Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[LASTIG] MP3-spelers "koppelen"?

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-11 22:45

Twhomp

Stayin' Alive

Topicstarter
Ik heb een lastig probleem:

-Ik wil een MP3 speler voor mezelf en die MOET schokvrij zijn. Dat wordt dus een MP3-speler met geheugen (zoals die NAPA). Nadeel: relatief weinig nummer passen erop.

-Ik wil voor op vakantie een ANDERE MP3 speler die met CD-R's werkt (8cm of normale maakt niet uit). Met die MP3-speler kan ik dan mijn hele collectie beluisteren (die op CD staat).

Nu ga ik straks op vakantie en heb GEEN beschikking over een PC (ook internetcafé's zijn uitgesloten). Wel heb ik al mijn MP3's op CD.

Is er een manier dat MP3-speler1 (CD-versie) zijn MP3's kan overladen naar MP3-speler2 (flash-versie)?

Zeg maar de CD-MP3-speler als een soort laptop/medium gebruiken om in het geheugen van de ander MP3-speler MP3's te laden. Is dit mogelijk? En zo ja, bij welke types/merken?

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-11 22:26

Mooody

elmoody

oplossing: harddisk mp3-speler kopen

voordeel: schokvrij, alles bij de hand
nadeel: duurder

iPod 5gig kost nu nog (zoals je misschien al weet) 299 euro...

dat is evenduur (misschien wel goedkoper, maar zeker wel handiger) dan 2 aparte mp3-speler kopen :)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14:05
Ik denk dat dat vrij moeilijk (lees onmogelijk) wordt aangezien een mp3-cdspeler geen echte uitgang heeft, behalve voor de headphone. dan zou er dus een verbinding hoeadphone-> usb moeten zijn waarmee je ze kan verbinden.

Verwijderd

Mooooody schreef op 27 augustus 2002 @ 15:56:

dat is evenduur (misschien wel goedkoper, maar zeker wel handiger) dan 2 aparte mp3-speler kopen :)
idd koop gewoon de iPod, prachtig ding en er kunnen supa veel mp3's op !!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Topicstarter
Bedankt voor jullie antwoorden,

die iPod is me te duur, zeker omdat ik zoveel MP3tjes (nog) niet heb >:)
Ik heb nu gekozen voor een 8cm CD-MP3 speler.

Redelijk schokvrij, vond schokvrij toch niet zo ontzettend belangrijk (achteraf).

Trouwens, het idee van een "kleine" mp3-speler te laten leechen van "mama"mp3 speler kan niet, dus helaas...

• jvhaarst
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-11 09:49

jvhaarst

Eendracht maakt macht

Que ?
Ik dacht altijd dat CD-MP3-spelers (wat een woord) best wel goed schokvrij waren ?
Die dingen spinnen toch maar 1 keer in de zoveel minuten op om het geheugen te vullen ?

If you don’t have enough time, stop watching TV.

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Topicstarter
jvhaarst schreef op 27 augustus 2002 @ 18:38:
Que ?
Ik dacht altijd dat CD-MP3-spelers (wat een woord) best wel goed schokvrij waren ?
Die dingen spinnen toch maar 1 keer in de zoveel minuten op om het geheugen te vullen ?
Ja, klopt. Daarom koop ik er nu zo eentje. Dat ding kan 400 seconden in zijn geheugen pompen. Dat is 6.67 minuten: zeg maar 2 nummers. Dat zit wel snor.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:02

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Mooooody schreef op 27 augustus 2002 @ 15:56:

Een harddisk is NIET schokvrij.

Op een 8 cm CD past 185 MB, In een goede flash speler kun je makkelijk meer dan 256 MB steken, een paar extra 8 cm cd's is natuurlijk wel goedkoper.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• SEFje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-11 15:52
Ik snap het niet helemaal hoor, zoveel scheelt het kopen van bijv. een iRiver en een DIVA of NEX2 (plus memory) niet van het kopen van een iPod of een andere HDD player.

Op een 8 cm CD past 185 MB, In een goede flash speler kun je makkelijk meer dan 256 MB steken, een paar extra 8 cm cd's is natuurlijk wel goedkoper.
Correctie: 200 en 247 zijn redelijk goed te verkrijgen nu (8>

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-11 22:26

Mooody

elmoody

Johnny64 schreef op 27 augustus 2002 @ 19:19:
[...]

harddisk speler is 99,99% van de tijd schokvrij...mijn iPod is in ieder geval nog nooit overgeslagen tijdens het fietsen of hardlopen...

alleen wanneer 32MB aan data wordt ingeladen in het flashgeheugen (dat zorgt voor deze schokbestendigheid) zou de iPod theoretisch kunnen overslaan...

ik heb het getest, maar hoe hard ik ook schudde tijdens deze 'inleestijd' (die overigens maar 2 sec. duurt) hij sloeg niet over...

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• wAizz
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-11 14:58
[quote]Twhomp schreef op 27 augustus 2002 @ 15:37:
Ik heb een lastig probleem:

Is er een manier dat MP3-speler1 (CD-versie) zijn MP3's kan overladen naar MP3-speler2 (flash-versie)?

http://www.mpio.com/product_htm/e_dmbplus.asp

Verwijderd

Als je een flash mp3-speler koopt met line-in kan je de uitgang van je cd-speler verbinden met de line-in van je flash mp3 en kan je zo "kopiëren", is mss niet DAT voor de kwaliteit, maar het is toch mogelijkheid....

edit:
Bij nader inzien was ik net dat ietsje te vlug dat ik datum beetje over het hoofd zag, maja, mss heeft iemand er nog wta aan...

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2006 21:47 ]

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-11 14:43
Ik heb nog een Rio Volt SP250 :P Dat is een normale CD speler met WMA / FM / MP3 functies.. 8 minuten schokproof.. Makkelijke afstandbediening. Houd het erg lang uit op 2 penlites. En kan zelfs de 900MB cd's lezen. Echter ik doe altijd de 700MB versie :P Werkt lekker makkelijk.

Via de line in en line out ik heb zoiets zelf wel eens getest en je krijgt echt wel wat verlies of je moet mazzel hebben met je ingangen en uitgangen dat die echt goed zijn. Maar je kan altijd proberen he. :*)

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Na een kick van 3,5 jaar hebben suggesties niet veel zin meer, aangezien de mp3spelers waar het in dit topic om gaat alweer enkele generaties oud zijn.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.