Toon posts:

Video instellingen Mandrake mislukken

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Net Mandrake 9.0 beta 4 geinstalleerd (na ja, poging...). IDE kabels van mijn RAID0 drives er maar uitgettrokken, want Mandrake installeren naast een RAID config, dat kan kennelijk niet.

Eindelijk install gedaan, wil 'ie' (aan het eind van de install) geen foutloos (grafisch) beeld instellen. Wat ik ook instel, Mandrake doet moeilijk en zeurt over allerlei dingen (o.a. dat ik een keyboard moet installeren 8)7 ) , ziet geen devices, geeft no screen errors en meer van die 'duidelijke' meldingen

Ik heb gewoon een Asus A7V333 met een XFX 4200 Geforce4 waaraan een Dell 1025 HE hangt, toch amper exotisch te noemen, dacht ik :?

Hoe nu verder? Mandrake start op, maar ik kom uiteindelijk in een DOS-achtige (sorry newbie!) omgeving en snap er daarna weinig meer van.
Probeerde nog Xconfigurator in te typen, maar dat snapte het kreng ook .

Iemand en aardig idee om toch het genog van Mandrake te kunnen gaan beleven?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 augustus 2002 @ 15:16:
Net Mandrake 9.0 beta 4 geinstalleerd
Eindelijk install gedaan, wil 'ie' (aan het eind van de install) geen foutloos (grafisch) beeld instellen. Wat ik ook instel, Mandrake doet moeilijk en zeurt over allerlei dingen (o.a. dat ik een keyboard moet installeren 8)7 ) , ziet geen devices, geeft no screen errors en meer van die 'duidelijke' meldingen

Ik heb gewoon een Asus A7V333 met een XFX 4200 Geforce4 waaraan een Dell 1025 HE hangt, toch amper exotisch te noemen, dacht ik :?
Daar is het een beta voor. Ik geloof dat er problemen zijn met het keyboard in de laatste beta (ps2?). Ook die GForce config problemen had ik al van gehoord.
Hoe nu verder? Mandrake start op, maar ik kom uiteindelijk in een DOS-achtige (sorry newbie!) omgeving en snap er daarna weinig meer van.
Probeerde nog Xconfigurator in te typen, maar dat snapte het kreng ook .
Je zou XFdrake kunnen proberen om X te configureren.
Maar als je newbie bent is dit ws. een goed moment om te zeggen dat een beta niet voor jou bedoeld is. Mandrake 8.2 is de laatste versie, die zou je beter kunnen proberen dan.

Verwijderd

Topicstarter
XFdrake geprobeerd, maar dat heeft dezelfde instelopties als tijdens de install en schiet dus ook niet op.

OK, ik ga maar 8.2 downloaden....

Wil wel KDE 3.0 en Gnome 2.0 erop, dus zal nog wel ff klooien worden.

TIPS zijn welkom >:)

Newbie zijn is niet leuk :'( !

Verwijderd

Je kan de KDE3/Gnome2 RPMs van Mandrake-9.0beta4 gewoon op 8.2 installeren. Dit zou geen al te onoverkomelijke problemen moeten geven.

Verwijderd

Topicstarter
Kijk, daar heeft een mens wat aan!
Bedankt, ga ik proberen.

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

Is maar 1 oplossing voor ;)
Er iets aan doen :D

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-03 19:51
je kan ook gewoon installeren zonder X en daarna X configureren met de good'ol texteditor weet je, gaat veel makkelijker en efficienter...

mijn ervaringen met die grafische configtools zijn over het algemeen erg slecht

Rookworst zonder R is ook worst.

Verwijderd

Met MDK8.2 gaat de DMA van je a7v333 mobo het helaas niet doen, en dan mag je dus eerst je kernel compilen voor je dvd-tjes kunt kijken.
Was bij mij het geval.

1 voordeel, daarna ben je geen newbie meer ;) (als je het ook allemaal zelf hebt uitgevonden waardoor het niet werkt etcetc)....
zoek maar naar een topic dat ik ooit gestart heb over dvd kijken wat niet ging (maart/april dit jaar)...

Misschien dat er wel een update voor is trouwens, maar dat zal je zelf moeten uitzoeken.

Verwijderd

Ik heb een zelfde probleem.
Heb al 2 videokaarten geprobeerd
bij de stealth 2 geeft hij zelf al aan dat die niet ondersteund wordt
verder heb ik een asus v264GT/plus (pci) geprobeerd, maar ik krijg steeds dezelfde melding: no screens found: "fatal io error 104"
nu ben ik er na een tijdje zoeken achter dat het idd de videokaart is.
Nu vind ik een res van 640x480 al prima.

Hoe pak ik dit probleem aan?

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Je kunt beter een nieuw topic openen, aangezien het e.e.a. totaal niet overeenkomt met de problemen die de topicstarter had ;)

Als je een nieuw topic opend (Voordat je dat doet graag even NOS policy - updated 01/04/03 doorlezen ) zou je ook even gelijk je X configfile ( /etc/X11/XF86Config-4 ) en je X logfile ( /var/log/XFree86.0.log ) kunnen posten. Succes :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.