:
Ook met statisch IP duurt het erg lang. Hij start op. en dan voer je wachtwoord in en bij het laden van de persoonlijke instellingen duuuuuuuuuuuuuuuuurt t heeeeeeeeeeeeel lang. Haal je hem van t NW af dan gaat dat wel snel. WAT IS DAT TOCH???(ook een Win2k pro heeft dit probleem)
maak je gebruik van roaming profiles? die kunnen namelijk heeeeel erg groot worden ;)

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

mkampstra schreef op 28 augustus 2002 @ 17:57:
Ik weet al wat dat is, je DNS staat niet goed. 8)7 Je moet op de eerste plaats de ip van je server zetten. Dan zal hij als een F16 opstarten. :*)

Had ik ook. :O

PS Veel vlieg plezier! _/-\o_

• mkampstra
EelCoV: Bedankt, inderdaad de computer ging er vandoor als een raket na het instellen van de DNS!!.

Hartstikke bedankt. Grtz Merte

• Jules Winfield
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-07 19:58
Ik heb dus hetzelfde probleem. Mijn computer (Win XP prof op netwerk via hub) start dus heeel traag op, de autoprotect van Norton staat niet meteen aan, en zodra ie deze ingeschakeld heeft (na een minuut ongeveer) dan loopt alles perfect. Ik heb dus bij voorkeurs DNS het ip adres (192.168.0.1) ingegeven. Maar hij is nog steeds niet vooruit te branden! Iemand nog ideen??

• Hans.Solo
  • Laatst online: 21-09 10:22

Hans.Solo

Tank n00bje :P

Ik heb er ooit eens een MS Patch voor gedownload volgens mij.
Kweet het niet helemaal meer zeker of het voor het booten was of voor de Network Places en shares dat het zo lang duurde voordat je erin kon browsen.

Anywayz als ik me niet vergis was het MSKB artikeltje Q309376, waar het instond

99 bugs in the code , 99 bugs in the code
Take on down and patch it up...
117 bugs in the code.

• Jules Winfield
Hans.Solo schreef op 04 september 2002 @ 15:12:
Ik heb er ooit eens een MS Patch voor gedownload volgens mij.
Kweet het niet helemaal meer zeker of het voor het booten was of voor de Network Places en shares dat het zo lang duurde voordat je erin kon browsen.

Anywayz als ik me niet vergis was het MSKB artikeltje Q309376, waar het instond
Nope, werkt ook niet ;(
Nog andere ideen???

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-09 23:26
Lees je eventviewer van je client eens uit.. misschien kan ie de DC gewoon niet goed vinden... idd ligt het meestal aan je DNS, als ie er maanden over doet om aan te loggen.
Meestal krijg je dan ook geen GroupPolicies gesynct etc..

Dus DNS nakijken... toevallig 2 verschillende of niet gesyncte DNS'en draaien. Forwarding zones goed ingestel?? etcetc..

Pvouput live

• Jules Winfield
Krypt, wat bedoel je precies met de eventviewer van de client?? Waar zou ik die kunnen vinden??

• Krypt
Start -> Run -> eventvwr
Staan daar bij de Application Log of Systemlog wat netwerk gerelateerde errors of cautions??

Als je client je DC niet kan vinden geeft ie daar de fouten aan..

Pvouput live

• Jules Winfield
Ik heb net eens gekeken bij de eventviewer, en nu geeft ie de volgende waarschuwingen:

Type gebeurtenis: Waarschuwing
Bron van gebeurtenis: Userenv
Categorie van gebeurtenis: Geen
Gebeurtenis-ID: 1517
Datum: 16-8-2002
Tijd: 10:34:26
Gebruiker: NT AUTHORITY\SYSTEM
Computer: DESKTOP
Beschrijving:
Windows heeft het register van gebruiker DESKTOP\Clemens Wubbels opgeslagen hoewel een toepassing of service tijdens de afmelding van het register gebruikmaakte. Het geheugen voor het register is niet volledig beschikbaar. Het register wordt uit het register verwijderd wanneer het niet langer in gebruik is.

Dit wordt mogelijk veroorzaakt door services die als een gebruikersaccount actief zijn. Probeer om de services zodanig te configureren dat deze als LocalService- of NetworkService-account worden gestart.

Wat bedoelen ze hiermee, en hoe kan ik dit verhelpen??

Verwijderd

Probeer eens SP Final Beta 1 te instaleren, ik heb gelezen dat het xp wat opkrikt.

• Krypt
Die komt wel wat vaker voor bij abrupt restarten... zoals na een SP update oid... Staat er niets anders in, iets over het netwerk, AD of Domaincontroler??

Pvouput live

• Jules Winfield
Krypt schreef op 04 september 2002 @ 18:15:
Die komt wel wat vaker voor bij abrupt restarten... zoals na een SP update oid... Staat er niets anders in, iets over het netwerk, AD of Domaincontroler??
Nee, dit is alles wat er in de foutmelding voorkomt......

• Krypt
Dan zou ik het echt niet weten... meestal staat er in de eventviewer wel wat info als het echt zo traag gaat..

Pvouput live

Pagina: 1