Toon posts:

Bios HD warning

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit weekend had ik oppeens rare system hangs, gister opeens een blue screen in XP en daarna detecteerde hij 2 x mn HD niet meer, en nu zegt ie steeds dat een HD failure imminent is of zo ?? HD is 15.4 @ 5400 rpm, Maxtor, ASUS K7V-T Mobo

wat is t probleem

ik wilde die maxtor tool proberen maar mn floppy drive doet t ook niet

bij CD + HD moet dat rooie lintje op flatcable rechts, en bij floppy links toch?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Was het zo'n SMART waarschuwing? Zo ja, dan is je harddisk is zojuist helaas overleden..

Hoelang had je die harddisk al? Draaide je systeem 24/7?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 augustus 2002 @ 14:08:
Dit weekend had ik oppeens rare system hangs, gister opeens een blue screen in XP en daarna detecteerde hij 2 x mn HD niet meer, en nu zegt ie steeds dat een HD failure imminent is of zo ?? HD is 15.4 @ 5400 rpm, Maxtor, ASUS K7V-T Mobo

wat is t probleem

ik wilde die maxtor tool proberen maar mn floppy drive doet t ook niet

bij CD + HD moet dat rooie lintje op flatcable rechts, en bij floppy links toch?
Rode lintje moet aan de kant van de voeding van t apparaat.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Mja, maakt niet uit, aangezien zijn hdd van het ene op de andere moment niks meer deed.. Overigens is de meer correcte kreet: "rode lintje moet op pin 1" ;)

• psychotic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-11-2025

psychotic

Nixs

BalusC schreef op 27 augustus 2002 @ 14:39:
Was het zo'n SMART waarschuwing? Zo ja, dan is je harddisk is zojuist helaas overleden..

Hoelang had je die harddisk al? Draaide je systeem 24/7?
Mijn idee. Misschien krijg je je huidige hd toch nog een keertje opgestart en kan je een Ghostimage maken en op een 2e hd zetten. Anders, einde oefening ..

MSI K7T266 Pro2 RU, XP 2400+@2600+ 52Gr stressed. Aopen HQ08 gemod met div Panaflo fans, Case 43 Gr. Sapphire Radeon 9500 Pro 330@310 Catlist 3.4, Compaq 8020 TFT 18,1" DVI, 768Mb Crucial@CAS 2-2T-5T-2T-4way, 2*Maxtor D740X-6L Raid

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-03 22:41

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

PMG >> OM

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Verwijderd

Topicstarter
t rare is t is idd zon SMART warning, maar ik heb na de 1e x dat ik die melding kreeg zo onderhand al +- 5 uur op die HD gedraaid. hij stond niet 24/7 aan, nooit niet
edit : ff kijke of ik me flop nog aan de praat krijg en ff die max tool draaie :P

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wel eerst de belangrijkste data backuppen, zeker wanneer je kans ziet de harddisk nog draaiende te krijgen in DOS/Windows.. Daarna kun je lekker met Max Diags aan slag :)
Pagina: 1