Powerleap op ASUS P2b-f

Pagina: 1
Acties:

• Bulkzooi
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-07-2023
Ik ben bezig met een upgrade van mijn systeem. Daarvoor heb ik de powerleap convertor (pl-ip3/t) met een tualatin 1,4 celeron. Deze moet mijn celeron 400@450 vervangen. Hierbij loop ik tegen problemen aan.........

SysteemConfiguratie:
ASUS P2B-f met nieuwste bios van powerleap
POWERLEAP CONVERTOR met 1,4 tualatin celeron
diamond viper v550
256 mb @133 hmz geheugen
Maxtor harde schijf 7200 RPM
LITE-on DVD 16X
LITE-ON CD REWRITER 24 speed

Ik heb de bios upgrade gedaan en daarnaast heb ik op de convertor zelf de settings op auto en op @100 mhz geprobeerd. Daarnaast heb ik de agp-bus-selector op 2/3 gezet zodat mijn videokaart geen problemen zal hebben.
Ik heb begrepen dat de bussnelheid bepaald wordt door de convertor zodat ik de jumpers op mijn moederbord met rust kan laten..

Toch blijf ik hangen bij een zwart opstartscherm.....

Iemand suggesties???

MAGA :: Make Accountability Great Again ::

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Misschien moet je toch een beetje met de jumpers op de moederbord spelen :?
Probeer deze instellingen iig op een lijn te trekken als die van de converter..

• Bulkzooi
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-07-2023
Ik heb ondertussen alle overbodige kaarten uit mijn pc gehaald en de bussnelheid van mijn mobo op 100 mhz gezet. Beetje aan het pielen geweest maar zonder resultaat. Ik heb het vermoeden dat die viper het allemaal niet aankan. Maar dat vindt ik wel vreemd aangezien die eerst ook op 66 mhz draaide (agp met 1:1). Nu wil compu niet booten op het moment dat ik alles (mobo + convertor) op 100 mhz laat draaien. Mijn AGPfs heb ik dan ook op 2/3..... dus nog steeds 66 mhz...

MAGA :: Make Accountability Great Again ::

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De TNT videokaarten halen makkelijk AGP@89MHz, dus daar ligt het zeker niet aan..
Heb je wel de BIOS gereset voordat je voor het eerst opstartte met de Tualatin :?

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 12:52

EXX

EXtended eXchange

Is er niet een probleem met de P2B serie moederborden en bepaalde CPU multipliers: de 1 en 1.3 GHz CPU's werken wel; de 1.1, 1.2 en 1.4 GHz CPU's werken niet.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Beetje stomme vraag misschien: Weet je zeker dat die Celeron 1400 geen gevalletje DOA is ? (Dead On Arrival) Ik heb, in een geheel ander systeem, ook te maken gehad met het compleet niet willen posten, zelfs geen videokaart initialisatie, en dat bleek het gevolg van een gebakken CPU.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Pagina: 1