GF4 Fan maakt herrie

Pagina: 1
Acties:

• mcB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-07 09:20
Ik heb een GF4 460 MX kaart in mn pc hangen,...maar sinds een week geleden maakt de fan op die kaart een teringherrie. :?

Is dit zelf te verhelpen?
Moet ik er zelf een nieuwe Fan opdoen?
Of gewoon opsturen en het onder garantie laten vallen?

bvd.

Strix (Skullflame)

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:28

Predator

Suffers from split brain

Heb je hem al eens schoongemaakt ?
Eens goed het stof e.d. eraf blazen. :)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• mcB
is al schoongemaakt.......en stofvrij

Strix (Skullflame)

Verwijderd

Ik heb net een leadtek TI4400 gekocht (met 2 fans dus).

DAt ding maakt net zo veel lawaai als een ijzerzaag. Dit is toch niet normaal zeker.

Zou ik vergeten zijn iets te doen of zo.

Voor de twee fannetjes zit nog wel een rubber stripje of zo, maar dat zal wel zo horen denk ik.

Wie weet raad?

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:25

OgWok

U.N.C.L.E.

Het probleem is zoals zo vaak mechanisch en de onwil van de makers er een goede koeler op te zetten. Klein motortje veel toeren. Na een tijdje is de smering weg > herrie.

Schroef de fan voorzichtig los van de koeler. Er zit meestal een stikkertje op en pel dat met een klein mesje weg. Druppeltje olie erin, stikkertje terug en klaar.

Ja je brijpt het al: hoelang het duurt voor je weer kan smeren ??? Week, maand ??

Betere oplossing: neem een grote fan uit een oude voeding en richt die met een zelf te maken beugel op het koellichaam van de videokaart.

NOOIT meer problemen en geen herrie.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• Maximum_Overkill
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-07 08:43

Maximum_Overkill

Merry Winter-een-mas!

Wat voor kaart is het een Leadtek? En zitten er van die filtertjes op? Deraf met die dinge. Alleen goed voor stof vangen en herrie maken.

specs |Abit Fatal1ty AN8 SLI| AMD 64 3500+ | 2x 512 MB DDR 433 Kingston HyperX| WD 200 Gb 8MB 7200RPM | Plextor PX-708A| Toshiba SDM-1502 DVD-ROM | Soundblaster Audigy 4 | XFX Geforce 7950GX2 XXX | Princeton 19" TFT

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-06 10:53
80mm casefan erop zetten en al je problemen zijn opgelost :) (wel eentje nemen die niet te veel lawaai maakt (duh) desnoods op 7 volt.. succes gegarandeerd! :D )

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

• mcB
weet nu dat het aan de smering ligt. zal eerst ff proberen een druppeltje olie erbij te doen,.....zie daarna wel hoelang ie t volhoudt.

Bedankt voor jullie hulp.

ps. tis trouwens een Nvidia GF4 mx

Strix (Skullflame)

Pagina: 1