Toon posts:

[php/mysql] 10 optionele zoekvelden in 3 tabellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben bezig met een zoekpagina, daarin heb ik 10 velden staan die optioneel zijn (je hoeft ze dus niet in te vullen). Ik maak gebruik van 3 tabellen.
Nou is mijn vraag, hoe kan ik het beste te werk gaan zodat alle velden die ingevuld zijn ook daadwerkelijk worden doorzocht? Heeft iemand hier ervaring mee? Zoja, wil je mij uitleg geven over hoe je het hebt aangepakt?

Alvast bedankt... ;)

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:04
Wil jij even wat meer uitleg geven over wat je precies bedoelt? ;)

Bedoel je dat je enkel wilt zoeken op de velden waar iets in staat? Wat hebben die 3 tabellen ermee te maken? etc...

Kortom, lees even de P&W Quickstart. ;)
Welkom in P&W -> Quickstart om snel aan de slag te kunnen

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
sorry voor de kromme uitleg...

ik heb dus 3 tabellen, met een redelijk aantal velden. In de eerste tabel staan Organisaties (id, naam, code, etc.) dan heb je een tabel Adres (organisatie_id, postcode, land_id, etc.) en dan nog een tabel Landen (id, land)

Je kunt dus 10 velden invullen voor een zoekopdracht.

- Naam
- Plaats
- Land
- etc.

Als je dus een zoekveld invult, moet ie daarop gaan zoeken. Maar je moet dus ook combinaties kunnen maken (bijv. Naam & land & manager). Hoe kan ik dat het beste aanpakken...??? Met joins? of iets dergelijks

• cameodski
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-11-2023
En welke velden wil je dan terug zien in de resultset?
Waar komt de manager trouwens vandaan?

Je zult inderdaad iets met JOIN's moeten doen.
Vervolgens krijg je dan 10 filters in de trant van:

WHERE ((postcode = ingevulde_postcode) OR (ingevulde_postcode = ''))

Never underestimate the power of

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand van jullie ooit een zoekmachine gemaakt met PHP/MySQL waar je meerdere zoekwaarden op kan geven? En waar je ook meer dan 1 tabel nodig hebt om in te zoeken...