Toon posts:

Hoe deze .exe te gebruiken voor een Biosflash?

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Moederbord: Abit BH-6 V1.0
Biosupdate: BIOS ID: SS
Oude biosversie: 1998/09/10 :+

Vanwege een grote HD die eraan moet kunnen hangen wil voor het eerst mn bios updaten.

Ik heb de .exe gedownload die ik moet hebben.. alleen kan dus NIET de info vinden hoe ik hem moet gebruiken. Niet in de FAQ's, niet in de manual van mn mobo.

Als ik de .exe run in mn CMD prompt, extractie een .BIN file.

Zou iemand mij willen uitleggen hoe het moet? Of zou iemand mij voor koe willen uitschelden als het WEL te vinden is op de Abit site? (en dan wel het URL geven.. ! :P)

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:04

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Je moet bij ultilities ook de bios flasher nog downloaden :)
http://www.abit.com.tw/ab...process.jsp?pTYPE=Utility

Succes :)

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus nog nooit eerder een Bios ge-update.

Kon het niet in de Search vinden, en niet op de site van ABIT. Sorry.

Verwijderd

Topicstarter
Sparhawk: Je mag me een koe noemen. :+

Dankje.

Ik ga weer ff verder met aankutten. Jullie horen nog van me.. ;)

Verwijderd

opstarten van bootflop en vervolgens dit progje ftp://ftp.abit.com.tw/pub/download/fae/awdflash.exe opstarten....hierna verwijzen naar de bin file.

Verwijderd

Topicstarter
Hmz, als ik dat run.. in mn CMD prompt, krijg een een menuutje.

Flash Mem writer bla bla.
For bios bla bla.
File name to program:

Moet ik daar dan die .exe invullen die de laatste versie zou moeten installen?

Hij crashed nu, omdat ik hem vanuit WinXP run.. maar als ik hem in DOS reboot, en het run... zou het dan zo moeten werken?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 augustus 2002 @ 15:46:
opstarten van bootflop en vervolgens dit progje ftp://ftp.abit.com.tw/pub/download/fae/awdflash.exe opstarten....hierna verwijzen naar de bin file.
Dank-u.

Sorry voor deze n00b vragen.

Verwijderd

Topicstarter
lol.

In XP kun je geen bootflop maken. Kan geen bootflop vinden, of mn Win98SE CD-rom. En met de XP cd-rom kun je niet naar DOS booten.

Pfff.

Moet ik wachten op mn huisgenoot met Win98 om een bootflop te maken.. ? Of is er een andere manier?

• Neman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 14:07

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

Die exe is een selfextractor. Je moet dus eerst die exe runnen en dan zal de binfile uitgepakt worden...

Verwijderd

Topicstarter
Handig.. een site met boot Disks.. :)

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:00
Verwijderd schreef op 27 augustus 2002 @ 16:21:
lol.

In XP kun je geen bootflop maken. Kan geen bootflop vinden, of mn Win98SE CD-rom. En met de XP cd-rom kun je niet naar DOS booten.

Pfff.

Moet ik wachten op mn huisgenoot met Win98 om een bootflop te maken.. ? Of is er een andere manier?
Download er eentje bij bootdisk.com of rechtermuis, format op je diskette en dan Make Bootable of iets dergelijks (Krijg je een ME bootflop ...)

-

Verwijderd

juicy, dat klopt helemaal

Verwijderd

Jouw exe-file moet je runnen. Daar komt de .bin file uit. Dit is de eigenlijke biosupdate die je met behulp van het biosflash-programma in je bios-chip programmeert.

Maak dus een bootable diskette aan, kopieer de .bin file en het flashprogram naar de diskette, herstart de pc en start vanaf de floppydisk op.
vervolgens de naam van de biosflashprogramma intikken <enter>
in het flashprogramma moet je de EXACTE naam van de biosupdate-bestand opgeven, inclusief de .BIN extensie.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
Wel duidelijk I guess; beter kijken dus :) (en anders ff de sersch o.i.d. gebruiken)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.