Toon posts:

Linux op een Sun Sparcstation 5 model 170

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag naar de winkel gegaan voor een Sun Sparcstation 4. Toen ik daar aankwam hadden ze alleen nog maar de Sparcstation 5. Dus die maar mee genomen. Nu wist ik dat Debian voor de 4 goed draait maar zie ik dat dit een probleem is voor de 5 model 170.

Heeft er iemand anders ervaring met Debian en de 5 of een andere distro welke goed draait op de 5?

• _nethack
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-08 12:04

_nethack

We're all MAD here

Debian is overigens géén probleem op de SS5 model 170.
SuSE 7/3/sparc gaat daar ook goed op. Alleen de installer van Rathead schijnt niet goed te draaien op die CPU...

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Verwijderd

Topicstarter
Thanx! Ik twijfelde want er stond een link bij Debian waar gezegt werd dat de ss5 niet best liep met linux. Ik ben een complete unix/linux no no maar ik vond die bak er zo stoer uit zien dat ik 'm direct gekocht heb. Wilde toch een keer aan de slag met linux.

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 09:26

deadinspace

The what goes where now?

Dat probleem met de ss5/170 is niet Debian specifiek, of ook maar specifiek voor welke distributie ook.

Het probleem is dat de ss5/60, de ss5/85 en de ss5/110 een Sparc CPU hebben die door Texas Instruments (iirc) is gemaakt, en de ss5/170 een later uitgebracht model is met een Fujitsu Sparc CPU. Die eerste drie zouden altijd moeten werken, maar de ss5/170 staat erom bekend dat hij niet altijd werkt met GNU/Linux (lijkt nogal random te zijn... 20% kans dat het niet werkt ofzo :? ).

Als het met de ene distro niet werkt kun je altijd nog een andere proberen, maar niemand kan zeggen of dat al of niet helpt.

Het *zou* trouwens kunnen dat het probleem tegenwoordig ontdekt en in de nieuwere kernels opgelost is, maar dat is misschien valse hoop.

• Whizzer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 14:35

Whizzer

Flappie!

Zoals janjanjanjanjanjanjanjanjanjanjanjansen ook al terecht zei, zou ik eens in dat draadje kijken... En nog steeds zeg ik: Gewoon Solaris 9 erop stampen...

Ik ben geweldig.. en bescheiden! En dat siert me...

Pagina: 1