[MB] BIOS Backup wil niet

Pagina: 1
Acties:

• BSeB
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09-2025
Ik heb hier een FIC mobo VL-601 met een beta bios, nu heb ik ook een ander mobo precies hetzelfde zelfde revicie, maar met een normale bios. Dus geen Beta. Nu wil ik het moederbord met de normale bios backupen en dus over die beta heen zetten.

Zoals je nu zult verwachten lukt dit niet. Ik heb met flash geprobeerd maar dit werkt niet loopt hij vast. Ik boot overigens met een DOS install disk, want een xp startup disk slikt hij simpelweg niet, misschien dat dit het probleem is, maar ik zou niet weten hoe ik anders kan flashen. Verder heb ik het flash programma van AMI geprobeerd, maar ook gewoon flash van FIC.

De site van FIC is:

http://www.fic.com.tw

Weet iemand wat ik fout doe, want iedere keer als ik het probeer loopt hij vast of hij geeft een fout dat de bios niet nieuwer is. Kortom het werkt niet. Ik wil graag die oudere bios omdat die geheugen van 128mb ondersteund en die beta doet alleen maar tot 128mb.

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Je kan misschien nog proberen om te booten met Caldera DR-DOS ipv gewoon DOS.

Je kan hem hier downloaden

[ Voor 0% gewijzigd door silentsnow op 28-08-2002 01:48 . Reden: url foutje ]

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• Dol_Fijn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-08 21:33

Dol_Fijn

ToeTerdeToeT

En hier http://www.fic.com.tw/tec...os/update/vl-601_bios.htm kon je het ook niet vinden? Staat prachtig uitgelegd met links hoe je je bios moet flashen.

Kijk ook eens hier http://www.fic.com.tw/tec...oards/pentium2/vl-601.htm

Heb je het laatste bios wel? Ik heb nl wel eens vaker gehoord dat het niet altijd mogelijk is om naar een ouder bios terug te gaan.

• BSeB
Dol_Fijn schreef op 28 augustus 2002 @ 02:32:
En hier http://www.fic.com.tw/tec...os/update/vl-601_bios.htm kon je het ook niet vinden? Staat prachtig uitgelegd met links hoe je je bios moet flashen.

Kijk ook eens hier http://www.fic.com.tw/tec...oards/pentium2/vl-601.htm

Heb je het laatste bios wel? Ik heb nl wel eens vaker gehoord dat het niet altijd mogelijk is om naar een ouder bios terug te gaan.
Als je probeert om een bios hier te downen had je waarschijnlijk ook gemerkt dat alle bios revisies voor rev 1.1 dus niet downloadable zijn. Dus zit ik nog steeds met hetzelfde probleem.

Enigste oplossing is een andere bootdisk gebruiken.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:07

Mentalist

[avdD]

BSeB schreef op 28 augustus 2002 @ 22:28:
[...]

Als je probeert om een bios hier te downen had je waarschijnlijk ook gemerkt dat alle bios revisies voor rev 1.1 dus niet downloadable zijn. Dus zit ik nog steeds met hetzelfde probleem.

ftp://ftp.fic.com.tw/BIOS/motherboards/Pentium2/627ic16.zip werkt toch?

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dol_Fijn schreef op 28 augustus 2002 @ 02:32:
Onzin. Je kunt net zo vaak flashen als je wilt, met oudere of nieuwere versies. Je moet alleen wel schoon flashen en daarna de BIOS resetten..
BSeB schreef op 28 augustus 2002 @ 22:28:
Ik zie niet in wat voor een invloed een bootdisk op het flashen heeft :?

• BSeB
Nu wel ja, maar gisteravond niet, heb hem nu gedownload en als ik mijn nieuwe monitor binnen heb, kan ik het opnieuw proberen. :z

Ben btw benieuwd, hoe kan ik in Win XP een bootdisk maken als die door dit mobo niet als bootdisk herkend word hij geeft dan aan dat het geen geldige systeemdisk is. :?

• BSeB
BalusC schreef op 29 augustus 2002 @ 08:56:
[...]
Ik zie niet in wat voor een invloed een bootdisk op het flashen heeft :?
Als er wordt aangeraden op te starten met een bootdisk zonder autoexec en config, en dat heb je wle dan doe je iets fout neem ik aan :+

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Oh, je bedoelde een setupdiskette ipv een bootdiskette.. Ja, dan doe je iets fout :+

• BSeB
Yep, maar prob is hoe maak ik die in win xp, want format a: /s werkt niet zo goed :D

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dat gaat idd niet werken :D

- formatteer eerst een floppy disk, gewoon met FORMAT A:
- kopieer NTLDR en NTDETECT.COM van C:\ naar A:\
- maak een tekstbestand BOOT.INI aan óf kopieer het van C:\ naar A:\ en bewerk deze:
code:
1
2
3
4
5
6
[boot loader]
timeout=30
Default= multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\windows

[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\windows="Windows XP"
Pas deze eventueel zodanig aan dat ie naar de juiste XP partitie wijst.

Of, nog makkelijker, ga naar www.bootdisk.com en download DRDOS 7.X ;)

• BSeB
Hehehe heb die DRDOS effe gedownd speciaal voor flashen ga hem morgen uitproberen of may be vanmiddag als ik tenminste mijn monitor heb anders gaat het zo moeilijk.
Pagina: 1