Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

ATI 9700, al overclocked of kan het nog verder?

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net een ATI 9700 besteld maar heb nog 1 vraag: is deze kaart al helemaal biosmatig overclocked en kan je er niet meer uithalen dan dit of is ie nog helemaal normaal en kan je hem verder overclocken voor nog betere prestaties?? :) :)

DC10_The_Destroyer

• bart_vd
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-02-2023
Natuurlijk kan je hem nog overclocken.

Dit is een beetje een domme vraag, begrijp me goed ik bedoel het niet kwaad, ik zie dat je nieuw bent op GoT :).

Welkom op GoT :).

Maaruh, ik ken eigenlijk geen enkele videokaart die standaard al helemaal overclockt is, zover dat ie niet verder kan. En zeker deze Radeon niet.

Veel plezier ermee!

Verwijderd

Ik heb ergens gelezen(waar weet ik niet meer) dat hij nog veel verder kan en zeer goed OC`baar is.

even google.nl ;)

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-11 09:45
Idd overklocken gaat goed een Ati Radeon 9700 Pro haald 380-680 met standaart cooling.
De Giga-Byte haald er 400-680 uit.
Je kunt gewoon Rage3d Tweak downloaden en dan kun je em ook opvoeren.

Mij Ati Radeon 8500 Loopt nu 315-333 (mem 666mhz effectief) maar dan heb ik em wel ge v-mod en extra cooling op gezet 8):

EN DIT IS EM DANN>

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~jaw.cornelissen/junk/videokaart.jpg

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• FragFrog
  • Laatst online: 01:53
Verwijderd schreef op 27 augustus 2002 @ 13:30:
ik heb net een ATI 9700 besteld maar heb nog 1 vraag: is deze kaart al helemaal biosmatig overclocked en kan je er niet meer uithalen dan dit of is ie nog helemaal normaal en kan je hem verder overclocken voor nog betere prestaties?? :) :)

DC10_The_Destroyer
Zomaar even offtopic vraagje:

waar heb jij je Radeon besteld? Ik zit nog te twijfelen tussen RO@S, StaNet en Hunters PC, alle drie hebben ze een Radeon9700 pro voor ongeveer 460 euro, of welk ander adres heb jij'm?

[ontopic]
Overclocken videokaart kan altijd, een handig gereedschap hierbij is powerstrip. Schijnt dat dit bakbeestje zeeer ver kan komen >:)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Verwijderd

Topicstarter
bart,
tuurlijk zou het kunnen dat ie niet meer verder zou kunnen worden geclocked, hij zou tog al op de limit kunnen zitten?? jah oke ik ben niew op Got maar niet in deze wereld.... klees al een tijdje dit forums en dat van Tom en nog een paar.

THNX, Yeeh, I'm welcome!!

maar das heel mooi dat ie nog verder kan!! zodra ik hem binnen heb doe ik het meteen!!

Fragfrog,
ik heb hem hier in het dorp gewoon bij de PC store gehaald, de prijs weet ik nog niet maar dat zie ik wel.... helaas hebben de mannen van die store zover ik weet geen site...

Astennu,

MOOI dingetje!! ik zal ook wel meer cooling op mn ATI moeten gaan bouwen want anders heb ik er niet egt lang plezier van denk ik....

kmaak wel een paar blowholes aan de bovenkant en zijkanten, dat heb ik denk wel nodig om een beetje kewl te blijven met een overclockte P IV 2.4 en ATi 9700. (oke, de PIV 2.5 is veel beter om te clocken maar dat werd me een beetje te veel van het goeie...

Greetzzz

The Destroyerr

Verwijderd

[fluistermode]
Het is al bekend dat de 9700 ver geklokt kan worden. Er is namelijk al een leip die 18000 punten haalde met een dik overgklokte 9700..
[/fluistermode]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 augustus 2002 @ 18:22:
[fluistermode]
Het is al bekend dat de 9700 ver geklokt kan worden. Er is namelijk al een leip die 18000 punten haalde met een dik overgklokte 9700..
[/fluistermode]
Zoiets mag je schreeuwen hoor ;)

• bart_vd
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-02-2023
DC10, hoe kom je op het idee dat ie al op de limiet kan zitten? Ken jij een kaart die al op zn limiet zit?
Zeker met een nieuwe chip/core/constructie/instructie weetikhetwat is er vaak meer uit te halen dan standaard is.

• Chop2000
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-11 20:56

Chop2000

Vroem

btw tweakers groeten elkaar niet in hun post, dat doen ze automatisch

niks

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 augustus 2002 @ 18:36:
[...]

Zoiets mag je schreeuwen hoor ;)
Ach ja, ben bescheiden he :+

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-11 14:15

SG

SG surft naar info hardewaren

nou er was eens een PIII 1,133 boven zijn limiet verkocht en terug geroepen. dus kan zeker.
MAar dat is dus ondere sterke concurerende druk gekomen.

Normaal wordt er een marge vrijgehouden deze kan klein zijn of zeer groot maar dat zijn dan ondergeclockte modellen voor produkt spreiding

Ken geen voorbeeld vam 'n GPU helaas.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Verwijderd

Topicstarter
ik wel, de P IV 2.5 kan je veel verder overclocken dan de P IV 2.4, misschien is dat ook zo met kaarten...

dat ie al helemaal geclockt zou kunnen zijn heb ik van een vriend van mij, hij heeft echt overal en altijd een oplossing voor en weet heel veel dus dit had ook gekunt...

oke fewture, wat mag ik hiervan SCHREEUWEN?? :r :r :r

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 augustus 2002 @ 21:43:
ik wel, de P IV 2.5 kan je veel verder overclocken dan de P IV 2.4, misschien is dat ook zo met kaarten...
Absoluut gezien kan hij verder ja. Relatief gezien niet.
dat ie al helemaal geclockt zou kunnen zijn heb ik van een vriend van mij, hij heeft echt overal en altijd een oplossing voor en weet heel veel dus dit had ook gekunt...
Tja, in dit geval zit hij er goed naast. De 9700 heeft namelijk een splinternieuwe core (De R300). De 9000 heeft een andere core, nl de R250. Het is dus geen opgevoerde 9000 zoals die vriend van jou misschien dacht. (ik ga er nu even vanuit dat hij zo aan zijn redenereng is gekomen)
oke fewture, wat mag ik hiervan SCHREEUWEN?? :r :r :r
:? Uhhh, ja.... Wat bedoel je hiermee? Heb ik iets verkeerds gezegd?

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-11 07:58
Ik denk dat hij doelt op je bescheidenheid. Van mijn kant zonder ondertoon, je verricht immers goed werk op GoT.

Verwijderd

Raid schreef op 27 augustus 2002 @ 21:53:
Ik denk dat hij doelt op je bescheidenheid. Van mijn kant zonder ondertoon, je verricht immers goed werk op GoT.
Ja, maar dan die kots iconen.. vaag...

/me = O-)

:+

• Underground75
Hij is vandaag geregistreerd, kent je waarschijnlijk nog niet!

Welkom op GoT

• roedie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-10 18:31
Astennu schreef op 27 augustus 2002 @ 14:19:
Idd overklocken gaat goed een Ati Radeon 9700 Pro haald 380-680 met standaart cooling.
De Giga-Byte haald er 400-680 uit.
Je kunt gewoon Rage3d Tweak downloaden en dan kun je em ook opvoeren.

Mij Ati Radeon 8500 Loopt nu 315-333 (mem 666mhz effectief) maar dan heb ik em wel ge v-mod en extra cooling op gezet 8):

EN DIT IS EM DANN>

[afbeelding]
Mag ik misschien een beetje offtopic vragen op welke voltages dit draait ?

Verwijderd

Maakt het oc-en van die kaart enig verschil in een andere benchmark dan 3dmark?

Verwijderd

Topicstarter
hej fewture,
helemaal niet verkeerd bedoelt or!! ;) ;)
maar sommige dingen mochten we schreeuwen, zat daar iets om te schreeuwen bij?? LOL volgens mij niet...

ik zag die icoontjes als een soort SCHREEUW icoontjes, zal eens 1tje opzoeken die er meer op lijkt LOL

.........

.......

.....

..

..

:Z :Z ben moe van het zoeke, kon hem dus nie vinden.......

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:28
Videokaarten zitten meestal nooit op hun max, omdat ze anders te stabiel zijn met gewone koeling. Met betere koeling krijg je um zeker wel hoger geclockt!

The devil is in the details.

• DeadPool
  • Laatst online: 22:43
Verwijderd schreef op 27 augustus 2002 @ 22:00:
[...]

/me = O-)

Met veel fantasie kan ik er wel een schreeuw icoontje van maken :+

Verwijderd

Topicstarter
daarvan wist ik dus niet dat het kotsiconen waren... ik dacht aan schreeuwen en moest ff snel een icoontje wat erop leek erbij zette

snap je het nu eindelijk???? :P

• VeldKoe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 27 augustus 2002 @ 22:00:
[...]

/me = O-)

* VeldKoe aait fewture

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09 16:34

Rick2001

9950X delidded en direct die

Beetje offtopic, maar hier is de schreeuwer........ hehe...... Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rick2001/shout.gif

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 1x9100PRO 4TB - 1xNM1090PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB+400G

Verwijderd

Aaaaah, ik snap et! Niks aan het handje dus.. En ja, wat ben ik liev he, Veldkoe :X

:+ :D

• roedie
  • Laatst online: 24-10 18:31
Verwijderd schreef op 28 augustus 2002 @ 10:12:
Maakt het oc-en van die kaart enig verschil in een andere benchmark dan 3dmark?
Met het hardwarematig overclocken word je kaart echt sneller, dus tuurlijk, in alle benches, in games, overal, de kaart word sneller.

• Underground75
Verwijderd schreef op 28 augustus 2002 @ 12:48:
daarvan wist ik dus niet dat het kotsiconen waren... ik dacht aan schreeuwen en moest ff snel een icoontje wat erop leek erbij zette

snap je het nu eindelijk???? :P
Ik neem mijn woorden terug, foutje kan gebeuren, en nogmaals welkom bij GoT

Verwijderd

Topicstarter
THNX Dude!!

en ik zal voortaan ff de goeie emoticons opzoekuhh

• Astennu
roedie schreef op 27 augustus 2002 @ 22:32:
[...]

Mag ik misschien een beetje offtopic vragen op welke voltages dit draait ?
V-gpu: 1.8v(standaart 1.5) V-mem: 3.75v (Standaart 2.8v D8t ik)

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Verwijderd

Ik heb een radeon 9700 van club3d. Is het zo dat ik hiermee mijn bios kan unlocken met een nieuwe bios, en zo ja welke bios (of instellingen voor een zelf te creeeren bios) wordt dan aangeraden? Ik heb zelf naar bios versies gezocht maar er bleken een aantal versies te zijn zoals een standaard 9700pro bios en een "zelf gecreeerde" bios met overclockte instellingen. Is het uberhaubt nodig om met nieuwe core en mem speeds een programma te installeren zoals rage3d tweak, omdat de core en mem speeds al hoger zijn gezet door de nieuwe bios? ((Dat waarschijnlijk als reden heeft dat de bios speeds nog wat verder moeten aangepast))

//offtopic ik word nogal moe van mensen die zichzelf kennelijk vereren en dus zichzelf gaan gedragen als een wizzkid en gelijk onpersoonlijk worden en allemaal onzin verkopen die toch 90% van de tweakers al lang wist.
//

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2003 17:35 ]

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
·°|(V)ayDay|°· schreef op 26 May 2003 @ 17:30:
Ik heb een radeon 9700 van club3d. Is het zo dat ik hiermee mijn bios kan unlocken met een nieuwe bios,
Ja dat kan.
en zo ja welke bios (of instellingen voor een zelf te creeeren bios) wordt dan aangeraden?
Standaard ATi Radeon 9700 Pro Retail BIOS.
Ik heb zelf naar bios versies gezocht maar er bleken een aantal versies te zijn zoals een standaard 9700pro bios en een "zelf gecreeerde" bios met overclockte instellingen. Is het uberhaubt nodig om met nieuwe core en mem speeds een programma te installeren zoals rage3d tweak, omdat de core en mem speeds al hoger zijn gezet door de nieuwe bios? ((Dat waarschijnlijk als reden heeft dat de bios speeds nog wat verder moeten aangepast))/
Nee, als je b.v. een standaard ATi Radeon 9700 Pro Retail BIOS flashed dan wordt de kloksnelheid ook gelijk hoger ingesteld (op de waarden van de 9700 pro).
Maar als je nog verder/hoger wilt dan dit BIOS dan zul je wel iets als Radeonator of Rage3D tweak moeten gebruiken.

• Astennu
·°|(V)ayDay|°· schreef op 26 mei 2003 @ 17:30:
Ik heb een radeon 9700 van club3d. Is het zo dat ik hiermee mijn bios kan unlocken met een nieuwe bios, en zo ja welke bios (of instellingen voor een zelf te creeeren bios) wordt dan aangeraden? Ik heb zelf naar bios versies gezocht maar er bleken een aantal versies te zijn zoals een standaard 9700pro bios en een "zelf gecreeerde" bios met overclockte instellingen. Is het uberhaubt nodig om met nieuwe core en mem speeds een programma te installeren zoals rage3d tweak, omdat de core en mem speeds al hoger zijn gezet door de nieuwe bios? ((Dat waarschijnlijk als reden heeft dat de bios speeds nog wat verder moeten aangepast))

//offtopic ik word nogal moe van mensen die zichzelf kennelijk vereren en dus zichzelf gaan gedragen als een wizzkid en gelijk onpersoonlijk worden en allemaal onzin verkopen die toch 90% van de tweakers al lang wist.
//
Even naar het RAdeon 8x AGP fix topic daar staat een link naar een download en daar zit een echte Club 3d 8.004 bios in en een bios editor :)

Verwijderd

Bedankt voor de hulp ik zal naar het topic gaan en de pro bios erin zetten, zijn er al mensen met ervaringen met een club3d9700??? Zo ja dan hoor ik het graag, of zal ik deze vraag in het radeon topic zetten?

Verwijderd

·°|(V)ayDay|°· schreef op 26 mei 2003 @ 17:42:
Bedankt voor de hulp ik zal naar het topic gaan en de pro bios erin zetten, zijn er al mensen met ervaringen met een club3d9700??? Zo ja dan hoor ik het graag, of zal ik deze vraag in het radeon topic zetten?
Doe maar ja.. nu kick je een draadje uit het stenen tijdperk namelijk en dat had niet nodig geweest. Je had ook ff kunnen zoeken enzo ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.