Toon posts:

Bonk, computer uit. Verder nog wat mankementen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kweenie of het specifiek in het mobo/proc of geheugen zit, maar misschien dat jullie me kunnen helpen.

Ik heb hier een cubx-e staan, ik deed hem aan,gaf allemaal rare piepen, vervolgens ff rammetje er uit gesloopt... En nog wat kabeltjes los, later weer vast, ff in bios wat gekloot....

Nu als ik windows me op laat starten, en ik geef een klap op de tafel, waar ook de comp op staat pleurt ie al uit. Verder krijg ik ook geen muis (in de normale modus)...

Zit 256 rd ram in, een ati fire rage pro, 20gyg hard disk @ 5400rpm en een lg cd rom... (verder heb ik alles er ff uit gesloopt).

Kan iemand me toevallig helpen en kent hij dit probleem.

Verwijderd

Lijkt me verrotte kabels of sluiting.

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
stof in de voeding???

iRacing Profiel

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
ps/2 poort opgeblazen misschien???? (zomaar effies een ideetje ofzo hoor)

iRacing Profiel

Verwijderd

los contactje... psu,kabels of mobo

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
Dit schiet niet op zo. Als jouw PC uit gaat als je op de tafel klapt lijkt 't mij tamelijk logisch dat iets niet helemaal goed vast zit. Haal 'm desnoods helemaal uit elkaar en zet 'm dan weer stevig in elkaar.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, ja, ik ga uhm morgen ff helemaal uit elkaar vogelen...

Verder, vroeg ik me af of iemand ervaring had met dit board, wat betreft de jumper settings op het board (vind ik nogal vaag).....

Kan iemand me misschien welke jumpers ik on/off moet zetten?! En welke cpu voltage ik moet nemen, momenteel staat ie op 1,70 volt.....

Hij wil namelijk ook nog al eens spontaan rebooten (zonder die tik op tafel) (intern geheugen blijkt verder goed te zijn).

• Mr.Wop
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-07 13:17
Haha, grappig... een collega heb het zelfde met een Dell G1. Als i tegen z'n tafelpoot trapt dan reboot i. ding open gesloopt maar nooit iets gevonden.

We dachten toen zelf aan een slecht contactje...

Verwijderd

Topicstarter
Mr.Wop schreef op 27 augustus 2002 @ 19:19:
Haha, grappig... een collega heb het zelfde met een Dell G1. Als i tegen z'n tafelpoot trapt dan reboot i. ding open gesloopt maar nooit iets gevonden.

We dachten toen zelf aan een slecht contactje...
En... heeft ie er nog iets aan kunnen doen? Of gewoon terug geschopt naar de fabrikant :?...

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Dat heet schoppen binnen 24 uur, niet doen aub :)

Verwijderd

Topicstarter
Fairy schreef op 27 augustus 2002 @ 19:23:
[...]

Dat heet schoppen binnen 24 uur, niet doen aub :)
Hmm, zelf het modje zei er niks over.... ( dusse, sssttt!! ) :>

Verwijderd

Topicstarter
ik vroeg me trouwens af of deze manka menten ook zouden kunnen komen doordat wat pinnetjes onder het mobo gebogen zijn?!

Verwijderd

Topicstarter
schop plus:

Ik heb de comp over gezet in andere kast, voor zo ver werkte ie.
Maar ik heb ff een tweede partitie gemaakt in fdisk enn u zegt ie steeds, "press a key to reboot" :'(.... Is hier nog iets aan de toen via dos of zo, plz help, kheb weinig zin om heel windows me er op nieuw op te zetten...
Pagina: 1