Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Topicstarter
Ik ben mijn BIOS aan het updaten van versie 1006 beta 4 naar 1006 final met behulp van Asus Update (Windows programma) en tijdens het flashen loopt het hele systeem vast. Zelfs de muis beweegt niet meer.

De status is:
Erase ROM: 100%
Flash ROM: 16%
Verify ROM:

Wat moet ik doen om de problemen te minimaliseren? Er wordt vaak gewaarschuwd dat je het systeem NIET mag resetten, maar met de huidige situatie kom ik ook niet veel verder.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmz, ik ga zo een flash proberen. Wens me suc6.. :D .. jij ook suc6 trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daarom ook nooooit flashen onder windows...
boot naar dos en flash het daar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychotic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-09-2024

psychotic

Nixs

Misschien zit er niets anders op dan toch maar even opnieuw proberen met een andere diskette..

MSI K7T266 Pro2 RU, XP 2400+@2600+ 52Gr stressed. Aopen HQ08 gemod met div Panaflo fans, Case 43 Gr. Sapphire Radeon 9500 Pro 330@310 Catlist 3.4, Compaq 8020 TFT 18,1" DVI, 768Mb Crucial@CAS 2-2T-5T-2T-4way, 2*Maxtor D740X-6L Raid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Topicstarter
De PC stond zodanig vast dat ik zelfs niet het caps-lock lampje aan-en uit kon zetten.

Reset: Geen beeld. Sirene geluid. (2-tonige piep.). Wil niet booten, ook niet van floppy disk.

Uitgezet en weer aan: Zelfde als bovenstaand, alleen zonder sirene.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lukt ctrl alt del?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:42

Sherlock

No Shit

Als je niet eens op kunt starten?

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Topicstarter
Nee dat lukte ook niet. Hij deed niets meer.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybje
  • Laatst online: 18:43

Cybje

First Post!

Als je nog een systeem hebt kun je proberen de BIOS te hot-flashen zoals dat heet geloof ik.

Wat ruist er door het struikgewas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Topicstarter
Hot flashen kan ik hier niet, het probleem systeem heeft een klein vierkant BIOS chipje, en het systeem waar ik nu achter zit heeft een grote, rechthoekige chip.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog maar 1 oplossing dan 1 nieuwe c-mos bestellen bij je moederbord fabrikant met de inhoud van je moederboard gegevens .de data die nu op je cmos staat is niet meer compleet je kan nu ook niet meer van floppy opstarten wand die gegeven stonden dus op je cmos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulti23
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:42

Ulti23

Quality Time

Tja, da heb ik ook gehad...... Had het vanuit dos gedaan en dat ging compleet de mist in, schijnt een klote diskette geweest te zijn. Voor mij waren er toen twee opties, die bios chip opsturen naar een of ander bedrijf (via de search wel te vinden, kost je € 2,50 ofzo) of een nieuw mobo kopen.

Ik koos voor de tweede, en heb et meteen maar goed gedaan, nieuw mobo, geheugen videokaart etc.
Heb ervan geleerd dat ik nooit meer flash vanaf een diskette of vanuit widows, wat ook nog wel eens mislukt.

Suc6 :/

I pitty the fools who took my game-station.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjees... dit is dus de reden waarom ik nooit flash :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat je ook kunt proberen is kijken op een beurs of ze daar nog een oude moederboard hebben van het zelfde type die defect is dan haal je daar die chip van er uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gigabyte heeft daar zo een mooie oplossing voor en ik heb het ook 1 keer moetten gebruiken maar ja die heeft een dual bios

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Topicstarter
De Dual-bios functionaliteit zit er bij mij helaas niet op.

Ik lees in een ander topic dat waneer er geen andere manier is om het probleem zelf te kunnen oplossen, ik de chip kan opsturen naar flashbios.org.

Heeft er iemand hier ervaring mee?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulti23

Ulti23

Quality Time

Verwijderd schreef op 27 augustus 2002 @ 16:21:
sjees... dit is dus de reden waarom ik nooit flash :|
Je kan wel flashen, maar je moet er zeker van zijn dat je ten eerste het goede flash progje van je fabrikant hebt met de juiste flashfile (.bin of .awd of wat dan ook) dat toebehoort aan jouw type mobo. Boot em naar dos en flash em daar van je HDD, dat werkt het beste. Iig zo heb ik het ook gedaan voor mijn ASUS A7V333. En dat liep gesmeerd. En je oude bios ff back-uppen, zodat je een foute flash nog kunt proberen ongedaan te maken (als dat dan nog lukt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:56
Je moet iemand anders vragen met eenzelfde moederbord of je bij hem je chip mag flashen. daar zijn natuurlijk risico's aanverbonden dus je zult die persoon moeten overtuigen dat de risico's voor jou rekening zijn.

Of moederbord opsturen naar Asus ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychotic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-09-2024

psychotic

Nixs

Anders ff met Asus contact opnemen en bios-chip opsturen, dan krijg je waarschijnlijk een andere.

Zo heb ik het ook een keertje moeten doen na een slechte biosflash, het betrof hier een Abit KT7 en duurde een kleine week.

MSI K7T266 Pro2 RU, XP 2400+@2600+ 52Gr stressed. Aopen HQ08 gemod met div Panaflo fans, Case 43 Gr. Sapphire Radeon 9500 Pro 330@310 Catlist 3.4, Compaq 8020 TFT 18,1" DVI, 768Mb Crucial@CAS 2-2T-5T-2T-4way, 2*Maxtor D740X-6L Raid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chello200
  • Laatst online: 27-11-2022
in de eerste instantie nooit flashen als je het niet nodig hebt ! |:(
Flashen omdat je een nieuwere versie erop wilt is GEEN goeie reden.

dikzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chello200 schreef op 27 augustus 2002 @ 19:54:
Aan de ene kant natuurlijk waar, maar als de nieuwe flash geen voordelen zou bieden: waarom is 'ie er dan ;)
Soms inderdaad moet je wel omdat bv je nieuwe proc niet wordt herkend, maar soms is jet ook alleen een betere bios, die bv weer betere oc-results laat zien.
Angst voor flashen is echter ook geen reden om het niet te doen.
Als je dos boot van flop en dan flasht vanaf je hd met de juiste flash, KAN het eigenlijk niet mis gaan :*)
(Ja, ja, ik weet het wel... mits je geen brak vastloopsysteem hebt, de stroom plots uitvalt, je zoon van 2 de stekker eruit trekt, etc. etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Topicstarter
Chello200 schreef op 27 augustus 2002 @ 19:54:
Nieuwe BIOS versies kunnen wel degelijk grote voordelen hebben:
• Geoptimaliseerde performance
• Ondersteuning voor nieuw uitgebrachte processors
• Bugfixes
• Betere ondersteuning voor hardware van 3e partijen

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Topicstarter
Ik heb contact opgenomen met Flashbios.org (een Nederlander), en die kan voor 8 euro mijn BIOS flashen: Ik stuur de chip op, hij flasht hem en stuurt hem weer terug.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bille
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-08 14:37

bille

Don't call me Buff

hehe een maat van mij die blies een keer zijn bios op (Abit KT7) terwijl hij hem wilde hotswappen met een andere bios, dat werkte natuurlijk niet ;) Hij dacht dat het mobo voorgoed dood was en gaf dat ding aan mij. Ik mailde ff naar Abit .. leuk verhaaltje erbij e.d. en een week later had ik een spiksplinter nieuwe bios in de bus, incl laatste biosupdate! Gewoon ff een mailtje sturen kan dus ook wel helpen :P

Ultra Pilammo 6666Mhz AMD, 4251Mbit/s RAM, Gefors V6666 MegaTurbo, 43" TFS, Ultra 80Gig Firewire netwerkkaart en 5D geluid met 66 speakers in 5 dimensies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-08 08:22
http://www.flashbios.org/ is nederlandse gozer die je bios kan flashen.

let net op de onproffecionele site. Ik heb al vaak goede berichten over flashbios gehoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een msi bord is daarin makkelijk te flachen,met live update kun je zo de bios updaten,is wel tof,maar er hangen natuurlijk bij iedere biosflach risiko's aan vast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulti23

Ulti23

Quality Time

Tyrian schreef op 27 augustus 2002 @ 21:03:
Ik heb contact opgenomen met Flashbios.org (een Nederlander), en die kan voor 8 euro mijn BIOS flashen: Ik stuur de chip op, hij flasht hem en stuurt hem weer terug.
Hoppetee, probleem opgelost :)
En dat voor 8 pleuro 8) En nou maar hopen dat ie het doet als je em terugontvangt, anders wordt et toch een nieuw mobo.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit probleem heb ik eerder gehad en er is een trucje voor
en dat is om een pci VGA kaart in te stoppen en dan vraagt het systeem om een diskette
dan stopje de flashbios diskettes er in werk perfect
by een a7v333 mobo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 28 augustus 2002 @ 00:57:
dit probleem heb ik eerder gehad en er is een trucje voor
en dat is om een pci VGA kaart in te stoppen en dan vraagt het systeem om een diskette
dan stopje de flashbios diskettes er in werk perfect
by een a7v333 mobo
Bekender truukje daarvoor is met een ISA VGA kaart. Die hebben immers hun eigen BIOS oid :)

( Je mobo moet nog wel een ISA interface hebben :+ )

C:\>_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Topicstarter
Ik heb vandaag mijn BIOS chip geflashed en wel terug ontvangen van FlashBios.org
Hij werkt weer als vanouds.

Perfect!

Specs

Pagina: 1