Tijdens uploaden beweegt gif-anim niet

Pagina: 1
Acties:

• Toni
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb een form waarbij image-files kunnen worden geuploaded. Wanneer 'ie bezig is de file te kopieren naar de server wordt een hidden-div getoond waarop staat dat men even geduld moet hebben tijdens het kopieerproces. Daarbij heb ik ook een fijne gif-anim geplaatst die het e.e.a. moet verduidelijken.

Het probleem is nu dat de gif-anim niet beweegt tijdens het uploaden. Maar wanneer ik het gifbestand gewoon open in de browser via de url, dan beweegt 'ie wel...

Ik snap er niks van 8)7

Iemand?

We need more cowbell

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Lijkt me meer wat voor W&G, moved vanuit P&W

• Toni
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ja, hoort hier inderdaad meer thuis.. Ik zat al een beetje te twijfelen tijdens het posten..

We need more cowbell

• Grom
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-11-2024

Grom

lief hè!

Ik kan me voorstellen (heb er verder geen ervaring mee) dat die animated gif pas werkt als hij/zij geheel geladen is en gestart. Kun je met onload in de img tag niet de upload pas starten? [img]"..."[/img]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Is het niet hetzelfde als hier, als je replied en op z'n smilie klikt..... Op het moment dat de JavaScript uitgevoerd wordt, stoppen de animated gifs.... Probeer maar!

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

BtM909 schreef op 27 augustus 2002 @ 15:31:
Is het niet hetzelfde als hier, als je replied en op z'n smilie klikt..... Op het moment dat de JavaScript uitgevoerd wordt, stoppen de animated gifs.... Probeer maar!
_/-\o_
We geven javascript de schuld :P

• Grom

Grom

lief hè!

BtM909 schreef op 27 augustus 2002 @ 15:31:
Sorry maar hier snap ik geen snars van, kun je dit wat duidelijker omschrijven voor me?

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:10
Grom schreef op 27 augustus 2002 @ 16:27:
[...]

Sorry maar hier snap ik geen snars van, kun je dit wat duidelijker omschrijven voor me?
post reply > kijk naar een bewegend gifje, klik erop en hij stopt met spelen maar nu staat de code in je msg box maar hij speelt dus niet meer, door JS dus

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

bolleh schreef op 27 augustus 2002 @ 16:33:
[...]

post reply > kijk naar een bewegend gifje, klik erop en hij stopt met spelen maar nu staat de code in je msg box maar hij speelt dus niet meer, door JS dus
psies, misschien een beetje krom omschreven.... Maar ben *eigenlijk* druk.... (het lijkt wel vrijdagmiddag)....

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

• Grom

Grom

lief hè!

Duidelijk thank´s maar dit effect moet toch wel op een eenof andere manier te voorkomen zijn? long shot: settimeout oid, return:false??

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:07

crisp

Devver

Pixelated

Javascript heeft hier niets mee te maken, verkeerd gebruik van href's destemeer.
Plemp dit stukje script maar eens in een pagina waar ook een animated gifje opstaat, en klik op de link:
code:
1
<a href="javascript://" onClick="alert('boeh!')">klik hier</a>

je zult zien, nadat je de alert hebt beantwoord stopt de animatie! :o
Probeer het nu eens zo:
code:
1
<a href="javascript://" onClick="alert('boeh!'); return false">klik hier</a>

resultaat: de animatie loopt door :)

Intentionally left blank

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

crisp schreef op 27 augustus 2002 @ 16:55:
Javascript heeft hier niets mee te maken, verkeerd gebruik van href's destemeer
.....
resultaat: de animatie loopt door :)
Dus toch JavaScript: return false hoort nog bij JavaScript :)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:07

crisp

Devver

Pixelated

BtM909 schreef op 27 augustus 2002 @ 16:58:
[...]

Dus toch JavaScript: return false hoort nog bij JavaScript :)
Nope, je cancelled hiermee alleen de uitvoering van de href, die oneigenlijk gebruikt wordt om een javascript functie uit te voeren ;)

Voor de volledigheid; dit:
code:
1
<a href="javascript:alert('boeh!')">klik hier</a>

stopt dus ook je animatie; de UA gaat ervanuit dat bij een href er genavigeerd wordt naar een andere pagina.

Intentionally left blank

Pagina: 1