"I sit in my room and imagine the future."
Anoniem: 4320
Deel het aantal PMPO watts maar geust door 20 dan heb je ongeveer het effectieve vermogen wat de voeding van het systeempje kan leveren. Als je dan nog bedenkt dat een goed ontworpen versterker ongeveer een rendement heeft van 50% dan kan je berekenen dat er effectief een watt of vier naar de speakertjes wordt vervoerd. Tel uit je winst !
8 watt.. klinkt niet echt impressive, maar ontwerp is belangrijker lijkt me...
"I sit in my room and imagine the future."
Anoniem: 6071
PMPO betekent Peak Music Power. Dat is de kracht die die boxjes geduren 0.1 seconde ofzo aankunnen. Die meting slaat dus helemaal nergens op; als je mijn koptelefoon 160Watt geeft, houd ie het ook wel een miliseconde vol 
Je moet eventjes kijken naar het aantal watts RMS, dat is een waarde die wel geode info geeft over kracht die je speakers kunnen hebben. Niet dat dat wat zegt over het geluid wat eruit, daarvoor moet je naar de gevoeligheid kijken...
Je moet eventjes kijken naar het aantal watts RMS, dat is een waarde die wel geode info geeft over kracht die je speakers kunnen hebben. Niet dat dat wat zegt over het geluid wat eruit, daarvoor moet je naar de gevoeligheid kijken...
RMS betekent root mean square. Dit is een methode om bij een sinus-vormige wisselspannig en stroom het effectieve vermogen te bepalen. Dit zegt dus niets over de tijdsduur.
De meest betrouwbare maatstaf voor speakers is waarschijnlijk AES, bedacht door de <a href="http://www.aes.org/">Audio Engineering Society</a>, maar die wordt alleen gebruikt voor professionele speakers (de speaker moet geloof ik 8 uur het vermogen kunnen hebben zonder schade). Voor gewone HiFi is continu de way to follow. Maar power specs boeien echt volledig niet bij HiFi. Je hebt redelijkerwijs geen minimum vermogen nodig voor speakers, net zo goed als dat er geen maximum is. Ik gebruik voor mijn B&Ws ook wel eens mijn Crest amp, die 2x400W levert bij 8Ohm continu, twee keer zoveel als maximaal aanbevolen wordt door B&W. Je moet alleen geen 1.4V (rms waarde) in mijn Crest stoppen, en dat dan een uur lang, want dan gaan de B&Ws RIP (en mijn oren ook).
Jag
De meest betrouwbare maatstaf voor speakers is waarschijnlijk AES, bedacht door de <a href="http://www.aes.org/">Audio Engineering Society</a>, maar die wordt alleen gebruikt voor professionele speakers (de speaker moet geloof ik 8 uur het vermogen kunnen hebben zonder schade). Voor gewone HiFi is continu de way to follow. Maar power specs boeien echt volledig niet bij HiFi. Je hebt redelijkerwijs geen minimum vermogen nodig voor speakers, net zo goed als dat er geen maximum is. Ik gebruik voor mijn B&Ws ook wel eens mijn Crest amp, die 2x400W levert bij 8Ohm continu, twee keer zoveel als maximaal aanbevolen wordt door B&W. Je moet alleen geen 1.4V (rms waarde) in mijn Crest stoppen, en dat dan een uur lang, want dan gaan de B&Ws RIP (en mijn oren ook).
Jag
Anoniem: 6269
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>PMPO betekent Peak Music Power. [/quote]Euh, PMPO betekent Pulse Modulated Power Output. En het houdt in dat er in je boxen een condensator zit die eenmalig een "klap" kan geven van 160 watt, waarna hij weer op moet laden. Dus je effectieve continue wattage zal idd rond een wattje of 5 a 10 liggen.
Krijgen we nu ook een discussie wat PMPO betekend.
Helpppppp, is er een audiofiel in de zaal
Helpppppp, is er een audiofiel in de zaal
And The Only One
Schitterend stuk zeg, niet normaal meer.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>These new terms are soundly (no pun intended) based on the science of marketing, and PMPO is mathematically expressed as
PMPO = Actual_Power * k
where Actual_Power is calculated by (3) below, and k is a constant whose value is approximately equal to one's grandmother's age, divided by the square root of the distance from the office to the advertisement writer's normal place of abode - measured in millimetres, inches, furlongs, statute miles or pounds per square inch - as appropriate, to provide the number you first thought of. (1) In the unlikely event that the value of k cannot be calculated from the above formulae to provide a totally meaningless (but plausible-looking) final result, the value of 20 shall be used. (2)[/quote]Nou weet je ook waar dat PMPO op slaat.
PMPO = Actual_Power * k
where Actual_Power is calculated by (3) below, and k is a constant whose value is approximately equal to one's grandmother's age, divided by the square root of the distance from the office to the advertisement writer's normal place of abode - measured in millimetres, inches, furlongs, statute miles or pounds per square inch - as appropriate, to provide the number you first thought of. (1) In the unlikely event that the value of k cannot be calculated from the above formulae to provide a totally meaningless (but plausible-looking) final result, the value of 20 shall be used. (2)[/quote]Nou weet je ook waar dat PMPO op slaat.
Pagina: 1