mandrake 8.2, gnome 1.4 updaten naar 2.0. Hoe?

Pagina: 1
Acties:

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Sorry, waarschijnlijk zullen de meesten nu zeggen;
ja hier en daar staat hoe dit moet.
Maar ik kom er niet uit.
Ik heb nu mandrake 8.2 draaien, dit draait nu echt super.
Echter wil ik toch een update gaan doen en dan van gnome 1.4 naar gnome 2.0(1)
Maar ik kom er helemaal niet uit.
Hoe begin je zo iets?
Wat moet ik downloaden?
Zouden jullie mij 'stap-voor-stap' willen helpen bij dit proces?
(mocht het lukken zodat ik (met jullie hulp) de update goed heb volbracht kan iedereen dit, en dan zou 't een leuke toevoeging zijn voor de faq).
In iedergeval al bedankt ;) ik hoor 't wel

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Verwijderd

Het eenvoudigste is om te updaten naar 9.0 die in september uit gaat komen. Je zou ook een beta van 9.0 kunnen proberen.
Wil je het zelf compileren dan is gargnome wel aardig, al heb ik er geen ervaring mee. Volgens mij installeert die gnome2 in /opt/gargnome, zodat de rest van je install niet stukloopt.
Wat je ook nog kunt doen is de src.rpms van cooker ophalen en compileren, al kan dat wat lastiger zijn. Ik zou in ieder geval niet de binary rpms van cooker/beta4 installeren op mdk 8.2.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
oja nog 1 opmerking:
ik heb geen breedbandt i-net. behalve op m'n werk (waar ik nu ben) daar kan ik gewoon de benodigde binaries etc. downloaden en op cd zetten.
maar welke moet ik hebben?
en moet ik nog dingen op m'n systeem voorbereiden?

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
sorry voor de kick,
maar ik kom er nog steeds niet uit.

Verwijderd

Scarecrow schreef op 28 augustus 2002 @ 15:44:
sorry voor de kick,
maar ik kom er nog steeds niet uit.
Als je al enige ervaring hebt met het compilen van packeges zou je de soucecode van de gnome website ( http://www.gnome.org/start/2.0/ ) kunnen downloaden en alles thuis van source af bouwen. Berijd je dan wel voor een een dependency hel. Als gnome2 dan eenmaal draait is dit extra prettig omdat je erzoveel voor heb moeten doen.

Wat je ook kan doen is de Mandrake binaries downloaden. rpm -Uvh pakket-naam gebruiken om het pakket te installeren. Mochten er dan nog andere pakketen benodigd zijn geeft rpm netjes aan welke dit zijn.

Zelf heb ik gnome2 echter vanaf source besteld, ik heb thuis ook geen breedband dus ik heb op internet ( http://www.munnikes.nl/ ) een cd besteld met hierop de source code, je kan daar ook cd's bestellen met de binaries van gnome, het voordeel is dat je dan meteen ook alles erbij krijgt wat je nodig hebt, zoals pango, gtk2, orbit en meer.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
cool
bedankt voor de tip (btw; waar kan ik dan die mandrake binaries donwloaden? voor 8.2?)
aangezien ik nu op m'n werk ben met adsl :D

Verwijderd

Volgens mij zijn er geen binaries voor mdk 8.2.
Je zou kunnen zoeken of Texstar ze heeft gemaakt, of dat Ximian ze heeft. Anders weet ik het niet.

Verwijderd

In ieder geval NIET via Ximian want dan gooi je al je andere windowmanagers overhoop

Verwijderd

Kijk anders via de mandrake website voor updates, volgens mij kan je daar voor 8.2 ook rpm's vinden, dus niet alleen voor 9.0 betas.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Die staan daar niet, tenminste niet compleet of actueel.

Ook lekker: ik wil KDE3 op 8.2 naast KDE2 draaien, omdat die in 9.0 beta4 er wel erg geil uitziet :9
bijna alle packages zijn er, behalve kde-libs in de juiste versie |:(

Lijkt me vrij essentieel toch :P

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• reinouts
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-05 17:12
Als je lid bent van MandrakeClub (en dat ben je natuurlijk als je Mandrake gebruikt, je wilt tenslotte iets teruggeven voor zo'n geweldige distro die je voor niks mag hebben) dan kun je GNOME2 RPMs voor 8.2 downloaden vanaf http://www.mandrakeclub.c...RPM&func=info_page&RID=24

Zodra deze uit de testing-fase gekomen zijn zullen ze overigens ook voor iedereen te downloaden zijn via de contrib-directory van de Mandrake ftp-mirrors.
Pagina: 1