vastmaken mobo aan systeemkast

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:06
Waarmee en hoe kan ik het beste mijn mobo Epox KTA3+ Pro vastmaken in de ATX (8> systeemkast? Met standaard schroefjes of zijn daarvoor speciale schroeven?

Thx..alvast..

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:35
ehrm .. met liftertjes .. van die lange koper kleurige schroefboutjes.

This space intentionally left blank.

Verwijderd

hammer + spijkers.

nee grapje je moet van die lifftertjes gebruiken anders kan je mobo sluiting maken

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:37

BCC

Gewoon vastschroeven op de kast, hij staat dan wat bol, maar als je de kaarten erin drukt wordtie al weer een stuk rechter :).

Nee, er zitten als het goed is van die koperen afstandbusjes bij je kast, die moeten er eerst in, en als je nou van tevoren even past welke schroefjes er goed inpassen, dan moet dat toch helemaal gaan werken.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

"afstandhouders"

Elk zichzelf respecterend fabrikant van systeemkasten levert deze met de kast mee :)

Verwijderd

Ja, daar zijn speciale schroefbusjes voor, die meestal met het mobo meegeleverd worden. Elke computerzaak zal ze hebben liggen en niet te beroerd zijn, je er een paar te geven, denk ik

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:06
Cool

Thank all. Nu alleen nog maar wachten totdat Completer dat ^%$#@ bord een keer terugstuurt.

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
liftertjes... tsssk... liftertjes???

Stand-offs heten die dingen. :Z

Inderdaad gewoon koperen zes(of acht?)hoekige boutjes met een klein stukje (buiten)schroefdraad wat je in de moboplaat schroeft. Aan de bovenkant van die boutjes zit dan een gat met (binnen)schroefdraad waar je dus het mobo oplegt en van bovenaf een schroef in draait. Niet vergeten isolerende (en tegen beschermende) (plastic) ringetjes (spacers) te gebruiken tussen de schroeven en je mobo!

Mijn eigen kast ging geloof ik direct op de moboplaat, er zaten een soort uistulpingen in het metaal die net zo functioneel als die koperen stand-offs zijn.
Verder een koud kunstje het mobo erop schroeven. Toen ik voor mijn broer zijn pc in elkaar zette (Aopen kastje dacht ik) had hij echter een losse mobo-plaat (bij mijn eigen kast kan de tray er wel uit maar loopt in een railtje, dus niet helemaal los) met een rubberen vel erop enzo... ziet er wel goed uit maar ik heb het bij mijn eigen pc nooit nodig gehad, dus...

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
Met alle respect, dit is toch vrij basic :?

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.