[backup] linux /. via tar backuppen

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

• Freak_NL
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-01 14:41
Ik heb op mijn laptop een Gentoo installatie staan in volle bloei. Alles werkt mooi, dus een backup is wel op z'n plaats.

Recent is ook de Windows XP installatie die op een andere partitie staat overleden. Blauw scherm bij het opstarten, dat soort dingen. Windoos vaagheid dus. Op zich kan ik me onderhand goed redden zonder WinXP "echt" geinstalleerd te hebben. Als ik het al nodig heb is er VMWare of een wine(x) oplossing.

Nu wil ik eigenlijk de HD even herpartitioneren, dus een backup op een andere computer. Ik maak nu een tar.bz2 archief aan met deze settings:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
# cat /root/tar.exclude
/usr/portage/distfiles
/var/tmp
/mnt
/dev
/tmp
/proc
/usr/src
# tar --exclude-from=/root/tar.exclude -cjvpf /mnt/eenpartitiemetruimte/gentoo.tar.bz2

Zo laat ik alle dynamische directories met rust (kernel met DevFS) en negeert hij de distfiles dir (die overigens symlinked naar een andere partitie). Kernelsources en zelf geinstalleerde tarballs (/usr/src) heb ik als files op een andere computer wel staan en de kernel config. staat altijd in /root/kernel.conf bij mij.

Zie ik nog iets over het hoofd? Kan ik via een bootable CD over het netwerk de tar.bz2 uitpakken op een verse partitie, fstab/lilo.conf aanpassen, chrooten, lilo -v, exit, reboot, werken?

Op zich lijkt alles zo goed, maar ik ben bang dat ik iets mis.. :/

• NeOTheMaTriXM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-02 14:47
Freak_NL schreef op 27 augustus 2002 @ 15:51:
Kan ik via een bootable CD over het netwerk de tar.bz2 uitpakken op een verse partitie
:/
als je daar bv f apache opzet... en dan gewoon vie wget download

maar als het goed is zit er volgens mij ook smbfs support op de cd
dus dan kan je gelijk uitpakken... scheelt je weer wat ruimte O-)

Verwijderd

Kijk eens naar g4u (ghost for linux).

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
tuxbird: misschien moet je eens naar de datum van een topic kijken voor je reageert, dit topic is bijna 2 jaar oud.

Dit topic is gesloten.