DVD-speler... open,dicht,open,dicht,etc... :(

Pagina: 1
Acties:

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-08 19:40
Ik heb op het moment een serieus probleem met mijn DVD-speler :'(... Af-en-toe (ongeveer 1x in het half uur) dan heeft hij een periode dat hij constant open en dicht gaat...

Soms gaat het spontaan over na een tijdje spontaan met open/dicht gaan, soms helpt het om (een paar keer) op het eject knopje te drukken en af-en-toe moet ik de PC gewoon een tijdje uitzetten en dan weer aan doen...

Het ligt niet aan software dat de drive zo doet, want als ik de PC in de bios zet doet hij het ook. Ook is de IDE kabel nog goed en netjes aangesloten. De voltages zijn constant (5v=>4.92v en 12v=>12.10) dus daar ligt het ook niet aan. Het helpt ook niet om de audiokabel eruit te trekken :( De drive wordt ook niet warm...

Wat kan er met mijn DVD-rom aan de hand zijn?

Verwijderd

bestond er geen virus die dit doet, scan eens....

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:03
probeer hem eens op een andere ide aansluiting te zetten en aan een andere molex, dan weet je zeker dat het wel/niet aan de aansluiting ligt

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-08 19:40
marteltor schreef op 27 augustus 2002 @ 15:45:
probeer hem eens op een andere ide aansluiting te zetten en aan een andere molex, dan weet je zeker dat het wel/niet aan de aansluiting ligt
Vreemd, ik heb hem nu als slave aan mijn HD hangen en hij geeft nu helemaal geen problemen meer. Ik had hem eerst als Master bij CD-RW en dat heeft hij meer dan een jaar lang goed gedaan, terwijl het vervangen van de IDE kabel geen sier hielp :? (misschien komt het door het warme weer :))

• The_Resetter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-07 18:36
mayb een trojan ?

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

een trojan die je CD-laatje open kan doen als je in de bios zit?? knappe gozer die dat kan maken! ik zou eerder aan een vuiltje op het contactje denken...

virus zou ook nog kunnen, maar probeer het eens zonder IDE kabel eraan...
als ie het dan niet doet, en met IDE kabel wel, dan zal het waarschijnlijk een virus wezen ofzow... (hoewel ik het nog steeds denk dat het _bijna_ geen software kan zijn, omdat je ook het probleem hebt als je in de bios zit)
Pagina: 1