[kabel] Retourband Sperfilter

Pagina: 1
Acties:
  • 162 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• dirkie
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

dirkie

THE WORLD !!!!

Topicstarter
Ik nu net internet via de kabel van Casema gekregen (broadband premium met COM21 modem).
Nu heeft de monteur het modem aangesloten om hem aan te melden bij casema enzo en is toen weg gegaan...
Ik utp kabeltje computer getrokken en hij deed het :D

Maar nu was ik ff alle troep aan het opruimen en toen kwam ik de doos waar de kabelmodem in zit dit tegen:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/dirk.kuiper/retourband.jpg
Er zit een stikkertje op waarop 'Retourband Sperfilter" staat...
Ik kan dit dus tussen de modem en de kabel die naar de modem gaat aansluiten.
Iemand enig idee wat het is en of ik het moet aansluiten ?

Eat my shorts !

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 17:00
Dat is als je een slechte verbinding hebt volgens mij.. dan kan je dat ertussen gooien, volgens mij filtert het dan het signaal voor je broadband (casema :)) frequenties , dus als je storingen heb of je modem wil geen goed signaal krijgen.

Dat denk ik maar hoor, want een monteur heeft me een keer iets vaags daarover verteld.

Je kan ok een Retour-capable versterker kopen om beter signaal te krijgen maar die schijnen nog al duur te zijn

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-08 22:55

Mark_640

In my memory

Die zou ik iig niet tussen de kabel naar je kabelmodem zetten, want dan doet ie nml. niks meer...

Je modem gebruikt de retourband om gegevens te versturen naar de ComController... De naam van dat filter, Retourband Sperfilter, zegt eigenlijk al wat het doet, het spert je retourband, dus kan je modem niks meer versturen, en dan doet ie 't niet... ;)

De reden dat dat ding erbij zit is dat je modem kan gaan storen op je eigen binnenhuisinstallatie, vooral als je een versterker gebruikt om naar je tv's te gaan... Dan kun je op de kabel die naar je binnenhuisinstallatie gaat dat filter ertussen zetten, en dan ben je die storing kwijt....

Verwijderd

nou, nou, 9 van de 10x zit die sperfilter in het EVkastje (staat binnen een straal van 180 mtr van je woning) en als het signaal te zwak is, dan haalt de monteur het filtertje weg (had hij in jou geval voordat hij binnenkwam al gedaan gok ik).

• maontje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-08 12:59

maontje

better off Playing

Nou dat filter moet altijd door de monteur verwijdert worden tevens moet de monteur kijken naar je signaal sterkte. DAt doet hij meestal van te voren....

Wie kalm blijft in een panieksituatie................ is traag van begrip

• dirkie
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

dirkie

THE WORLD !!!!

Topicstarter
Ja, ze hebben wel een filter verwijderd en het signaal is idd op gemeten...
Naja, als ik het goed begrijp hoef ik dat ding er dus niet tussen te doen. (wat het in het doe het zelf pakket doet weet ik dan ook niet, maar goed ;))
Het werkt iig goed, dus ik gooi hem weer terug in de doos ;)
Bedankt voor de reactie's !

Eat my shorts !

Pagina: 1